• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

توییتر برای دستورات چالش برانگیز برای حذف محتوا، از دولت هند شکایت کرد

  • کد خبر : 42385
  • 06 جولای 2022 - 16:53
توییتر برای دستورات چالش برانگیز برای حذف محتوا، از دولت هند شکایت کرد

شکایت توییتر بخشی از نبرد گسترده بین بزرگترین شرکت های فناوری و دولت ها در سراسر جهان بر سر اینکه چه کسی و چگونه اطلاعات را کنترل می کند. توییتر روز سه‌شنبه اعلام کرد که از دولت هند شکایت کرده و درگیری‌های شرکت رسانه‌های اجتماعی در این کشور را تشدید کرده است زیرا نخست‌وزیر نارندرا مودی به دنبال کنترل بیشتر بر پست‌های آنلاین انتقادی است.

توییتر برای دستورات چالش برانگیز برای حذف محتوا، از دولت هند شکایت کرد

شکایت توییتر که در دادگاه عالی کارناتاکا در بنگلور تنظیم شده است، دستور اخیر دولت هند برای حذف محتوا و مسدود کردن ده‌ها حساب کاربری را به چالش می‌کشد.

این شکایت اولین چالش قانونی است که این شرکت برای عقب نشینی از قوانین تصویب شده در سال ۲۰۲۱ که اختیارات سانسور دولت هند را افزایش می دهد، صادر کرده است. این قوانین به دولت اجازه نظارت بر توییتر و دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را می‌دهد و به مقامات این امکان را می‌دهد که بخواهند پست‌ها یا حساب‌های انتقادی از آنها را از کاربران هندی پنهان کنند. مدیران شرکت ها در صورت رعایت نکردن خواسته ها می توانند با مجازات های کیفری روبرو شوند.

این مطلب را از دست ندهید. چگونه ۴G را در اندروید فعال کنیم؟

اعتراض توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی

این قوانین با اعتراض توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مواجه شده است که هند را بخش مهمی از برنامه‌های خود برای رشد بلندمدت می‌دانند. این شرکت‌ها استدلال کرده‌اند که قوانین هند به دولت اجازه می‌دهد تا منتقدان خود را به طور گسترده سانسور کند و اقدامات امنیتی مانند رمزگذاری را از بین می‌برد. اما مقامات هندی گفته اند که این قانون برای مبارزه با اطلاعات نادرست آنلاین ضروری است.

ردیابی پیام‌های خصوصی افراد را برای سازمان‌های دولتی در واتساپ

آقای مودی و حزب حاکم او بهاراتیا جاناتا چندین سال تلاش کرده اند تا قدرت شرکت های فناوری را به هم بزنند و با استفاده از قوانین جدید فناوری اطلاعات از سرکوب مخالفان، در فضای آنلاین و کنترل آنها  استفاده کنند. به عنوان مثال، به توییتر گفته شده است که محتوای مربوط به شکایات مربوط به آزادی های مدنی، اعتراضات، آزادی مطبوعات و انتقادات از مدیریت دولت در مورد همه گیری را حذف کند. به واتس‌اپ گفته شده است که در صورت درخواست، باید پیام‌های خصوصی افراد را برای سازمان‌های دولتی «قابل ردیابی» قرار دهد.

علاوه بر این، قوانین جدید شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کرد تا مدیرانی مستقر در هند را استخدام کنند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت‌ها از درخواست‌های دولت برای حذف محتوا و مسدود کردن حساب‌ها پیروی می‌کنند. اگر این اقدامات انجام نمی شد، مدیران اجرایی می توانستند مسئولیت کیفری داشته باشند و با مجازات های تا هفت سال زندان مواجه شوند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.