• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

روسیه ده ها شهر را گلوله باران کرد/ اوکراین پیشنهادهای غرب برای امتیاز دادن به پایان جنگ را سرزنش کرد

  • کد خبر : 41843
  • 26 می 2022 - 14:06
روسیه ده ها شهر را گلوله باران کرد/ پوتین اجازه نخواهد داشت صلح را دیکته کند

ارتش اوکراین گفت که نیروهای روسیه بیش از ۴۰ شهر در منطقه دونباس در شرق اوکراین را گلوله باران کردند و تهدید کردند که آخرین راه فرار غیرنظامیان گرفتار را ، مسدود خواهد کرد.

روسیه ده ها شهر را گلوله باران کرد

ارتش اوکراین گفت که نیروهای روسیه بیش از ۴۰ شهر در منطقه دونباس شرقی اوکراین را گلوله باران کردند و تهدید کردند که آخرین راه فرار غیرنظامیان گرفتار در مسیر تهاجم خود را که اکنون در چهارمین ماه خود قرار دارد، مسدود خواهد کرد.

پس از ناکامی در تصرف کیف پایتخت اوکراین یا شهر دوم آن خارکف، روسیه در تلاش است تا کنترل کامل دونباس را به دست گیرد که شامل دو استان شرقی است .

روسیه هزاران نیرو را به منطقه اعزام کرده و از سه طرف حمله کرده است تا نیروهای اوکراینی را که در شهر سیویرودونتسک و لیسیچانسک مستقر هستند، محاصره کند. سقوط آنها کل استان لوهانسک را تحت کنترل روسیه خواهد گذاشت، که هدف اصلی جنگ کرملین است.

پوتین اجازه نخواهد داشت صلح را دیکته کند

اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اجازه نخواهد داشت در جنگی که در اوکراین “پیروز نخواهد شد” صلح را دیکته کند. رهبر آلمان در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت که پوتین “از قبل در تمام اهداف استراتژیک خود شکست خورده است.”

شولتز همچنین گفت که پوتین «قصد و قدرت» متحدان در مقابله با تجاوزات خود در اوکراین را دست کم گرفته و خاطرنشان کرد که مسکو اکنون فنلاند و سوئد را برای پیوستن به ائتلاف دفاعی ناتو تحت فشار قرار داده است.

اوکراین پیشنهادهای غرب برای امتیاز دادن به پایان جنگ را سرزنش کرد

اظهارات خشم آلود زلنسکی در حالی بیان می شود که نیروهای اوکراینی با یک حمله مجدد در دو منطقه شرقی روبرو هستند که جدایی طلبان روسی زبان بخشی از آن را در سال ۲۰۱۴ تصرف کردند.

هنری کیسینجر، وزیر خارجه سابق آمریکا، این هفته در مجمع جهانی اقتصاد در داووس پیشنهاد کرد که اوکراین باید به روسیه اجازه دهد کریمه را که در سال ۲۰۱۴ ضمیمه کرد، حفظ کند.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی آخر شب گفت: «دولت روسیه هر کاری انجام دهد، همیشه کسی را خواهید یافت که بگوید «بیایید منافع آن را در نظر بگیریم».

شما این تصور را دارید که آقای کیسینجر سال ۲۰۲۲ را در تقویم خود ندارد، بلکه سال ۱۹۳۸ را دارد و فکر می‌کند که در حال صحبت با مخاطبان نه در داووس، بلکه در مونیخ آن زمان است.

در سال ۱۹۳۸، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان پیمانی را در مونیخ به امضا رساندند که به دیکتاتور نازی، سرزمینی را در چکسلواکی آن زمان داد تا او را متقاعد کند دست از گسترش بیشتر ارضی بردارد!

کسانی که به اوکراین توصیه می‌کنند چیزی به روسیه بدهد، این «شخصیت‌های بزرگ ژئوپلیتیک»، هرگز مردم عادی، اوکراینی‌های معمولی، میلیون‌ها نفر را نمی‌بینند که در سرزمینی زندگی می‌کنند که آنها پیشنهاد می‌کنند با صلحی توهمی مبادله کنند؟.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.