• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11

گروه ۷ اقدام به مقابله با «جنگ گندم» توسط روسیه کرد/ مردم در آفریقا و خاورمیانه از گرسنگی خواهند مرد

  • کد خبر : 41652
  • 15 می 2022 - 12:53
گروه ۷ اقدام به مقابله با «جنگ گندم» توسط روسیه کرد/ مردم در آفریقا و خاورمیانه از گرسنگی خواهند

گروه ۷ اقدام به مقابله با «جنگ گندم» توسط روسیه کرد. وزرای خارجه گروه هفت متعهد شدند که انزوای اقتصادی و سیاسی روسیه را تقویت کنند، به ارسال سلاح به اوکراین ادامه دهند و با “جنگ گندم” که مسکو به راه انداخته است مبارزه کنند.

گروه ۷ اقدام به مقابله با «جنگ گندم» توسط روسیه کرد

دیپلمات‌های ارشد همچنین متعهد شدند که «تا زمانی که لازم باشد» به کمک‌های نظامی و دفاعی خود ادامه دهند.

وزیران همچنین متعهد شدند که با اطلاعات نادرست روسیه با هدف مقصر دانستن غرب برای مسائل مربوط به تامین مواد غذایی در سراسر جهان مقابله کنند و از چین خواستند به مسکو کمک نکند و جنگ روسیه را توجیه نکند.

وزرای امور خارجه گروه هفت کشورهای صنعتی روز شنبه متعهد شدند که انزوای اقتصادی و سیاسی روسیه را تقویت کنند، به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه دهند و با آنچه وزیر خارجه آلمان به عنوان “جنگ گندم” توسط مسکو توصیف کرد، مبارزه کنند.

دیپلمات‌های ارشد بریتانیا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا پس از ملاقات در یک قلعه ۴۰۰ ساله در استراحتگاه ویسنهاوس دریای بالتیک، متعهد شدند به کمک‌های نظامی و دفاعی خود ادامه دهند.

من یک بلاک متنی هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

گروه ۷ از چین خواستند که به مسکو کمک نکند

بر اساس بیانیه مشترک، آنها همچنین برای مسائل مربوط به تامین مواد غذایی در سراسر جهان به دلیل تحریم های اقتصادی بر مسکو مقابله خواهند کرد و از چین خواستند که به مسکو کمک نکند و جنگ روسیه را توجیه نکند.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: این یک جنگ توسط رئیس جمهور روسیه است، اما ما مسئولیت جهانی داریم. «آیا ما به اندازه کافی برای کاهش پیامدهای این جنگ انجام داده ایم؟ این جنگ ما نیست.

فشار اقتصادی بیشتر علیه روسیه

کلید فشار بیشتر بر روسیه خورده شد و ممنوعیت یا حذف تدریجی خرید نفت روسیه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که انتظار می رود هفته آینده بر سر این موضوع به توافق برسند، حتی اگر در این مرحله با مخالفت مجارستان باقی بماند.

در این بیانیه آمده است: «ما تلاش‌های خود را برای کاهش و پایان دادن به اتکا به منابع انرژی روسیه و در سریع‌ترین زمان ممکن با تکیه بر تعهدات G-7 برای حذف تدریجی یا ممنوعیت واردات زغال‌سنگ و نفت روسیه تسریع خواهیم کرد.»

وزیران گفتند که تحریم‌های بیشتری را علیه نخبگان روسیه، از جمله بازیگران اقتصادی، نهادهای دولت مرکزی و ارتش اضافه خواهند کرد که به رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین این امکان را می‌دهد تا «جنگ انتخابی خود را رهبری کند».

مردم در آفریقا و خاورمیانه خواهند

این نشست در شمال آلمان که وزرای خارجه اوکراین و مولداوی در آن شرکت کردند، نگرانی‌های مربوط به امنیت غذایی را نیز مورد توجه قرار داد که جنگ در اوکراین ممکن است به همسایه کوچکتر آن مولداوی سرایت کند.

“مردم در آفریقا و خاورمیانه خواهند مرد و ما با یک سوال فوری روبرو هستیم: چگونه می توان مردم را در سراسر جهان تغذیه کرد؟ مردم از خود می‌پرسند اگر غله مورد نیازمان را که قبلاً از روسیه و اوکراین می‌گرفتیم، نداشته باشیم، چه اتفاقی می‌افتد.»

وی افزود که G-7 بر روی یافتن راه حل های لجستیکی برای خروج کالاهای حیاتی از انبار اوکراین قبل از برداشت های بعدی کار خواهد کرد.

در حال حاضر توجه به برلین معطوف شده است زیرا وزیران بعداً در روز شنبه با سوئد و فنلاند برای درخواست عضویت در ائتلاف ترانس آتلانتیک ملاقات می‌کنند و تهدیدات تلافی جویانه مسکو و مخالفت‌های ترکیه عضو ناتو را برانگیخته است.

پوتین نمی خواهد جنگ را متوقف کند

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا در پاسخ به سوالی درباره احتمال ممانعت ترکیه از الحاق این کشور به خبرنگاران گفت: «این مهم است که ما اجماع داشته باشیم.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به خبرنگاران گفت: «تنها چیزی که گم شده است، فشار برای تعامل دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس است. زیرا ولادیمیر پوتین به همه گفته است که نمی خواهد جنگ را متوقف کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.