• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

پیام مهم حمید نوری از زندان به خانواده‌اش

  • کد خبر : 42500
  • 16 جولای 2022 - 0:47
پیام مهم حمید نوری از زندان به خانواده‌اش

دادگاه شهر استکهلم در سوئد روز پنج‌شنبه با برگزاری یک نشست مطبوعاتی مجازی حکم حمید نوری را اعلام کرد و بر اساس آن وی به جرم آنچه که “نقض فاحش قوانین بین‌المللی” و “قتل عمد” خوانده شد، به حبس ابد محکوم شد. فرزند حمید نوری در پیامی توئیتری از ارسال پیام پدرش از زندان به خانواده‌اش خبر داد .

اتهام حمید نوری

حمید نوری در ۱۸ آبان ۱۳۹۸ به محض رسیدن به فرودگاه شهر استکهلم بازداشت شد. محاکمه او به اتهام “جنایت جنگی” و “قتل عمد” ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد. بررسی پرونده او ۹۲ جلسه و تا ۱۳ اردیبهشت ماه امسال به طول انجامید. دادستانی سوئد روز هشتم اردیبهشت ماه پس از ارائه آخرین دفاعیه خود در کیفرخواست محکومیت حمید نوری، برای او بابت اتهام جنایت جنگی درخواست ”حبس ابد” کرده بود.

جمهوری اسلامی ایران بارها خواستار آزادی حمید نوری شده و به شدت از تصمیم سوئد برای بازداشت و برپایی دادگاه او انتقاد کرده بود. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد، بازداشت و فرایند دادگاه حمید نوری را به عنوان یک تبعه ایرانی “غیرقانونی” دانسته و خواستار ”آزادی فوری” وی شده بود.

مقام‌های سوئد اعلام کرده‌اند که سوئد از دستگاه قضایی مستقلی برخوردار است و دولت این کشور نمی‌تواند در تصمیم سیستم قضایی آن دخالت کند.

پیام مهم حمید نوری از زندان به خانواده‌اش

حمید نوری از زندان برای خانواده اش پیام ارسال کرد.

فرزند حمید نوری در پیامی توئیتری از  ارسال پیام پدرش از زندان به خانواده‌اش خبر داد و نوشت:

پدرم امروز از سلول پیام دادند، گفتند دیروز زندان بان رفته بود سلول که حکم را ابلاغ کند، بعد از ابلاغ تعجب می کند که پدرم حالش خوب است، به پدرم می گوید نمی خواهی بلایی سر خودت بیاری!! گفته: عزیز، من مسلمانم، برای چی بلا سر خودم در بیارم، من بی گناهم، بلاخره حق پیروز می شود…

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.