• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

حمله سایبری ایران به اسرائیل عامل به صدا درآمدن آژیر بود

  • کد خبر : 42173
  • 20 ژوئن 2022 - 15:34
حمله سایبری ایران به اسرائیل عامل به صدا درآمدن آژیر بود

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که حمله سایبری ایران به اسرائیل عامل به صدا درآمدن آژیر بود که باعث شنیده شدن صدای آژیر هشدار در چندین شهر در فلسطین اشغالی بوده است. از شب گذشته در چندین نوبت این آژیرها به صدا درآمده‌اند. در ۵ شهر بزرگ صهیونیست‌ها، آژیر به‌مدت ۵۰ دقیقه به صدا در آمده است و فقط در یک شهر ۳۰ هزار نفر به پناهگاه رفته‌اند.

حمله سایبری ایران به اسرائیل عامل به صدا درآمدن آژیر بود

رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرده است حمله سایبری به سامانه‌های هشدار عمومی اسرائیل عامل شنیده شدن صدای آژیر خطر در بخش‌هایی از بیت‌المقدس بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم تأیید کرده است حمله سایبری باعث ایجاد اخلال در سامانه‌های هشداری و شنیده شدن صدای آژیر ممتد در پنج شهر شده است.

روزنامه جروزالم‌پست و هاآرتص گزارش داده‌اند ارتش اسرائیل احتمال هدایت این حملات سایبری از سوی ایران را بررسی می‌کنند.

صدای آژیر هشدار در چندین منطقه از بیت‌المقدس

روزنامه جروزالم‌پست نوشته است یکشنبه‌ شب صدای آژیر هشدار در چندین منطقه از بیت‌المقدس از جمله «تالپیات»، «کاتامون»، «بیا حاکرم» و «ایلات» به‌مدت نزدیک به یک ساعت شنیده شده است. ارتش اسرائیل دیشب اعلام کرد دلیل اخلال در سامانه‌های هشداری مشخص نیست.

«یائیر گولان»، معاون سابق رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل گفته که تل‌آویو در حال آماده کردن خودش برای اقدامات ایران جهت ضربه‌ زدن به اسرائیل از طریق جنگ سایبری است.

صبح دوشنبه رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد «دایره سایبری داخلی اسرائیل» می‌گوید این حمله سایبری از طریق هدف قرار دادن سامانه‌های هشدار شهری اسرائیل انجام شده است و اخلال در سامانه هشدار «فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل» عامل آن نبوده است.

یائیر گولان به جروزالم‌پست گفت: «نفوذ به سامانه هشدار فرماندهی جبهه داخلی ارتش صورت نگرفته بلکه سیستم هشدار شهری مورد نفوذ قرار گرفته اما باز هم مسئله نگران‌کننده و هشدارآمیز است. اگر به جایی نفوذ صورت گرفته است باید فوراً تعطیل شود.»

در چندین نوبت این آژیرها به صدا درآمده‌اند

از شب گذشته در چندین نوبت این آژیرها به صدا درآمده‌اند. در ۵ شهر بزرگ صهیونیست‌ها، آژیر به‌مدت ۵۰ دقیقه به صدا در آمده است و فقط در یک شهر ۳۰ هزار نفر به پناهگاه رفته‌اند.

صهیونیست‌ها هر بار با این توهم که ایران یا دیگر گروه‌های مقاومت درصدد حمله موشکی هستند به پناهگاه‌ها می‌روند.

با وجود اینکه مقامات صهیونیستی و از جمله سخنگوی ارتش اسرائیل گفته بودند که منشأ انتشار این صدا در دست بررسی است، اما در ادامه و در نیمه‌های شب نیز آژیرها بار دیگر به صدا درآمد.

غیر از قدس اشغالی، صدای آژیر در شهرهای دیگر از جمله ایلات، هولون، اشکلون و اشدود نیز به صدا درآمده است.

مهمترین مسئله مقامات و ساکنان سرزمین‌های اشغالی این است که کدام صدای آژیر واقعی است و باید به پناهگاه‌ها بروند و کدام‌ یک غیرواقعی است، همین مسئله سبب سردرگمی عجیب میان آنان شده است.

برگرفته از تسنیم

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.