• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

ایوانا ترامپ، همسر اول دونالد ترامپ که به ساخت امپراتوری او کمک کرد، در ۷۳ سالگی درگذشت

  • کد خبر : 42524
  • 16 جولای 2022 - 11:31
ایوانا ترامپ، همسر اول دونالد ترامپ که به ساخت امپراتوری او کمک کرد، در ۷۳ سالگی درگذشت

ایوانا ترامپ، همسر اول دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و مادر سه فرزند او، که به شوهرش در ساخت برخی از ساختمان ها از جمله برج ترامپ کمک کرد، در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

ایوانا ترامپ، همسر اول دونالد ترامپ درگذشت

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی Truth Social گفت: «بسیار متأسفم که به همه کسانی که او را دوست داشتند، که تعداد آنها هم زیادی است، اطلاع دهم که ایوانا ترامپ در خانه خود در شهر نیویورک درگذشت.

این زوج در سال ۱۹۷۷ ازدواج کردند و در سال ۱۹۹۲ طلاق گرفتند. آنها با هم صاحب سه فرزند شدند: دونالد جونیور، ایوانکا و اریک.

نه در بیانیه خانواده ترامپ و نه در پست رئیس جمهور سابق به علت مرگ اشاره ای نشده است، اما سخنگوی پلیس گفت که جسد او در پله های داخل آپارتمانش پیدا شده است و هیچ چیز مشکوک نیست.و ممکن است او از پله ها سقوط کرده باشد.

سازمان آتش نشانی نیویورک هم گفت که امدادگران با تماس از آپارتمان او برای ایست قلبی پاسخ دادند.

بیوگرافی ایوانا ترامپ

او در ۲۰ فوریه ۱۹۴۹، ایوانا ماری زلنیکوا در گوتوالدوف، چکسلواکی، شهری که در نزدیکی پراگ در آن بزرگ شد، به دنیا آمد و اکنون در جمهوری چک به نام زلین شناخته می‌شود.

وی بیشتر دوران جوانی خود را در اسکی رقابتی برای سیستم ملی چکسلواکی گذراند و بعداً برای دانشگاه چارلز در پراگ به رقابت پرداخت و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تربیت بدنی و زبان گرفت.

پس از دانشگاه، به دنبال عشق خود در آن زمان، اسکی باز حرفه ای جورج سیرواتکا، به کانادا رفت و بعداً برای آژانس آدری موریس در مونترال مدلینگ را آغاز کرد.

ازدواج با دونالد ترامپ

در حالی که در سال ۱۹۷۶ در یک سفر مدلینگ به نیویورک بود، با دونالد ترامپ آشنا شد و ۹ ماه بعد با هم ازدواج کردند.

ایوانا ترامپ در ایجاد تصویر رسانه ای ترامپ در دهه ۱۹۸۰ ، زمانی که آنها یکی از برجسته ترین زوج های قدرت شهر نیویورک بودند نقش داشت.

دونالد ترامپ اعتبار اولیه موفقیت خود را در ورود به بازار بسیار رقابتی املاک و مستغلات منهتن به عهده گرفت، ایوانا ترامپ نیز بلافاصله پس از ازدواج آنها نقش مهمی در تجارت خانوادگی ایفا کرد.

او در کنار همسرش در توسعه برج ترامپ، ساختمان با امضای او در خیابان پنجم منهتن، و دیگر پروژه‌های برجسته مانند استراحتگاه کازینوی ترامپ تاج محل در آتلانتیک سیتی، نیوجرسی، کار کرد.

ایوانا ترامپ معاون طراحی داخلی سازمان ترامپ بود و هتل تاریخی پلازا را مدیریت می کرد که ترامپ در سال ۱۹۸۸ تمام آن را در حین بزرگ کردن سه فرزند خود خریداری کرد.

طلاق آنها، پس از رابطه تبلیغاتی دونالد ترامپ با مارلا میپلز، که بعداً با او ازدواج کرد، اتفاق افتاد، خوراک روزنامه‌های نیویورکی بود.

ایوانا ترامپ در توافقنامه طلاق خود ۱۴ میلیون دلار به علاوه ۶۵۰ هزار دلار در سال برای حمایت از سه فرزند خود، یک عمارت ۴۵ اتاقه در کانکتیکات، یک آپارتمان در ترامپ پلازا و استفاده از عمارت Mar-a-Lago در فلوریدا به مدت یک ماه دریافت کرد.

ایوانا ترامپ از نامزدی همسر سابقش برای کاخ سفید در سال ۲۰۱۶ حمایت کرد و به مصاحبه‌کنندگان گفت که به طور دوره‌ای به او توصیه می‌کرد.

او در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه ای گفت که ترامپ به او پیشنهاد سفارت در جمهوری چک را داد اما او آن را رد کرد.

او سه بار دیگر ازدواج کرد، یک بار قبل از ملاقات با ترامپ در آنچه او به عنوان ازدواج دوران جنگ سرد برای دریافت پاسپورت اتریشی آن را توصیف کرد. و دو ازدواج بعدی او نیز به طلاق ختم شد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.