• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
14

با استفاده از این روش ساده بوی بد یخچال را از بین ببرید!

  • کد خبر : 42162
  • 20 ژوئن 2022 - 10:49
با استفاده از این روش ساده بوی بد یخچال را از بین ببرید!

احتمالا برای شما پیش آمده که درب یخچال را باز کنید و بوی ناخوشایندی را حس کنید. یا فریز شما بودی نامطبوعی بدهد با این که مواد غذایی رو باز را حتی برای مدت کمی در یخچال نگه داشته باشید. یخچال به راحتی می‌تواند بو بگیرد و اگر راه‌های مناسب برای از بین بردن آن پیدا نکنید ممکن است این بو ماندگار شود.

بدترین نکته در مورد بوها این است که تا حد زیادی توسط کپک یا باکتری ایجاد می شوند. این میکروب ها نامرئی هستند و در مکان هایی که رطوبت قابل توجهی وجود دارد رشد می کنند و یخچال شما را به مکانی ایده آل برای اقامت آنها تبدیل می کند. مواد غذایی ریخته شده، فاسد یا تاریخ مصرف گذشته، همراه با تراکم و رطوبت بیرون، بزرگ ترین عوامل ایجاد کننده بوی بد یخچال هستند. بنابراین چه راه هایی برای خلاص شدن از شر بوی یخچال وجود دارد؟ چگونه می توانیم در وهله اول از بروز آنها جلوگیری کنیم؟

مراحل خلاص شدن از شر بوی یخچال

ابتدا همه چیز را از یخچال خارج کنید و هر اقلامی را که ممکن است فاسد شده یا تاریخ مصرف گذشته باشد را دور بریزید. هر شیشه یا ظرفی را که چسبناک است یا باقیمانده غذا در معرض آن قرار دارد را پاک کنید. در مرحله بعد، سطوح داخل یخچال مانند کشوها، قفسه های قابل تنظیم یا قفسه ها را بردارید و در حین تمیز کردن بقیه قسمت های داخلی یخچال، آنها را در آب داغ و صابون ظرفشویی قرار دهید.

برای تمیز کردن یخچال، پیشنهاد می کنیم از محلول جوش شیرین و سرکه که جاذب بوهای طبیعی هستند استفاده کنید. این روش نه تنها یک روش تمیز کردن طبیعی است، بلکه باعث از بین بردن لکه‌ها می‌شود، زیرا آن را از بین می‌برد و تمیز می‌کند.

برای شروع فرآیند پاکسازی، از یک پارچه میکروفایبر تمیز یا اسفنج استفاده کنید همچنین می‌توانید از یک دستمال یا مسواک نازک برای ورود به شکاف‌ها و فضاهای کوچک‌تر که ممکن است ذرات غذا به دام افتاده استفاده کنید. ابزارهای باکیفیت بهتر تمیز می شوند و به جلوگیری از گسترش باکتری های ایجاد کننده بو کمک می کنند. مقدار کمی سرکه و جوش شیرین را مستقیماً روی وسایل نظافتی خود بمالید.

حتما زیر کشوها را پاک کنید و سقف، کناره ها و درها را بشویید. بیرون یخچال را نیز فراموش نکنید، زیرا این سطوح می توانند بو را منتقل کنند.

پارچه یا اسفنج را با آب گرم بشویید و از آن برای شستشوی باقیمانده جوش شیرین و سرکه در جایی که تازه تمیز کرده اید استفاده کنید. شستشو را با آب گرم ادامه دهید تا زمانی که تمام آثار محلول پاک کننده خود را پاک کنید.

جلوگیری از بوی بد در یخچال

هنگامی که یخچال شما تمیز شد، باید از بروز مجدد بو جلوگیری کنید. یکی از راه های انجام این کار با استفاده از وسایل خانه این است که یک لایه نازک جوش شیرین را روی یک ورقه بزرگ بیسکویت پهن کنید و یک شب آن را در یخچال بگذارید. اگر جوش شیرین در دسترس ندارید، جو و تفاله قهوه نیز جذب کننده بو طبیعی هستند و کار را به خوبی انجام می دهند.

از گلوله های پنبه آغشته به وانیل استفاده کنید تا عطر دلپذیری در یخچال باقی بماند.

اگر یخچال شما لک شده است، جوش شیرین را با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی لکه ها پخش کنید و اجازه دهید حداقل یک ساعت بماند قبل از اینکه پاک کنید.

این مطلب هم برایتان مفید است. ترفندهای خانه تکانی سریع و آسان

چگونه یخچال خود را تازه نگه داریم:

دمای یخچال خود را برای جلوگیری از رشد باکتری ها بین ۳۷-۴۱ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

برای باقی مانده غذا از ظروف بدون هوا استفاده کنید.

با سازماندهی ذخیره سازی و فشرده سازی بسته بندی در هنگام مصرف غذا، از گردش هوای خوب در یخچال اطمینان حاصل کنید.

یخچال خود را به صورت هفتگی از نظر فساد مواد غذایی ارزیابی کنید.

یخچال شما یکی از پرکارترین لوازم خانه شماست. یک یخچال تمیز نه تنها احساس بهتری نسبت به نگهداری مواد غذایی به شما می دهد، بلکه باعث می شود غذا طعم بهتری داشته باشد و برای مدت طولانی تری قابل خوردن بماند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42162

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.