• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
18

دانمارک اولین کشوری که برنامه واکسیناسیون کرونا را متوقف می کند

  • کد خبر : 41460
  • 01 می 2022 - 10:50
دانمارک اولین کشوری است که برنامه واکسیناسیون کرونا را متوقف می کند

دانمارک اولین کشوری است که برنامه واکسیناسیون کرونا را متوقف می کند و می‌گوید دلیل این کار این است که اکنون ویروس کرونا تحت کنترل است.

دانمارک اولین کشوری است که برنامه واکسیناسیون کرونا را متوقف می کند

سازمان بهداشت دانمارک در بیانیه ای گفت: بهار فرا رسیده است، پوشش واکسن در جمعیت دانمارک بالا است و همه گیری معکوس شده است.

بنابراین، هیئت ملی بهداشت اکنون به تلاش‌های گسترده واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ برای این فصل پایان می‌دهد. در این بیانیه آمده است که مردم از ۱۵ ماه مه دیگر برای واکسن دعوت نمی شوند، اگرچه همه می توانند دوره واکسیناسیون خود را به پایان برسانند.

کمپین واکسیناسیون کووید دانمارک بلافاصله پس از کریسمس در سال ۲۰۲۰ آغاز شد. مقامات بهداشتی اعلام کردند که حدود ۴٫۸ میلیون شهروند واکسینه شده اند و بیش از ۳٫۶ میلیون نفر واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند.

بسیاری از افراد از زمانی که نوع امیکرون به سویه غالب ویروس تبدیل شد، آلوده شده اند، به این معنی که سطح ایمنی در میان جمعیت بالاست.

کنترل بر همه گیری کرونا

بولت سوبورگ مدیر واحد در هیئت ملی بهداشت، اظهار داشت: “ما در مکان خوبی هستیم.”ما کنترل خوبی بر همه گیری داریم، که به نظر می رسد در حال فروکش است. نرخ پذیرش [به بیمارستان ها] ثابت است و ما همچنین انتظار داریم که به زودی کاهش یابد. بنابراین، ما در حال تکمیل برنامه واکسیناسیون انبوه علیه کووید-۱۹ هستیم.

سوبورگ گفت که اگر عموم مردم بخواهند همچنان می‌توانند در بهار و تابستان واکسینه شوند و سایت‌های واکسیناسیون در سراسر کشور باز خواهند ماند.

وی افزود: ایمن سازی با واکسن همچنان به افرادی که کووید در آنها خطر بالایی دارد، مانند افراد بالای ۴۰ سال و زنان باردار واکسینه نشده توصیه می شود. او گفت: «ما همچنان به شما توصیه می کنیم که دوره واکسیناسیون آغاز شده خود را تکمیل کنید.

احتمال از سرگیری واکسیناسیون

اقدام دانمارک برای تعلیق برنامه واکسیناسیون خود در حالی انجام می شود که وضعیت کووید در سراسر جهان مختلط است. اروپا و ایالات متحده اکثر محدودیت‌های کووید را کنار گذاشته‌اند، اما چین همچنان در حال اعمال (یا در نظر گرفتن) قرنطینه است زیرا ویروس در شهرهای بزرگی مانند شانگهای و پکن گسترش می‌یابد.

با این حال، سازمان بهداشت و داروی دانمارک به دور از لغو کامل برنامه واکسیناسیون خود گفت که احتمالاً در پاییز نیاز به واکسیناسیون مجدد علیه کووید-۱۹ وجود خواهد داشت زیرا ویروس همچنان به جهش خود ادامه می دهد.

انواع جدیدی در طول این همه گیری پدیدار شده اند، که اکنون در سومین سال خود قرار دارد و کارآیی واکسن‌های کووید را که در زمان بی‌سابقه در سال ۲۰۲۰ ساخته شده‌اند، کاهش داده‌اند، اگرچه واکسن‌های مجاز برای استفاده در غرب در پیشگیری از عفونت جدی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید-۱۹ مؤثر هستند.

با توجه به اینکه برنامه واکسیناسیون احتمالاً تا چند ماه دیگر از سر گرفته می شود، کارشناسان بهداشت دانمارکی به بررسی این موضوع می پردازند که چه کسانی باید واکسینه شوند، چه زمانی واکسن ها باید تزریق شوند و کدام واکسن ها باید استفاده شوند.

سازمان بهداشت و داروی دانمارک اعلام کرد که به پیگیری توسعه اپیدمی از نزدیک ادامه خواهد داد و در صورت نیاز به ایمن سازی گروه های هدف قبل از پاییز آماده است تا تلاش های واکسیناسیون را دوباره از سر بگیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.