• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11

اتحادیه اروپا قصد دارد شبکه اجتماعی خودش را راه اندازی کند

  • کد خبر : 41500
  • 02 می 2022 - 16:28
اتحادیه اروپا قصد دارد شبکه اجتماعی خودش را راه اندازی کند

اتحادیه اروپا قصد دارد شبکه اجتماعی خودش را راه اندازی کند و ظاهرا برای حفظ حریم خصوصی و سایر مناقشات شبکه‌های اجتماعی اتحادیه اروپا خود دست به کار شده است.

شکست دادن توییتر و یوتیوب چقدر می تواند سخت باشد؟

توییتر و یوتیوب دو ستون اینترنت هستند که صدها میلیون کاربر هر روز وقت خود را در آن سپری می کنند. این دو پلتفرم وجه اشتراک دیگری نیز دارند: آنها در دهه گذشته با مسائل مربوط به حریم خصوصی و سایر مناقشات مواجه بوده اند. و، اتحادیه اروپا قصد دارد خود را به حلقه رسانه های اجتماعی برساند و سرویسی برای خود راه اندازی کند.

اتحادیه اروپا قصد دارد شبکه اجتماعی خودش را راه اندازی کند

ناظر حفاظت از داده اروپا در حال راه اندازی دو سرویس رسانه اجتماعی است: صدای اتحادیه اروپا و ویدیوی اتحادیه اروپا. هر دو سرویس مبتنی بر استاندارد رسانه اجتماعی منبع باز ActivityPub هستند، بنابراین دقیقاً شبیه به این نیست که رهبران اتحادیه اروپا مستقیماً یک شبکه اجتماعی جدید را کدنویسی می کنند. در عوض، آنها به گروه هایی مانند Mastodon و PeerTube می پیوندند.

علیرغم اعلام EDPS، این ابتکار از فوریه در حال انجام است، بر اساس اولین اقداماتی که آژانس روی سرور خود انجام داده است قدیمی ترین ویدیوها در سرور PeerTube آن بیش از یک ماه از عمرشان می گذرد.

اتحادیه اروپا در دهه گذشته با شرکت های فناوری ایالات متحده مشکل داشته است

اتحادیه اروپا در دهه گذشته با شرکت های فناوری ایالات متحده مشکل داشته است. حرکت به سمت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فدرال، وابستگی دیجیتالی آن را به شرکت‌های آمریکایی برای حضور آنلاین کاهش می‌دهد. همچنین با ارزش های اتحادیه اروپا برای حفاظت از داده های کاربر و حریم خصوصی مطابقت دارد.

باید ببینیم این رسانه ها واقعاً صحنه رسانه های اجتماعی در اروپا را تحت تأثیر قرار می دهد یا خیر، اما با توجه به اندازه نسبی بین توییتر و یوتیوب از یک طرف و Mastodon و PeerTube از طرف دیگر، بعید است. و همچنین مؤسسات اتحادیه اروپا که در این برنامه آزمایشی شرکت می‌کنند همچنان در یوتیوب و توییتر حساب دارند، آنها دقیقاً کسی را تشویق نمی‌کنند تا پلتفرم‌های خود را تغییر دهند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.