• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

چگونه اپل و استیو جابز جهان را تغییر دادند

  • کد خبر : 41788
  • 22 می 2022 - 15:00
چگونه اپل و استیو جابز جهان را تغییر دادند

چگونه اپل و استیو جابز جهان را تغییر دادند ؟ موفقیت اپل بر اساس دهه‌ها نوآوری شکل گرفت و نگاه ما به فناوری را تغییر داد. امروزه اپل یک نام آشناست. همه محصولاتی مانند آی پد، آیفون و مک را می شناسند. اما موفقیت اپل یک شبه به دست نیامد. نوآوری‌ها و تغییرات آی‌پاد و آیفون، اپل را در کانون توجه قرار دادند و رایانه‌ها را از ابزار به بخش بزرگی از زندگی روزمره ما تبدیل کردند.

چگونه اپل و استیو جابز جهان را تغییر دادند

اپل در سال ۱۹۷۶ با مشارکت استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین شروع به کار کرد. این شرکت از گاراژ خانه پدری استیو جابز شروع به کار کرد. حتی از ابتدای تاسیس این شرکت، اپل همیشه سبک منحصر به فردی داشت. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در آن زمان و حتی اکنون روی تولید انبوه محصولات با هزینه کم تمرکز کردند، اولویت‌های اپل همیشه این بود که محصولاتش نه تنها قدرتمند، بلکه برای استفاده آسان باشند.

اگرچه اپل تا سال ۱۹۹۷ نام بزرگی در صنعت کامپیوتر برای خود دست و پا کرده بود، اما همه چیز به خوبی پیش نمی رفت. پس از یک سری محصولات نه چندان درخشان، این شرکت به ورشکستگی نزدیک بود. اما جابز یک برنامه رادیکال برای تغییر دادن اپل داشت. در زمانی که بسیاری از رقبای اپل بر روی تولید دسکتاپ و نرم‌افزارهای تجاری متمرکز بودند، جابز تصمیم گرفت اپل را در مسیری کاملا متفاوت ببرد.

استیو جابز اغلب اپل را “تقاطع بین فناوری و هنرهای لیبرال” می نامد، به این معنی که محصولات اپل نه تنها برای فناوری پیشرفته، بلکه شیک، و استفاده آسان طراحی شده اند. این دیدگاه در بسیاری از محصولات اپل در این دوره بیان شد و با انتشار اولین iMac به اوج خود رسید.

در زمانی که اکثر شرکت‌ها رنگهای ملایم و بژ را عرضه می‌کردند، iMac دارای ۱۳ رنگ بود، از آبی، بنفش یا حتی طرح‌های گلدار. این یکی از اولین بارهایی بود که عموم مردم فناوری را به‌جای ابزاری برای بهره‌وری، هنر می‌دانستند .

مکینتاش کامپیوتری که هر کسی می تواند از آن استفاده کند

در زمانی که برای کار با کامپیوتر نیاز به دانستن کدگذاری اولیه داشتید، مکینتاش با ماوس و رابط گرافیکی کار می‌کرد، دقیقاً مانند کامپیوترهای امروزی. این محصول فقط برای علاقمندان و افراد در صنعت کامپیوتر نبود، این محصولی بود که هر کسی می توانست از آن استفاده کند.

بدون مکینتاش اصلی، مک های امروزی وجود نداشت و تکامل کامپیوتر ها از محصولات خاص به ابزارهای ضروری برای مصرف همه افراد سال ها یا حتی دهه ها به تعویق می افتاد.

آی پد راهی جدید برای گوش دادن به موسیقی

در سال ۲۰۰۱ اپل ، اولین آی پاد را معرفی کرد. آی پاد اولین پخش کننده MP3 جهان نبود، اما این دستگاه قلب و ذهن میلیون ها نفر را در سراسر جهان تسخیر کرد. بخش بزرگی از آن برندسازی و بازاریابی اپل بود.

بسیاری از مردم آن تبلیغات بد بو آی پاد را با شبح ها و هدفون های سفید به یاد می آورند. آی‌پد یک تکه فناوری عالی بود، اما فقط به این موضوع نمی‌رسید که چقدر آهنگ‌ها را می‌تواند در خود جای دهد، بلکه این بود که چه احساسی در شما ایجاد می‌کرد. آی پد فناوری را از ابزار به بخشی از هویت ما تبدیل کرد.

