• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

روسیه پس از نشست مهم ناتو حملات خود را در اوکراین تشدید کرد/ناتو مسکو را بزرگترین “تهدید مستقیم” برای امنیت غرب نامید

  • کد خبر : 42296
  • 30 ژوئن 2022 - 10:13
روسیه پس از نشست مهم ناتو حملات خود را در اوکراین تشدید کرد

پس از آنکه ناتو مسکو را بزرگترین “تهدید مستقیم” برای امنیت غرب نامید و با طرح های مدرن سازی نیروهای مسلح تحت محاصره کیف موافقت کرد، روسیه روز پنجشنبه به حملات خود در شرق اوکراین ادامه داد.

در حالی که ۳۰ رهبر ملی ناتو در مادرید گرد هم می آمدند، نیروهای روسیه حملات خود را در اوکراین تشدید کردند، از جمله حملات موشکی و گلوله باران منطقه جنوب میکولایف، نزدیک به خطوط مقدم و دریای سیاه شهردار شهر میکولایف گفت که یک موشک روسی دست کم پنج نفر را در یک ساختمان مسکونی در آنجا کشته است. و همچنین حملات به شهر خارکیف در شمال شرق این کشور با گلوله باران تانک، خمپاره و موشک ادامه یافت.

روسیه پس از نشست مهم ناتو حملات خود را در اوکراین تشدید کرد

نیروهای روسی صبح پنجشنبه به پالایشگاه نفت لیسیچانسک حمله کردند.مقامات اوکراینی گفتند که در حال تلاش برای تخلیه ساکنان شهر لیسیچانسک در شرق خط مقدم هستند، مرکز حملات روسیه، هستند که حدود ۱۵۰۰۰ نفر زیر گلوله باران بی‌امان بودند.

پالایشگاه نفت لیسیچانسک اکنون به طور کامل توسط نیروهای روسیه و طرفدار روسیه کنترل می شود و تمام جاده های لیسیچانسک نیز تحت کنترل آنها است.

نیروهای روسی در تلاش هستند تا لیسیچانسک را در حالی که به دنبال تصرف منطقه دونباس که شامل استان های دونتسک و لوهانسک است، محاصره کنند.

پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

در نشست روز چهارشنبه که درباره تهاجم روسیه به اوکراین و تحولات ژئوپلیتیکی ناشی از آن بود، ناتو از سوئد و فنلاند دعوت کرد تا به آن بپیوندند و متعهد شد که از سال ۲۰۲۳ تعداد نیروهای رزمی در حالت آماده باش در امتداد جناح شرقی خود را هفت برابر کند.

در واکنش، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت اگر ناتو پس از پیوستن به ائتلاف نظامی تحت رهبری ایالات متحده، زیرساخت‌هایی را در فنلاند و سوئد ایجاد کند، روسیه به همین شکل پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری های روسی به نقل از پوتین گفتند که او نمی تواند احتمال بروز تنش در روابط مسکو با هلسینکی و استکهلم بر سر پیوستن آنها به ناتو را رد کند.

استقرار نیروی زمینی، دریایی و هوایی بیشتر در سراسر اروپا

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، استقرار نیروی زمینی، دریایی و هوایی بیشتر در سراسر اروپا از اسپانیا در غرب تا رومانی و لهستان در مرز اوکراین را اعلام کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک کنفرانس خبری گفت: جنگ رئیس‌جمهور پوتین علیه اوکراین صلح در اروپا را به هم ریخته و بزرگترین بحران امنیتی را در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم ایجاد کرده است. و ناتو با قدرت و وحدت پاسخ داده است.»

بریتانیا  اعلام کرد که یک میلیارد پوند دیگر (۱٫۲ میلیارد دلار) حمایت نظامی از جمله سامانه‌های دفاع هوایی، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و تجهیزات جدید جنگ الکترونیک به اوکراین ارائه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.