• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

بهم‌ریختن ایران استراتژی جدید موساد /مرگ با هزار چاقو

  • کد خبر : 42074
  • 14 ژوئن 2022 - 10:17
بهم‌ریختن ایران استراتژی جدید موساد

سلسله ترورها و حملات اخیر در ایران به این واقعیت اشاره دارد که اسرائیل استراتژی جدیدی برای هرج و مرج در پیش گرفته است. این استراتژی توسط دیوید بارنیا، رئیس موساد، که دقیقاً یک سال پیش در این ماه سمت خود را بر عهده گرفت، تدوین شد. این طرح توسط آویو کوچاوی، رئیس ستاد، حمایت و توسط نخست وزیر نفتالی بنت و کابینه تایید شده است.

بهم‌ریختن ایران استراتژی جدید موساد

هاآرتص در مطلبی به قلم یوسی ملمان نوشته است: سلسله ترورها و حملات اخیر در ایران به این واقعیت اشاره دارد که اسرائیل استراتژی جدیدی برای هرج و مرج در پیش گرفته است. با قرض واژه‌ای از دنیای فوتبال، این رویکرد را می‌توان «Yallah, balagan» یا “بیایید به‌هم بریزیم!” نامید. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که یک تیم متوجه می‌شود که در شرف شکست است و تصمیم می‌گیرد توپ را به دور زمین بازی بفرستد به این امید که هرج و مرج به وجود بیاید و گرد مولر ظاهر شود که به طور اتفاقی از فاصله دور یک گل به ثمر برساند.

هاآرتص در ادامه این مطلب نوشت: این استراتژی توسط دیوید بارنیا، رئیس موساد، که دقیقاً یک سال پیش در این ماه سمت خود را بر عهده گرفت، تدوین شد. این طرح توسط آویو کوچاوی، رئیس ستاد، حمایت و توسط نخست وزیر نفتالی بنت و کابینه تایید شده است.

مرگ با هزار چاقو

حمله پهپادی به انبار بزرگ پهپادهای ایرانی و ترور حسن صیاد خدایی، سرهنگ نیروی قدس سپاه پاسداران.و مرگ سه دانشمند در شرایط مرموز همچنین یک اتفاق عجیب در سیستم کامپیوتری کنترل مرزی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران و حمله سایبری علیه سایت‌های غیرنظامی، حمله به انبار مخفی هواپیماهای بدون سرنشین، ترور یک افسر، مرگ یک مهندس در یک سایت نظامی کلیدی برای توسعه هسته‌ای و موشکی، و مرگ دو دانشمند درگیر در اورانیوم. غنی سازی و توسعه پهپادها مجموعه ای از حوادث اخیر است که به اسرائیل نسبت داده شد .

بنت در ماه اوت سیاست جدید را به عنوان «مرگ با هزار چاقو» توصیف کرد، رویه‌ای که از دوران امپراتوری چین سرچشمه می‌گیرد و به معنای مرگ با شکنجه آهسته است.

اما آیا نخست‌وزیر واقعاً فکر می‌کند که می‌تواند ایران را بکشد؟ اما آیا اسرائیل که ۴۰ سال پیش در این ماه در تلاش خود برای تعیین اینکه چه حکومتی در لبنان حکومت خواهد کرد شکست خورد، می‌تواند این تغییر را در کشوری به وسعت ایران با تاریخ طولانی، فرهنگ پیچیده و غرور ملی قوی‌اش ایجاد کند؟

برگرفته از انتخاب

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.