• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
18

فرانسه :فوراً دو نفتکش توقیف شده یونانی را آزاد کنید

  • کد خبر : 41883
  • 30 می 2022 - 10:38
فوراً دو نفتکش توقیف شده یونانی را آزاد کنید

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه طی یک بیانیه‌ از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد تا دو نفتکش توقیف شده یونانی در آب‌های خلیج فارس را آزاد کنند.

روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه سال‌جاری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با احضار کاردار یونان (در غیاب سفیر این کشور) در پی توقیف محموله نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های یونان و اعتراض شدید به وی خبر داد.

توقیف نفتکش‌های یونانی توسط سپاه پاسداران

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک اطلاعیه‌ درباره توقیف نفتکش‌های یونانی اعلام کرد:  «نیروی دریایی سپاه روز جمعه دو فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد. این دو کشتی، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند. هر دو کشتی با نام‌هایPrudent Warrior  و Delta Poseidon و تحت پرچم یونان حرکت می‌کرده‌اند و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنها را توقیف کرد».

روز شنبه مقامات ایران اعلام کردند که خدمه دو نفتکش یونانی در سلامت کامل قرار دارند و تحت بازداشت نیستند.

فرانسه به ایران: فوراً دو نفتکش توقیف شده یونانی را آزاد کنید

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این بیانیه‌ از مقامات ایران درخواست کرد که نفتکش‌های یونانی را آزاد کند و گفت: «ما از ایران درخواست می‌کنیم که فوراً خدمه و کشتی‌ها را آزاد کنند».

طی این بیانیه فرانسه گفته است: «فرانسه تعهد خود را به قواعد حقوق بین‌الملل در حمایت از آزادی دریانوردی و ایمنی دریایی تکرار می‌کند. ما از ایران می‌خواهیم فورا اقدامات خود را که مغایر با این قوانین است، متوقف کند».

ما توقیف دو کشتی یونانی توسط ایران در خلیج فارس را پیگیری می‌کنیم

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در بیانیه‌ای درباره توقیف دو نفتکش یونانی در آب‌های خلیج فارس توسط ایران گفت: «ما با نگرانی زیاد توقیف غیرقابل قبول دو کشتی یونانی توسط ایران در خلیج فارس را پیگیری می‌کنیم».«ما بلافاصله نگرانی شدید خود را با مقام‌های ایرانی در مورد این اقدامات ابراز کرده و خواستار شفاف سازی، حل و فصل و کاهش سریع تنش شدیم».

او بدون اینکه به اقدام خصمانه چند ماه پیش یونان در توقیف نفتکش ایرانی و تحویل آن به آمریکا اشاره کند  گفت: «آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت، اصل اساسی اتحادیه اروپا است».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.