• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

رهبران گروه ۷ درباره احیای مذاکرات هسته ای ایران گفتگو خواهند کرد

  • کد خبر : 42257
  • 27 ژوئن 2022 - 10:23
رهبران گروه 7 درباره احیای مذاکرات هسته ای ایران گفتگو خواهند کرد

یک مقام فرانسوی گفت: پس از دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ارشد در تهران برای رفع انسداد مذاکرات متوقف شده , احیای مذاکرات هسته ای ایران ، رهبران گروه ۷ درباره چشم انداز احیای مذاکرات هسته ای ایران گفتگو خواهند کرد. .

احیای مذاکرات هسته ای ایران

وزیر امور خارجه ایران در بحبوحه تلاش جوزپ بورل برای شکستن بن بست چند ماهه گفت: مذاکرات غیرمستقیم ایران با آمریکا برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ به زودی از سر گرفته می شود.

این مقام گفت که گفتگوها روز یکشنبه در ضیافت شام بین رهبران کشورهای ثروتمند گروه هفت و مذاکرات مفصل تر صبح سه شنبه بین فرانسه، بریتانیا، آلمان و ایالات متحده انجام خواهد شد.

سه قدرت اروپایی طرفین توافق هسته ای هستند که در آن زمان آمریکا. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد. بر اساس این توافق، ایران موافقت کرد که برنامه هسته ای خود را در ازای رهایی از تحریم های اقتصادی محدود کند.

زمانی که اتحادیه اروپا – که مذاکرات را هماهنگ می کند – از وزرای خارجه به نمایندگی از طرف های توافق در وین دعوت کرد تا پس از ۱۱ ماه گفتگوهای غیرمستقیم بین تهران و دولت جو بایدن، این پیمان در آستانه احیای مجدد قرار گیرد.

احیای پیمان بسیار مهم است

اما مذاکرات از زمان اصرار تهران مبنی بر حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا به بن‌بست خورده است.

این مقام فرانسوی با بیان اینکه «مذاکرات بین تیم‌های ما تشدید شده است»، افزود که احیای پیمان برای منافع منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، امنیت منطقه و همچنین بررسی اینکه چگونه همه اینها در مسئله قیمت‌های بالای نفت قرار می‌گیرد، بسیار مهم است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.