• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

دبیرکل ناتو : غرب باید خود را برای جنگی آماده کند که سالها طول بکشد

  • کد خبر : 42167
  • 20 ژوئن 2022 - 12:07
دبیرکل ناتو : غرب باید خود را برای جنگی آماده کند که سالها طول بکشد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که انتظار دارد روسیه حملات خود به کشورش را تشدید کند در حالی که این هفته منتظر تصمیم اتحادیه اروپا در مورد اعطای وضعیت نامزد به اوکراین است یا خیر – اقدامی که می‌تواند این کشور را قادر به پیوستن به بلوک در این اتحادیه کند. در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هشدار داده است که غرب باید خود را برای درگیری طولانی مدت بین روسیه و اوکراین آماده کند.

غرب باید خود را برای جنگی آماده کند که سالها طول بکشد

استولتنبرگ در آخر هفته به روزنامه بیلد ام زونتاگ گفت :ما باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است این جنگ سال ها طول بکشد. ما نباید از حمایت از اوکراین دست بکشیم. ، حتی اگر هزینه ها بالا باشد، نه تنها برای حمایت نظامی، بلکه به دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی.

وی افزود: اگر پوتین از این جنگ بیاموزد که به سادگی می تواند مانند آنچه پس از جنگ سال ۲۰۰۸ در گرجستان و اشغال کریمه در سال ۲۰۱۴ انجام داد، ادامه دهد، ما بهای بسیار بیشتری را خواهیم پرداخت.

استراتژیست ها هشدار داده اند که احتمال دارد جنگ در اوکراین به جنگ فرسایشی تبدیل شود.

زلنسکی هشدار داد که «فعالیت‌های خصمانه» روسیه در این هفته ممکن است تشدید شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که انتظار دارد روسیه حملات خود به کشورش را تشدید کند در حالی که این هفته منتظر تصمیم اتحادیه اروپا در مورد اعطای وضعیت کشور نامزد به اوکراین است یا خیر – اقدامی که می‌تواند این کشور را قادر به پیوستن به بلوک در این اتحادیه کند.

فردا یک روز واقعا تاریخی آغاز می شود، زمانی که ما پاسخ اتحادیه اروپا را در مورد وضعیت نامزدی اوکراین خواهیم شنید. زلنسکی در سخنرانی شبانه خود در روز یکشنبه گفت: در حال حاضر تقریباً یک تصمیم مثبت کمیسیون اروپا را گرفته‌ایم در پایان هفته جدید انتظار می‌رود که شورای اروپا پاسخ دهد.

زلنسکی گفت روسیه می تواند در نتیجه این هفته “فعالیت های خصمانه” خود را تشدید کند و هشدار داد که روسیه در حال “انباشت نیرو” در جهت خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین است.

اوکراین مدتهاست که در آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپا، بلوک همسایه در غرب کشور است. با این حال، این اقدام با مخالفت رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با جهت گیری غربگرایانه که رهبری اوکراین در سال های اخیر در پیش گرفته است، روسیه را خشمگین می کند.

نیروی هوایی روسیه عملکرد ضعیفی داشته است

بر اساس آخرین به‌روزرسانی اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا، نیروی هوایی روسیه عملکرد ضعیفی داشته است و شکست آن در ارائه مداوم نیروی هوایی احتمالاً یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کمپین بسیار محدود این کشور است.

این وزارتخانه گفت نیروی هوایی روسیه «نمی‌تواند برتری کامل هوایی را به دست آورد و به سبک [مخاطره‌گریز] عمل کرده است و به ندرت در اعماق خطوط اوکراین نفوذ می‌کند». این بیانیه خاطرنشان کرد که برخی از علل اساسی مشکلات آن منعکس کننده مشکلات نیروهای روسیه در زمین در اوکراین است.

بریتانیا گفت: «برای سال‌ها، بسیاری از آموزش‌های رزمی هوایی روسیه به‌احتمال زیاد برای تحت تأثیر قرار دادن مقامات ارشد طراحی شده است، نه برای توسعه ابتکار عملی پویا در میان خدمه هوایی». در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که روسیه فهرستی چشمگیر از جت های جنگی نسبتاً مدرن و توانمند دارد، «نیروی هوایی نیز تقریباً به طور قطع در توسعه فرهنگ سازمانی و مجموعه مهارت های مورد نیاز برای پرسنل خود برای برآورده کردن آرمان روسیه برای ارائه یک جنگنده به سبک غربی شکست خورده است.

گزارش اطلاعاتی نشان می‌دهد که این قضیه منجر به سنگینی برنامه‌ریزی برای نیروهای زمینی شده است که در حال فرسودگی هستند، و موشک‌های کروز پیشرفته که «احتمالاً ذخایر آنها رو به اتمام است».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.