اگرچه اپل راهی برای گوش دادن به موسیقی به میلیون‌ها نفر داده بود، آنها همچنان به راه بهتری برای دریافت موسیقی جدید نیاز داشتند. همه اینها در سال ۲۰۰۳ با راه اندازی فروشگاه iTunes تغییر کرد. به جای رایت سی‌دی یا روی آوردن به وب‌سایت‌ها ، می‌توانید تقریباً هر آهنگی را که می‌خواهید در iTunes دانلود کنید. این یک برد بود. مصرف‌کنندگان می‌توانستند به راحتی محتوای مورد نظر خود را دریافت کنند، لیبل‌های موسیقی و هنرمندان راه جدیدی برای انتشار آهنگ‌های خود داشتند .

این نوع از مدل کسب و کار نه تنها برای اپل، بلکه برای بسیاری از شرکت های دیگر نیز به موفقیت بزرگی تبدیل شد. بدون iTunes، فروشگاه App وجود نخواهد داشت، اما فروشگاه Google Play نیز وجود نخواهد داشت. اگرچه بیشتر مردم از iTunes به سرویس‌های پخش موسیقی مانند Spotify و Apple Music رفته‌اند، اما این خدمات از ایده متمرکز کردن و توزیع آنلاین محتوا که با iTunes و iPod شروع شد، تکامل یافته‌اند.

آیفون: اولین گوشی هوشمند مدرن

در سال ۲۰۰۷ اپل اولین آیفون را عرضه کرد که بسیاری آن را اولین گوشی هوشمند مدرن می دانند. آیفون آنچه را که در مورد آی‌پد فوق‌العاده بود برداشت و آن را تا حدی افزایش داد. ترکیبی از طراحی، تکنولوژی و احساسات. این یک موفقیت تجاری بزرگ در آن زمان بود و آیفون تا به امروز پرفروش‌ترین محصول اپل باقی مانده است.
شاید مهمتر از همه، آیفون دسترسی به اینترنت را آسان کرد. سایر دستگاه‌های «هوشمند» آن زمان به داده‌های تلفن همراه دسترسی داشتند، اما اغلب نمی‌توانستند به وب‌سایت‌های کامل دسترسی داشته باشند. حتی آنهایی که یک مرورگر ساده داشتند باید با قلم یا صفحه‌کلید سخت کار می‌کردند. برخلاف آن دستگاه‌ها، آیفون می‌توانست به وب واقعی دسترسی پیدا کند، و یکی از اولین گام‌ها را برای تبدیل اینترنت به چیزی که در خانه به آن دسترسی داشتیم، بردارد، که می‌توانیم آن را در هر جایی با خود ببریم.
چه از طرفداران آیفون باشید و چه اندروید را ترجیح می دهید، گوشی هوشمند شما بدون اولین آیفون ظاهر امروزی را نداشت. و مدت زیادی پس از عرضه آیفون، اپل تبلت های هوشمند را در این فرآیند به توده های مردم معرفی کرد.

آینده اپل چگونه خواهد بود؟

استیو جابز به اپل کمک کرد از گاراژ والدینش به یکی از بزرگترین شرکت های موفق روی زمین تبدیل شود. با این حال، پس از یک مبارزه طولانی با سرطان لوزالمعده، جابز در سال ۲۰۱۱ از دنیا رفت. حتی اگر استیو جابز اکنون از بین رفته است، شکی نیست که دیدگاه او و شرکتی که او به ایجاد آن کمک کرد، چیزی کمتر از تغییر جهان انجام نداده است.

در سال‌های پس از مرگ استیو جابز، تمرکز اپل بیشتر بر پالایش محصولات موجود بوده است تا عرضه محصولات کاملاً جدید. همانطور که گفته شد، اپل همچنان به پیشروی بسیاری از پیشرفت‌ها در فن‌آوری محاسبات تلفن همراه و گوشی‌های هوشمند ادامه داده است. شکی نیست که موفقیت‌های گذشته اپل افسانه‌ای بوده است، اما آیا با رقابتی بیشتر از همیشه، آیا اپل می‌تواند به نوآوری خود ادامه دهد و در صدر بماند؟

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.