• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

آخرین جزئیات از زلزله در استان هرمزگان/ اسامی کشته های زلزله هرمزگان

  • کد خبر : 42320
  • 02 جولای 2022 - 17:25
آخرین جزئیات از زلزله در استان هرمزگان/ اسامی کشته های زلزله هرمزگان

درپی وقوع زلزله و پس‌لرزه‌ها در هرمزگان، شمار فوتی‌ها تاکنون به پنج نفر و مصدومان به ۴۸ نفر رسیده است.

اسامی کشته های زلزله هرمزگان

علی رغم تعداد محدود فوتی‌های این زلزله ، تیم بحران پزشکی قانونی هرمزگان صبح امروز به بندرخمیر اعزام شدند تا نسبت به شناسایی و صدور جواز دفن پیکرهای کشف شده در این حادثه اقدام کنند.

تعداد تلفات زلزله بندرخمیر تا این لحظه پنج نفر اعلام شده که مراحل معاینه و صدور جواز دفن آنان توسط تیم بحران پزشکی قانونی هرمزگان انجام و پیکرها تحویل بستگان شد.

اسامی قربانیان این حادثه به شرح زیر است:

مریم دهنوکوشکی

امیر محمدی

صابر رحیمی

عبدالله صحراگرد

آسیه بشوش

۳۰۰ خانوار در چادرهای امدادی اسکان داده می‌شوند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان که در محل وقوع زلزله روستای سایه خوش بندر خمیر حضور دارد گفت: بعد از وقوع زلزله نیروهای امدادی در محل برای امدادرسانی حضور پیدا کردند که پس از پایان عملیات جست‌وجو و نجات، کار توزیع اقلام زیستی بین زلزله زدگان آغاز شد.

مختار سلحشور افزود: هم اکنون کار نصب چادر و اسکان موقت زلزله زدگان روستای سایه خوش بندر خمیر آغاز شده و قرار است ۳۰۰ خانوار ضمن اسکان در چادرهای امدادی، اقلام زیستی بویژه مواد اولیه و غذا بین آنان توزیع شود.

مصدومان به ۴۸ نفر

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، اظهار کرد: تاکنون ۴۸ مصدوم درپی زلزله به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که ۳۷ نفر سرپایی درمان و ۱۱ نفر بستری شدند. از این ۱۱ نفر چهار نفر به بندرعباس اعزام شدند که ۳۴ خانم و ۱۴ آقا را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به ثبت پنج فوتی در زلزله بامدادی امروز استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: این پنج نفر را سه آقا و دو خانم تشکیل می‌دهند.

پایان عملیات جست‌وجو و نجات در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

مجید سلحشور مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان اظهار کرد: وقوع سه زلزله بالای شش ریشتر در هرمزگان آن هم به فاصله فقط دو ساعت از یکدیگر نادر بوده است.

وی با بیان اینکه به یاری خدا در زمان وقوع دو زلزله بزرگ دوم و سوم، مردم متأثر از زلزله اول در خارج از منازل بوده‌اند، افزود: اکنون عملیات جست‌وجو و نجات در منطقه مهران بندرلنگه پایان یافته است و امروز اسکان اضطراری مردم را نیز انجام خواهیم داد.

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان از توزیع اقلام زیستی در میان مردم روستای سایه خوش خبر داد و تصریح کرد: تا رفع کامل نگرانی مردم در کنار آنها باقی خواهیم ماند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ دستگاه چادر در منطقه نصب شده و حدود ۷۰ درصد خانواده‌های آسیب‌دیده، چادر امدادی دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: چهار هزار تخته موکت و پنج هزار تخته پتو نیز در منطقه توزیع شده و یک هزار بسته غذایی نیز تا ساعات آینده وارد منطقه و میان زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

سلحشور اضافه کرد: برای اینکه مردم بتوانند در چادرها زندگی کنند، کار انتقال کولر گازی و نصب آن در هر چادر را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم شرایط مناسبی برای زندگی موقت مردم فراهم کنیم. همچنین نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در تماسی با وزیر کشور، پیگیر اختصاص کانکس نیز شده‌اند که در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.