• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

واکنش فمینیستی و برهنه شدن روی فرش قرمز جشنواره کن ۲۰۲۲ + عکس

  • کد خبر : 41818
  • 24 می 2022 - 10:33
واکنش فمینیستی و برهنه شدن روی فرش قرمز جشنواره کن 2022 + عکس

جشنواره کن امسال با حواشی بسیاری همراه بود از واکنش فمینیستی و برهنه شدن روی فرش قرمز ! گروهی از معترضان فمینیست روز یکشنبه پیش از نمایش فیلم «عنکبوت مقدس» و حضور عوامل فیلم روی فرش قرمزجشنواره فیلم کن صحنه دراماتیکی را با انتشار دود و نمایش یک بنر بلند برای رسانه‌های دنیا به خلق کردند. روز جمعه یک معترض به فرش قرمز قبل از اکران جهانی فیلم سه هزار سال حسرت جورج میلر حمله کرد.

برهنه شدن یک زن در جشنواره فیلم کن

روز جمعه یک معترض به فرش قرمز قبل از اکران جهانی فیلم سه هزار سال حسرت جورج میلر حمله کرد و علیه خشونت جنسی نیروهای روسی در اوکراین تظاهرات کرد.

این زن  لباس خود را درآورد تا عبارت «به ما تجاوز نکنید» را که به انگلیسی روی شکمش نوشته شده بود، در پس زمینه رنگ پرچم اوکراین آشکار کرد. او نیز پیام را فریاد زد. دور کمر و پاهایش با رد دست های قرمز رنگ پوشیده شده بود. این زن بخشی از گروه فرانسوی SCUM است که خود را “فعالان فمینیست رادیکال” توصیف می کند.

واکنش فمینیستی روی فرش قرمز جشنواره کن

تقریباً ۱۲ زن با لباس رسمی روی پله‌های معروف کاخ جشنواره با مشت‌های برافراشته دور هم جمع شدند – فضا را پر از دود غلیظ سیاه کردند و طوماری بلند با فهرستی از نام ۱۲۹ زن را به نمایش گذاشتند. به گفته این گروه، فهرست به «۱۲۹ زن‌کشی در فرانسه از زمان برگزاری آخرین جشنواره کن» اشاره می‌کند. زن کشی به قتل عمدی زنان به دلیل زن بودن آنها اطلاق می‌شود.

این گروه که لباس سیاه پوشیده بودند، در حالی که روی پله‌های مقابل کاخ جشنواره‌ توقف ‌کردند، نارنجک‌های دودی سیاه را پرتاب کردند. این گروه اعضای گروه فمینیستی Les Colleuses هستند.

اعتراض زنان قبل از ورود بازیگران و عوامل فیلم «عنکبوت مقدس» اتفاق افتاد و وسایل نقلیه حامل گروه «عنکبوت مقدس» مدتی در بلوار کروزات معطل شدند ، تا از آنکه به فرش قرمز برسند.

این اعتراض همچنین مرتبط با نمایش مستند «Riposte» در روز یکشنبه در جشنواره کن است ،مستندی که درباره فعالان فمینیست است.

نمایش «عنکبوت مقدس» علی عباسی

اعتراض اعضای گروه فعال کولئوس همزمان با اولین نمایش «عنکبوت مقدس» علی عباسی درباره قتل زنجیره ای کارگران جنسی در ایران بود. این فیلم با فیلم دیگری به نام «Riposte féministe» («تقاضای فمینیستی») مرتبط بود که در همان روز اکران شد و مبارزه آنها برای مبارزه با تبعیض جنسی، خشونت جنسی را مستند کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.