• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

وزیر دفاع چین آمریکا را به ایجاد «تعارض و تقابل» متهم کرد/روابط چین با روسیه ادامه خواهد داشت

  • کد خبر : 42051
  • 12 ژوئن 2022 - 9:27
وزیر دفاع چین آمریکا را به ایجاد «تعارض و تقابل» متهم کرد

وزیر دفاع چین آمریکا را به ایجاد «تعارض و تقابل» متهم کرد و گفت : «اتهام زدن» به چین را متوقف کنید. وی فنگه در گفتگوی شانگری لا در سنگاپور گفت که بار بهبود روابط آشفته ایالات متحده و چین بر دوش واشنگتن است.

وزیر دفاع چین آمریکا را به ایجاد «تعارض و تقابل» متهم کرد

ما از طرف آمریکایی می خواهیم که اتهام زدن و مهار چین را متوقف کند. از دخالت در امور داخلی چین دست بردارید. روابط دوجانبه نمی تواند بهبود یابد مگر اینکه طرف آمریکایی بتواند این کار را انجام دهد.”

با این حال، اگر شما خواهان رویارویی هستید، ما تا آخر مبارزه خواهیم کرد. وی افزود: دو ارتش باید تلاش های مثبتی برای یک رابطه مثبت انجام دهند.

وی گفت که استراتژی جدید جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، هند و اقیانوس آرام منجر به “تضاد و تقابل” می شود.

ایالات متحده چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام یا IPEF را در ماه می به عنوان بخشی از استراتژی خود برای منطقه اعلام کرد. IPEF شامل ۱۳ کشور است و چین را مستثنی می کند.

وی در روز پایانی این سه نشست گفت: از نظر ما، این استراتژی تلاشی است برای ایجاد یک گروه کوچک انحصاری به نام هند و اقیانوس آرام آزاد و باز، برای ربودن کشورهای منطقه ما و هدف قرار دادن یک کشور خاص.

او همچنین گفت: «این یک استراتژی برای ایجاد درگیری و تقابل برای مهار و محاصره دیگران است. وی با بیان اینکه چین به دنبال صلح و ثبات است و متجاوز در اقیانوس هند و اقیانوس آرام نیست، از آمریکا خواست تا همبستگی را تقویت کند و با تقابل و تفرقه مخالفت کند.

استراتژی امنیت ملی آتی دولت بایدن

در طول این اجلاس، که سخنرانی‌های فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده را شاهد بودیم.

آستین در سخنانی روز شنبه، هند و اقیانوس آرام را به عنوان «تئاتر عملیات اولویت دار» توصیف کرد که در قلب استراتژی بزرگ آمریکا قرار دارد. او راهبرد هند و اقیانوس آرام منتشر شده در فوریه را محوری برای استراتژی امنیت ملی آتی دولت بایدن و استراتژی دفاع ملی وزارتخانه خود خواند.

آستین به شدت از رویکرد فزاینده «زورمندانه و تهاجمی» پکن در قبال ادعاهای خود در اقیانوس آرام – جایی که چین درگیر اختلافات ارضی با چندین همسایه از جمله ژاپن، هند، فیلیپین، ویتنام و اندونزی است، انتقاد کرد.

هشدار به تایوان

روز یکشنبه، وی همچنین هشداری کوتاه در مورد تایوان صادر کرد، که چین آن را به عنوان یک استان جدایی‌طلب که قرار است با سرزمین اصلی متحد شود، به عنوان آخرین چاره به زور، صادر کرد. او گفت که چین با هرگونه تلاش تایوان برای اعلام استقلال به “آخرین نفر” مبارزه خواهد کرد.

ما به هر قیمتی خواهیم جنگید و تا انتها خواهیم جنگید. این تنها انتخاب چین است.» “کسانی که استقلال تایوان را در تلاش برای تجزیه چین دنبال می کنند، قطعا عاقبت خوبی نخواهند داشت.”

سخنرانی او یک روز پس از آن ایراد شد که آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، چین را به فعالیت نظامی “تحریک آمیز و بی ثبات کننده” در نزدیکی جزیره متهم کرد.

ایالات متحده موظف است طبق قانون روابط تایوان خود، تسلیحات و خدماتی را برای دفاع از خود در اختیار جزیره خودگردان قرار دهد.

روابط چین با روسیه ادامه خواهد داشت

آستین ادعا کرده بود که این چین است که خطرات را افزایش می دهد. او گفت :ما شاهد افزایش مداوم فعالیت های تحریک آمیز و بی ثبات کننده نظامی در نزدیکی تایوان بوده ایم. و این شامل هواپیماهای [ارتش آزادی‌بخش خلق] می‌شود که در ماه‌های اخیر به تعداد بی‌سابقه در نزدیکی تایوان پرواز می‌کنند – و تقریباً به صورت روزانه.»

وی از چین همچنین خواستار گفتگو بین ناتو و روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین شد.

وی فنگه هم گفت چین با روسیه پیمانی ندارد. و«این یک مشارکت است، نه یک اتحاد. روابط با روسیه به رشد خود ادامه خواهد داد. وما هیچ گونه حمایت نظامی یا مادی به روسیه [برای جنگ اوکراین] ارائه نکرده ایم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.