• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

هشدار نماینده شوش : مردم خوزستان دارند فرار می کنند!

  • کد خبر : 41866
  • 29 می 2022 - 10:03
هشدار نماینده شوش : مردم خوزستان دارند فرار می کنند!

مهاجرت مردم ونخبگان خوزستان به دیگر استان بیشتر شده است؛ نخبگان از این استان فرار می کنند، دولت اگر راهکار ریشه ای برای حل بحران گردوغبار نداشته باشد قطعا اقتصاد کل کشور دچار مشکل می شود .

 اقدامات و اتفاقات دولت ها منجر شد که امروز شاهد گرد و غبارباشیم

محمد کعب عمیر ، نماینده مردم شوش در مجلس ،بیان کرد: مجموعه اقدامات و اتفاقاتی که در دولت ها افتاد منجر به این شد که امروز شاهد گرد و غبار در اکثر روزهای سال در خوزستان باشیم. نقض اصل پنجاهم قانون اساسی که بر بحث عدم دخالت در محیط زیست تاکید دارد با خشک کردن تالاب هورالعظیم در خوزستان باعث بروز چنین فاجعه ای شده است.

ندادن حقابه تالاب هورالعظیم باعث شد که امروز شاهد فعالیت کانون فعال ریزگردها در کشور باشیم، متاسفانه نهال کاری که قرار بود برای مقابله با ریزگردها باشد به خوبی در خوزستان انجام نشد.

در عین حال سه هزار میلیارد تومانی که به خوزستان برای مقابله با پدیده ریزگردها تخصیص دادند محقق نشد، کانال پورشریفی که تامین کننده آب نهالستان بود هم خشک شد و حقابه آن را ندادند.

این مطلب هم برایتان مفید است. بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان در یاسوج

مقابله با پدیده ریزگردها

او در ادامه تاکید کرد: باید کارگروهی بین المللی متشکل از تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس، سوریه و اردن برای مقابله با پدیده ریزگردها تشکیل دهیم دولت ها به اجرای کنوانسیون رامسر که بر احیای تالاب های هورالعظیم و شادگان تاکید دارد تا امروز متعهد نشده اند.

معتقدیم باید حقابه هورالعظیم تامین شود. حدود دویست وپنجاه و چهار میلیون مترمکعب حقابه هور العظیم است که تا به امروز تامین نشده است، چراکه کرخه آب ندارد دولت های سابق با اجرای دو سیاست غلط که احداث سدهای بی رویه روی کرخه و خشک کردن تالاب به خاطر استخراج شرکت های نفتی در زمان احمدی نژاد بود باعث شدند که امروز کرخه آب نداشته باشد .

خوزستان از اسفند تا آبان درگیر گرد و غبار است که البته اگر در آبان شاهد بارندگی نباشیم این روند ادامه دارد.

تعداد زیادی از مردم درگیر بیماری های تنفسی شده اند. خوزستان قلب تپنده اقتصاد ایران است و گردوغبار اقتصاد این استان را دچار چالش کرده است. زیرساخت‌های صنعت در حال نابودی است چراکه با قطعی برق امکان فعالیت صنایع وجود ندارد.

مردم خوزستان دارند فرار می کنند!

او در ادامه گفت: مهاجرت مردم ونخبگان خوزستان به دیگر استان بیشتر شده است؛ نخبگان از این استان فرار می کنند، دولت اگر راهکار ریشه ای برای حل بحران گردوغبار نداشته باشد قطعا اقتصاد کل کشور دچار مشکل می شود .

ما باید کانون های ریزگردها را در استان خوزستان مهار کنیم اعتبار سه هزار میلیارد تومانی تخصیص داده شود، نهال کاری و تامین آب نهال کاری انجام شود و کانون های ریزگرد را در از خارج کشور را با تشکیل کارگروه بین المللی مهار کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.