• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

اولین دادگاه جنایات جنگی در اوکراین برگزار می شود/ اعزام بزرگترین تیم دادگاه بین‌المللی به اوکراین

  • کد خبر : 41693
  • 18 می 2022 - 12:24
اولین دادگاه جنایات جنگی در کیف برگزار می شود/ دادگاه کیفری بین‌المللی بزرگترین تیم را به اوکراین اعزام می‌کند

اولین دادگاه جنایات جنگی در کیف برگزار می شود.روز چهارشنبه،یک دادگاه در  اوکراین قرار است اولین محاکمه جنایات جنگی خود را آغاز کند. یک سرباز روسی به نام وادیم شیشیمارین،که متهم به قتل یک غیرنظامی ۶۲ ساله غیرمسلح است، به اتهام جنایات جنگی و قتل عمد در کیف حاضر خواهد شد.

اولین دادگاه جنایات جنگی در کیف

در اولین دادگاه جنایات جنگی  از زمان آغاز تهاجم، قرار است روز چهارشنبه در کیف برگزار شود. نیروهای روسی از زمان آغاز تهاجم به ارتکاب جنایات جنگی متعدد متهم شده اند و پرونده وادیم شیشیمارین ۲۱ ساله اولین تلاش برای پیگرد قانونی سوء استفاده های ادعایی خواهد بود.

 شیشیمارین، یک سرباز اهل ایرکوتسک در سیبری، متهم به تیراندازی به یک غیرنظامی غیرمسلح است و در صورت مجرم شناخته شدن با حبس ابد روبرو می شود.

برگزاری دادگاه کیفری بین‌المللی در اوکراین

دادستان ها گفتند که شیشیمارین در حال فرماندهی یک واحد در یک بخش تانک بود که کاروان وی مورد حمله قرار گرفت. او و چهار سرباز دیگر خودرویی را دزدیدند و در حال حرکت در منطقه سومی بودند که با مردی ۶۲ ساله که سوار بر دوچرخه بود مواجه شدند. در این بیانیه آمده است که شیشیمارین به دستور یکی از همراهانش برای کشتن دوچرخه سوار، یک اسلحه کلاشنیکف را از پنجره خودرو شلیک کرد و “این مرد بلافاصله در چند ده متری خانه اش جان باخت.”

دادگاه کیفری بین‌المللی بزرگترین تیم را به اوکراین اعزام می‌کند

در این محاکمه انتظار می‌رود چندین متهم دیگر پیگیری شوند، دادگاه کیفری بین‌المللی روز سه‌شنبه اعلام کرد که بزرگترین تیم میدانی خود را به اوکراین اعزام می‌کند و ۴۲ بازپرس، کارشناسان پزشکی قانونی و کارکنان پشتیبانی برای جمع‌آوری شواهدی از جنایات ادعایی به میدان فرستاده شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که در حال ایجاد یک واحد ویژه برای تحقیق، مستندسازی و اطلاع رسانی جنایات جنگی روسیه است. این وزارتخانه روز سه شنبه گفت که دیده بان درگیری “شواهدی را در مورد جنایات جنگی و سایر جنایات روسیه در اوکراین ضبط، تجزیه و تحلیل و در دسترس قرار خواهد داد.”

محرومیت ژیمناست روس

همچنین هیئت انضباطی اعلام کرد یک ژیمناست روس که نشان مرتبط با حمله کشورش به اوکراین را روی سکوی مدال نشان می‌داد، به مدت یک سال محروم شده است.

سینگل ایوان کولیاک در حالی که در کنار کوتون ایلیا از اوکراین، دارنده مدال طلا در مسابقات جام جهانی در دوحه در ماه مارس، ایستاده بود، حرف Z به طور برجسته قرار داشت.

«Z» روی تانک‌ها و خودروهای روسی در اوکراین دیده می‌شود و نماد حمایت از تهاجم است.

یک کمیسیون انضباطی بنیاد اخلاق ژیمناستیک (GEF) دریافت که کولیاک قوانین فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک (FIG)، نهاد حاکم بر ورزش را نقض کرده است.

GEF گفت: “آقای کولیاک از تاریخ این تصمیم به مدت یک سال مجاز به شرکت در هیچ رویداد یا مسابقه ای که توسط فدراسیون جهانی عضو FIG سازماندهی شده است.”

کولیاک همچنین باید مدال برنز و جایزه ۵۰۰ فرانک سوئیس (۵۰۰ دلار) خود را برگرداند. او ۲۱ روز فرصت دارد تا نسبت به این مجازات تجدید نظر کند.

از قبل تصمیم گرفته شده بود که تمامی ژیمناست های روسیه و بلاروس از حضور در مسابقات آینده محروم شوند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.