• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

سیل در بنگلادش و هند باعث آسیب میلیون‌ها نفر شد

  • کد خبر : 41776
  • 22 می 2022 - 10:08
سیل در بنگلادش و هند باعث آسیب میلیون‌ها نفر شد

نزدیک به ۶۰ نفر بر اثر سیل در بنگلادش و هند جان خود را از دست دادند و حدود سه میلیون نفر در اثر سیل آسیب دیدند.در بنگلادش تاکنون حدود دو میلیون نفر در سیل گیر افتاده اند. قایق‌های نجات در حال بازیابی اجساد، حمل مواد امدادی و نجات روستاییان سرگردانی هستند که روزها بدون غذا و سایر مایحتاج گیر کرده‌اند.

سیل در بنگلادش و هند

باران‌های شدید باعث جاری شدن سیل در بخش‌هایی از بنگلادش و هند شده است که میلیون‌ها نفر را سرگردان و دست‌کم ۵۷ کشته بر جای گذاشته است.

در بنگلادش، حدود دو میلیون نفر در اثر آسیب های سیل در شمال شرق این کشور برای نزدیک به دو دهه از بین رفته اند.

تاکنون حدود دو میلیون نفر در سیل گیر افتاده اند

مشرف حسین، مدیر ارشد دولتی منطقه سیلت، گفت که دست کم ۱۰۰ روستا در زکیگانج پس از هجوم سیلاب از شمال شرق هند به رودخانه باراک زیر آب رفتند.تاکنون حدود دو میلیون نفر در سیل گیر افتاده اند.» و حداقل ۱۰ نفر در این هفته جان خود را از دست داده اند.

بسیاری از مناطق بنگلادش و مناطق همجوار در هند مستعد سیل هستند و کارشناسان گفته اند که تغییرات آب و هوایی احتمال وقوع رویدادهای شدید آب و هوایی را در سراسر جهان افزایش می دهد.

هر درجه اضافی از گرم شدن کره زمین، مقدار آب موجود در جو را تا حدود ۷ درصد افزایش می دهد که اثرات اجتناب ناپذیری بر بارندگی دارد.

به گفته مقامات محلی مدیریت بلایای طبیعی، حداقل ۴۷ نفر در این هفته در هند در روزهای سیل، رانش زمین و رعد و برق کشته شده اند.در ایالت آسام، هم مرز با بنگلادش، دست کم ۱۴ نفر در اثر رانش زمین و سیل جان خود را از دست دادند.

مقامات آسام روز شنبه گفتند که بیش از ۸۵۰,۰۰۰ نفر در حدود ۳,۲۰۰ روستا تحت تأثیر سیلاب قرار گرفته اند که در اثر باران های سیل آسا که بخش هایی از زمین های کشاورزی را زیر آب برده و هزاران خانه را آسیب رسانده است.

نزدیک به ۹۰۰۰۰ نفر به پناهگاه های امدادی دولتی منتقل شده اند زیرا سطح آب در رودخانه ها بالا است و سطح وسیعی از زمین زیر آب مانده است.

ما به اندازه کافی برای خوردن نداریم

سطح آب، تخلیه مردم را دشوارتر می‌کند. تخمین زده می‌شود که عمق آب در برخی قسمت‌ها حداقل ۱۵ فوت (۴٫۶ متر) باشد.قایق‌های نجات در حال بازیابی اجساد، حمل مواد امدادی و نجات روستاییان سرگردانی هستند که روزها بدون غذا و سایر مایحتاج گیر کرده‌اند.»

ده ها خانواده ای که در کمپ امدادی در حجای اقامت داشته اند، گفتند که به کمک بیشتری از سوی دولت نیاز دارند. آنها می گویند ما نگران آینده خود هستیم. نمی دانیم چه خواهیم کرد. یکی از روستاییان می گوید: ما فکر نمی کنیم امیدی به ما باشد. ما گاوهایمان را رها کرده ایم و به اندازه کافی برای خوردن نداریم. مدتی است که اینجا هستیم و همچنان منتظر کمک هستیم.»

روستاییان پس از بارندگی شدید در ناحیه ناگان، ایالت آسام، هند، با یک قایق از کنار خانه‌های منطقه سیل‌زده عبور می‌کنند.

باران هم اکنون برای ما یک نعمت و یک نفرین است

در زکیگانج بنگلادش، مردم در حال ماهیگیری در جاده های زیر آب دیده شدند و برخی از ساکنان گاوهای خود را به پناهگاه های سیل بردند.

شمیم احمد، راننده اتوبوس، ۵۰ ساله، می گوید: «خانه من زیر آب است. آب آشامیدنی نیست .او گفت که تمام اثاثیه خانه بیوه لالیلا بیگم خراب شده بود، اما او و دو دخترش در آنجا ماندند، به امید اینکه آب ظرف یکی دو روز فروکش کند.

او  همچنین گفت: “من و دو دخترم یک تخت را روی تخت دیگر گذاشتیم و بالای آن زندگی می کنیم.” «کمبود غذا وجود دارد. ما غذای یک نفر و یک وعده غذایی در روز را به اشتراک می گذاریم.»

سیلاب وارد بسیاری از بخش‌های شهر سیلت شده است، بزرگترین شهر در شمال شرقی، و حدود ۵۰۰۰۰ خانواده برای روزها بدون برق بوده‌اند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.