• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

با طرح فروش کیلویی نان موافقت شد

  • کد خبر : 42446
  • 11 جولای 2022 - 12:09
با طرح فروش کیلویی نان موافقت شد

دولت با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان به‌دنبال حذف آردفروشی از این چرخه است تا بدین ترتیب سازمان غله و ادارات آن در شهرستان‌ها بدانند که فروش متوسط هر نانوایی چه‌میزان است.موافق طرح فروش کیلویی نان هستیم اما بدین شرط که در اجرای آن نانوایی‌ها کنترل شود تا نان به‌شکل خمیر تحویل مشتری داده نشود.

 طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان

جلال‌الدین محمد شکریه نایب‌رئیس اتاق اصناف کشور درباره ایرادات اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و پرداخت تنها ۱۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت نان به نانوایان بیان کرد: این موضوع محل اعتراض ما بوده است و رایزنی‌هایی در حال انجام است تا این ۱۵ درصد افزایش یابد.

با طرح فروش کیلویی نان موافقت شد

او با اشاره به مزایای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: دولت با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان به‌دنبال حذف آردفروشی از این چرخه است تا بدین ترتیب سازمان غله و ادارات آن در شهرستان‌ها بدانند که فروش متوسط هر نانوایی چه‌میزان است.

اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و حذف آردفروشی سبب می‌شود میزان تولید واقعی نانوایی‌ها مشخص و سهمیه آنان راستی‌آزمایی شود افزود: طرح مذکور از این جهت که از آردفروشی جلوگیری می‌کند، قابل قبول است. بنده یکی از موافقان طرح فروش کیلویی نان هستم، اما بدین شرط که در اجرای آن نانوایی‌ها کنترل شود تا نان به‌شکل خمیر تحویل مشتری داده نشود، زیرا هرچه میزان آب نان بیشتر گرفته شود و نان خشک‌تر شود وزن آن نیز پایین‌تر می‌آید.

طرح فروش کیلویی نان به‌نفع مردم خواهد بود

او تصریح کرد : طرح فروش کیلویی نان به‌نفع مردم خواهد بود، اما به‌شرط اینکه موضوع کنترل کیفیت در اجرای آن مورد توجه قرار گیرد.

طبق تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی یک‌سوم درآمد از محل جرائم متعلق به اصناف است، اما این درآمد‌ها تاکنون از سوی دولت‌ها به اتاق اصناف پرداخت نشده است و واحد‌های نظارت با مشکل مواجه هستند.

با توجه به اجرای طرح اصلاح اقتصادی و انتظار دستگاه حاکمیتی از بخش خصوصی برای تشدید بازرسی‌ها، مسلماً باید پرداخت حق و حقوق بازرسان نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا زمانی که جراحی اقتصادی بزرگی انجام می‌شود قطعاً باید نظام بازرسی از آن نیز نظامی کارآمد باشد.

واحد‌های بازرسی اکنون با یک‌دهم ظرفیت در حال فعالیت هستند

رئیس اتاق اصناف گیلان همچنین ابراز کرد: واحد‌های بازرسی اکنون با یک‌دهم ظرفیت در حال فعالیت هستند برای اعمال بازرسی کارآمد در این شرایط باید تعداد بازرسان به حداقل ۲۰ برابر افزایش یابد، اما متأسفانه میلیارد‌ها تومان حق و حقوق قانونی اصناف حدود ۹ سال معطل مانده و پرداخت نشده است.

بنگاه‌های اقتصادی کوچک نقش مهمی را در بازار ایفا می‌کنند و نمونه این نقش‌آفرینی در دوران اوج کرونا بود که اگر این نظام مویرگی توزیع نبود اتفاقی نظیر هجوم مردم به فروشگاه‌ها و تعطیلی فروشگاه‌ها که در کشور‌های پیشرفته اقتصادی رخ داد در ایران نیز اتفاق می‌افتاد.

شکریه در پایان گفت : علت این اتفاقات در این کشور‌ها عدم وجود بنگاه‌های اقتصادی کوچک بود، اما نظام مویرگی اصناف ما باعث شد مردم به‌راحتی مایحتاج خود را تأمین کنند. اصناف در دوران شیوع کرونا واحد‌های صنفی خود را باز نگه داشتند، اما با وجود این، حمایت‌های لازم از آنان انجام نشد.

وعده‌هایی نظیر اعمال یارانه‌های ویژه در تأمین اجتماعی برای اصناف تاکنون عملی نشده استاز طرفی در ایام کرونا با برگشت خوردن چک‌های بسیاری از اصناف، اعتبار صاحبان صنوف مخدوش شد، اما با این حال مشکلات اصناف هنوز پابرجاست.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.