• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

اسماعیل شنگله بازیگر بر اثر کرونا درگذشت

  • کد خبر : 42518
  • 16 جولای 2022 - 11:05
اسماعیل شنگله بازیگر بر اثر کرونا درگذشت

اسماعیل شنگله کارگردان، بازیگر، مترجم و از اساتید برجسته بازیگری در دانشکده هنرهای دراماتیک جمعه شب بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. فرزند این بازیگر ساعتی پیش با انتشار پستی در اینستاگرام خود درگذشت این بازیگر را تایید کرد.

اسماعیل شنگله درگذشت

او به سرطان ریه مبتلا بود و بامداد روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آخرین نقش آفرینی این هنرمند پیشکسوت به هفت سال قبل و بازی در سریال «سال‌های ابری» بازمی‌گردد. او در طول این مدت، پیشنهادهای بسیاری را به دلیل کسالت و زندگی خارج از تهران رد کرد و تصمیم گرفت فعالیتی در این حرفه نداشته باشد.

بیوگرافی اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله متولد ۱۳ خرداد ۱۳۱۵ در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی از آکادمی هنرهای نمایشی وین می باشد، کار در بانک ملی را بخاطر بازیگری رها کرد مقطع متوسطه یکسال، یکسال در دبیرستان های ناصرخسرو، اقبال، دارالفنون و رشدیه گذارند تا اینکه در سال ۱۳۳۲ وقتی ۱۷ ساله بود عضو جامعه باربد شد.شنگله بصورت جدی از سال ۱۳۳۵ وارد هنرستان هنرپیشکی شد .

او در کنار بازیگری تجری به تحصیل آکادمیک این رشته پرداخت و همزمان نیز در بانک ملی استخدام شد اما مدتی بعد بخاطر یادیگری بازیگری قید کارمندی را زد. بعد از ۳ سال آموزش بازیگری در هنرستان به استخدام اداره هنرهای دراماتیک درآمد تا اینکه چند سال بعد برای ادامه تحصیل به اتریش رفت. او سال ۱۳۴۸ در ۳۳ سالگی فارغ التحصیل کارگردانی شد و بازگشت.

بعد از بازگشت و فعالیت در دانشگاه، شروع به کارگردانی تئاتر کرد، او سپس وارد تلویزیونی ملی شد و سال ۱۳۵۱ تله تئاتری بنام بازی «استریندبرگ» را برای تلویزیون کارگردانی و بازی کرد سپس با فیلم «دایره مینا» سال ۱۳۵۳ وارد سینما شد. عمده فعالیت وی تا انقلاب کارگردانی، تهیه کنندگی و بازی در تئاتر و تله تئاتر بود.

او در سال ۱۳۶۲ با تله تئاتر «ماه پنهان» برای تلویزیون به عرصه بازیگری برگشت، او سپس سال ۱۳۶۷ در سریال «رعنا» بازی کرد.در سال ۱۳۷۹ نیز در فیلم «سام و نرگس» کنار رضا گلزار حضور داشت.

ازدواج و فرزندان اسماعیل شنگله

 اسماعیل شنگله در سال ۱۳۵۷ وقتی ۴۲ ساله بود با لاله پورغدیری ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو دختر بنام های لیا و رعنا و پسری بنام رامین است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.