• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

آمار کشته شدگان بر اثر مسمومیت الکلی در بندر عباس به ۱۰ نفر رسید!

  • کد خبر : 41545
  • 08 می 2022 - 10:26
آمار کشته شدگان بر اثر مسمومیت الکلی در بندر عباس به 10 نفر رسید!

آمار کشته شدگان بر اثر مسمومیت الکلی در بندر عباس به ۱۰ نفر رسید! تاکنون ۹ مرد و یک زن بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را از دست دادند. مسمومیت‌ الکلی به ۷۵ نفر رسید و ۴۵ نفر بیمار ‌دیالیزی شد.

بندرعباس، از چند روز گذشته موج جدید مسمومیت‌های کرونایی در استان هرمزگان به ویژه در شهر بندرعباس آغاز شده که در نتیجه آن چندین نفر از شهروندان این شهر در پی مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های سطح شهر مراجعه کردند.

آمار کشته شدگان بر اثر مسمومیت الکلی در بندر عباس به ۱۰ نفر رسید!

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد افراد جان‌باخته بر اثر مسمومیت الکلی در استان هرمزگان به ۱۰ بیمار افزایش یافت.

نوروزیان در ادامه گفت : از زمان آغاز موج جدید مسمومیت‌های الکلی در بندرعباس تاکنون ۷۵ نفر با علائم این مسمومیت به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

از این تعداد متاسفانه تاکنون ۱۰ نفر  شامل ۹ مرد و یک زن بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ۱۹ بیمار مسموم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد حال ۴ نفر وخیم است.

از ابتدای آغاز این موج مسمومیت‌ها تاکنون ۴۵ بیمار ناچار به دیالیز شده‌اند و ۴ نفر هم دچار تاری دید هستند اما خوشبختانه هیچ مورد نابینایی نداشتیم.

بازه سنی افراد مسموم شده از ۱۵ تا ۷۰ سال است، از همین منظر از افرادی که دچار علائم مرتبط با مسمومیت هستند می‌خواهیم در جهت تسریع درمان و صیانت از جان خود به سرعت به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

این مطلب را از دست ندهید. اسید پاشی دختر دانشجو روی پزشک تهرانی

موج مسمومیت الکلی در بندرعباس

پلیس بندرعباس اعلام کرد ۸ عامل تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست ساز که موجب این بحران شده‌اند را دستگیر کرده و تلاش برای دستگیری سایر افراد دخیل در این مسئله همچنان ادامه دارد.

جلسه مدیریت بحران افزایش آمار مسمومیت‌های الکلی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشکیل و تصمیمات لازم در خصوص مدیریت این مسئله گرفته شد.

بر همین مبنا مقرر شد یک بخش ویژه بیماران دچار شده به مسمومیت الکلی در بیمارستان شهید محمدی ایجاد و بیماران در این بخش بستری شده‌اند.

در همین زمینه دکتر قاسمی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: جلسه مدیریت مسمومیت‌های اخیر تشکیل و مقرر شد کلیه پرسنل درمانی استان برای مدیریت بحران در آماده باش باشند.

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به مسمومیت الکلی، یک بخش ICU با ۱۸ تخت جهت درمان مسمومین الکلی در بیمارستان شهید محمدی اختصاص یافته و همچنین مقرر شد از ظرفیت سایر بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی استفاده شود.

تمامی پایگاه‌های اورژانس در حالت آماده باش

دکتر قاسمی در ادامه گفت: تمامی پایگاه‌های اورژانس ۲۱۵ نیز در حالت آماده باش هستند، همچنین تصمیماتی در خصوص تامین دارو، شالدون و افزایش تخت‌های دیالیز گرفته شد.

افرادی که علائم مسمومیت دارند به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنند چرا که حضور به موقع این افراد در مراکز درمانی، موجب می‌شود اثرگذاری درمان افزایش یابد و جان افراد صیانت شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.