• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

بهنوش بختیاری هم به جنبش می‌تو پیوست و از آزار خود در سینما افشاگری کرد

  • کد خبر : 41517
  • 05 می 2022 - 10:38
بهنوش بختیاری هم به جنبش می‌تو پیوست و از آزار خود در سینما افشاگری کرد

بهنوش بختیاری هم به جنبش می‌تو پیوست و تجربه آزار جنسی‌ای خود را روایت کرد و گفت از جنبش می‌تو حمایت می‌کند و اگر هم لازم باشد نام آزارگرش را فاش خواهد کرد.

بهنوش بختیاری هم به جنبش می‌تو پیوست و از آزار خود در سینما افشاگری کرد

بهنوش بختیاری در گفت‌وگو با یکی از تلویزیون‌های اینترنتی، از تجربه آزار جنسی خودش گفت و اعلام کرد این موضوع را پیگیری قضایی کرده است و اگر لازم باشد نام آزارگر خود را هم فاش خواهد می‌کند.

بهنوش بختیاری در این‌باره گفت: «در این ۲۶ سالی که در سینما حضور داشتم و فعالیت کردم، هیچ‌وقت چنین چیزی را تجربه نکردم به جز کار آخرم. ماجرا این است که یک واژه‌ای داریم به نام زن شوهردار، انسان متاهل و متعد، این آقا با علم به این موضوع به من پیشنهاد داد و واکنش من هم چک و لگد و فحش بود. عمق فاجعه اینجا است که همسر و فرزند این فرد هم سر صحنه حضور داشتند.»

«چون پاسخ این آقا را ندادم، هزار تومان از حق‌الزحمه من را پرداخت نکردند، یک روز من را سوار ماشینشان کردند و از شورآباد قم به سمت تهران حرکت کردیم، من را کیلومترها دورتر از خانه برد، به او گفتم نگه دارد توجهی نکرد تا در نهایت با ۱۱۰ تماس گرفتم. به من گفت اگر یکم با من سازش کنی، پولت را هم می‌دهم، من هم با لگد زدم توی کمر او و گفتم خاک‌ بر سر منِ بختیاری اگر به خاطر پول چنین کاری را انجام دهم.»

«ولی از طریق مراجع قضایی ماجرای حقوق را پیگیری کردم و اگر هم لازم شود، نام ایشان را فاش می‌کنم در حال حاضر هم موافق جنبش می‌تو هستم چون هر کسی یک پولی به دستش آمده فکر کرده می‌تواند به سینما بیاید و هرکاری دوست دارد انجام دهد.»

جنبش “می تو”؛ تابوشکنی برای رسوایی متجاوزان جنسی

جنبش ” می تو” یا “من هم” به نوعی بر بازگو کردن مصادیق آزار جنسی و تجارب افرادی که تحت تأثیر خشونت جنسی قرار گرفته‌اند، متمرکز است و در فضای مجازی دنبال کنندگان بسیاری پیدا کردجنبش «می تو» تلاشی برای تأثیرگذاری در تغییرات اجتماعی است که از طریق رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی شکل گرفته و سازماندهی می‌شود.

 این جنبش ابتدا در سال ۲۰۰۶ به راه افتاد و در اواخر سال ۲۰۱۷ زمانی که چندین بازیگر زن مشهور در اروپا و آمریکا در مورد بیان تجارب خود در زمینه آزار و اذیت جنسی در صنعت سینما شروع به کار کردند، به صورت آنلاین و به عنوان یک جریان اصلی مطرح شد.

در این رابطه بسیاری از بازیگران و سینماگران زن ایران نیز به این جنبش پیوستند هانیه توسلی ،ریحانه پارسا ، سمیه میرشمسی و….. از آزار جنسی خود در سینمای ایران پرده برداشتند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.