• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

آمریکا ایران را تهدید کرد/ انگلیس: مذاکرات شکست بخورد سراغ گزینه‌های دیگر می‌رویم

  • کد خبر : 42393
  • 07 جولای 2022 - 9:39
آمریکا ایران را تهدید کرد/ انگلیس: مذاکرات شکست بخورد سراغ گزینه‌های دیگر می‌رویم

آمریکا ایران را تهدید کرد که اگر تغییری در مسیر ایران انجام نگیرد، به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای هدف قرار دادن صادرات نفت، محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران را ادامه خواهد داد.انگلیس هم گفت در صورتی که مذاکرات شکست بخورد، باید به گزینه‌های دیگری که در اختیار داریم، نگاه کنیم.

آمریکا ایران را تهدید کرد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به تحریم‌های اعمالی جدید علیه نفت ایران گفت: ایالات متحده در دنبال کردن مسیر دیپلماسی هدفمند در جهت حصول توافق متقبال جهت اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک استوار بوده است. این ایران است که تا بدین روز در نشان دادن تعهدی مشابه به این مسیر ناتوان بوده است.

اگر تغییری در مسیر ایران انجام نگیرد، به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای هدف قرار دادن صادرات نفت، محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران ادامه خواهیم داد.

اشخاص و نهادها در لیست تحریم‌های آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «شبکه‌ای از افراد و شرکت‌ها را که از شرکت‌های صوری واقع در حوزه خلیج فارس برای تسهیل انتقال و فروش محصولات شرکت‌های ایران به ارزش صدها میلیون دلار به شرق آسیا استفاده می‌کنند»، تحریم کرده است.

مطابق با بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دو شخص، ۱۳ نهاد و دو شناور در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

شرکت پتروشیمی جم یکی از شرکت‌هایی است که تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

به اعمال تحریم علیه نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: درحالی که آمریکا به دستیابی به توافق با ایران جهت بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک متعهد است، ما به استفاده از اختیارات خود برای اعمال تحریم علیه نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد.

انگلیس: مذاکرات شکست بخورد سراغ گزینه‌های دیگر می‌رویم

«آماندا میلینگ» وزیر امور آسیا و خاورمیانه انگلیس مدعی «نگرانی» کشورش در خصوص برجام شد و گفت که لندن در صورت عدم دستیابی به توافق برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ میلادی، گزینه‌های خود را بررسی خواهد کرد. «در صورتی که مذاکرات شکست بخورد، باید به گزینه‌های دیگری که در اختیار داریم، نگاه کنیم».

این مقام انگلیسی به این‌که کشورش چه گزینه‌هایی را در دسترس دارد، اشاره‌ای نکرد.

وی بدون اشاره به مواضع منفعلانه اروپا و بدعهدی طرف آمریکایی در قبال برجام مدعی شد: «توافقی قابل اجرا از ماه مارس گذشته روی میز قرار دارد. ایران با طرح خواسته‌های فرابرجامی، مانع دستیابی به نتیجه می‌شود».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.