• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

آمریکا در پاسخ به آزمایش های موشکی کره شمالی موشک پرتاب کرد

  • کد خبر : 41962
  • 06 ژوئن 2022 - 15:04
آمریکا در پاسخ به آزمایش های موشکی کره شمالی موشک پرتاب کرد

ارتش سئول اعلام کرد، کره جنوبی و ایالات متحده روز دوشنبه هشت موشک بالستیک را در پاسخ به آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی در روز گذشته شلیک کردند.

پاسخ موشکی آمریکا به کره شمالی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که متحدان در اوایل صبح موشک سامانه موشکی تاکتیکی زمین به زمین ارتش (ATACMS) را به سمت اهدافی در دریای شرقی که دریای ژاپن نیز نامیده می شود، پرتاب کردند.

این شلیک ۱۰ دقیقه ای یک روز پس از پرتاب هشت موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی در پی مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا با حضور یک ناو هواپیمابر آمریکایی صورت می گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ارتش ما به شدت مجموعه تحریکات موشکی بالستیک کره شمالی را محکوم می کند و به شدت از آنها می خواهد که فورا اقداماتی را که باعث افزایش تنش نظامی در شبه جزیره می شود، متوقف کند».

کره شمالی در سال جاری برنامه تسلیحاتی خود را به روز کرده است

پیونگ یانگ علیرغم اینکه با تحریم های فلج کننده اقتصادی مواجه شده است، در سال جاری برنامه تسلیحاتی خود را به روز کرده است و مقامات و تحلیلگران هشدار داده اند که رژیم در حال آماده شدن برای انجام یک آزمایش هسته ای جدید است.

پرتاب‌های روز دوشنبه دومین نمایش قدرت مشترک از سوی متحدان تحت رهبری یون سوک یول، رئیس‌جمهور جدید جنگ‌طلب کره‌جنوبی است که متعهد شده موضع سخت‌تری در برابر تحریکات پیونگ یانگ اتخاذ کند.

ماه گذشته، سئول و واشنگتن پس از شلیک سه موشک بالستیک – از جمله یک موشک بالستیک بین قاره‌ای مشکوک – در اولین اقدام مشترک خود از سال ۲۰۱۷، پیونگ یانگ پرتاب‌های ترکیبی انجام دادند.

فرماندهی «هند و اقیانوس آرام» ارتش ایالات متحده اعلام کرد که نیروهای این کشور و کره جنوبی یک رزمایش مشترک را ترتیب دادند. طبق اعلام این فرماندهی، آمریکا یک موشک و کره جنوبی هفت موشک شلیک کردند.

فرماندهی «هند و اقیانوس آرام» آمریکا در بیانیه‌ا خود افزود: «اتحاد ایالات متحده و کره جنوبی به صلح و رفاه در شبه جزیره کره و سراسر اقیانوس هند و اقیانوس آرام متعهد است».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.