• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
17

کیم جونگ اون به همه گیری کرونا واکنش نشان داد و به ارتش دستور داد در توزیع دارو کمک کند

  • کد خبر : 41666
  • 16 می 2022 - 12:12
کیم جونگ اون به همه گیری کرونا واکنش نشان داد و به ارتش دستور داد در توزیع دارو کمک کند

رسانه های دولتی روز دوشنبه گفتند که بالاخره کیم جونگ اون به همه گیری کرونا واکنش نشان داد و به ارتش دستور داد در توزیع دارو کمک کند، از زمان اولین گزارش شیوع کووید در کره شمالی ۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

رسانه های دولتی گفتند که بیش از یک میلیون نفر از آنچه پیونگ یانگ از آن به عنوان “تب” یاد می کند، بیمار شده اند، علیرغم اینکه رهبر کیم دستور قرنطینه سراسری را برای کاهش سرعت گسترش بیماری از طریق جمعیت واکسینه نشده صادر کرده است.

بالاخره کیم جونگ اون به همه گیری کرونا واکنش نشان داد

از آنجا که وضعیت همه گیری در کره شمالی بسیار جدی است، کیم به شدت از مقامات مراقبت های بهداشتی به دلیل ناتوانی در باز نگه داشتن داروخانه ها برای توزیع دارو، انتقاد کرد.

او به ارتش دستور داد تا «برای تثبیت فوری عرضه دارو در پیونگ یانگ»، پایتختی که هفته گذشته اولین موارد گزارش شده کووید-۱۹ در کره شمالی شناسایی شد، دست به کار شود.

کیم با نظارت بر جلسات تقریباً روزانه دفتر سیاسی اضطراری در مورد شیوع این بیماری که به گفته وی باعث ایجاد “تغییرات بزرگ” در این کشور شده است، خود را در مرکز و محور واکنش به بیماری کره شمالی قرار داده است.

رسانه دولتی KCNA گزارش داد که کیم گفت، عدم توزیع صحیح دارو “به این دلیل است که مقامات کابینه و بخش بهداشت عمومی که مسئول تامین هستند آستین‌های خود را بالا نزده‌اند و بحران کنونی را به درستی تشخیص نداده‌اند.”

KCNA گفت، کیم که برای بازرسی از داروخانه ها بازدید کرد، “به شدت از کابینه و بخش بهداشت عمومی به دلیل نگرش کاری غیر مسئولانه آنها انتقاد کرد.”

بدترین سیستم های مراقبت بهداشتی جهان

کارشناسان می گویند کره شمالی یکی از بدترین سیستم های مراقبت بهداشتی جهان را دارد که بیمارستان های ضعیفی دارد، واحدهای مراقبت ویژه اندک، و هیچ داروی درمان کووید یا توانایی آزمایش انبوه ندارد.

چئونگ سونگ جانگ، محقق موسسه سجونگ گفت: «کیم جونگ اون هنگام بازدید از داروخانه با چشمان خود کمبود دارو در کره شمالی را دید.اما وضعیت ممکن است جدی‌تر از آن چیزی باشد که او انتظار داشت.»

تا ۱۵ مه، در مجموع ۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند که ۱,۲۱۳,۵۵۰ مورد “تب” و بیش از نیم میلیون نفر در حال حاضر تحت درمان هستند.

کره شمالی از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا محاصره سفت و سختی را حفظ کرده بود، اما با شیوع گسترده امیکرون در کشورهای همسایه، کارشناسان گفتند این که کووید به صورت مخفیانه وارد شود اجتناب ناپذیر است.

وضعیت بحرانی کره شمالی

یانگ مو جین، استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول، گفت: انتقاد عمومی کیم نشانه ای از این است که وضعیت بسیار بد است.

کیم قبلاً گفته بود که این کشور “به طور فعال” از استراتژی مدیریت بیماری همه گیر چین یاد خواهد گرفت.

چین – تنها اقتصاد بزرگ جهان که هنوز سیاست ضد کووید صفر را حفظ می کند – با شیوع چندگانه اومیکرون با قرنطینه در برخی از شهرهای بزرگ از جمله مرکز مالی شانگهای مبارزه می کند که باعث ناامیدی فزاینده عمومی شده است.

کره شمالی قبلاً پیشنهادات واکسن‌های کووید را از چین و طرح کوواکس سازمان جهانی بهداشت رد کرده بود، اما پکن و سئول هر دو پیشنهادهای جدید کمکی را از زمان اعلام شیوع این بیماری ارائه کرده‌اند.

یانگ گفت که کره شمالی احتمالاً به کمک بین المللی برای عبور از موج عظیم امیکرون نیاز دارد.

جو بایدن، قرار است اواخر این هفته به سئول سفر کند

وی گفت: اگر کمک چین برای غلبه بر شیوع بیماری کافی نباشد، کره شمالی در پایان از جنوب، ایالات متحده یا سازمان های بین المللی درخواست خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار است اواخر این هفته به سئول سفر کند و بحث در مورد برنامه‌های تسلیحاتی پیونگ یانگ و شیوع کووید-۱۹ احتمالاً در راس دستور کار قرار خواهد گرفت.

کره شمالی ساخت یک راکتور هسته‌ای را از سر گرفته است

علیرغم بحران بهداشت عمومی، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد که کره شمالی ساخت یک راکتور هسته‌ای را که مدت‌ها خاموش بوده از سر گرفته است.

ایالات متحده و کره جنوبی هشدار داده اند که کیم در حال آماده شدن برای انجام یک آزمایش هسته ای دیگر – هفتمین آزمایش این رژیم است.

تحلیلگران هشدار داده‌اند که کیم می‌تواند برنامه‌های آزمایشی را برای منحرف کردن مردم از شیوع فاجعه‌بار کرونا سرعت بخشد.

به گفته محقق چئونگ، دریافت کمک های همه گیری از کره جنوبی هم به “خود” کره شمالی آسیب می رساند و هم آن را مجبور می کند تا از برنامه های آزمایش هسته ای خود دست بردارد.

وی گفت: اگر کیم جونگ اون مصمم به انجام آزمایش باشد، کمک کره جنوبی را نخواهد پذیرفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.