• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

کپی پشت و رو / ترفند کپی دوطرفه

  • کد خبر : 42675
  • 26 جولای 2022 - 12:37
ترفند کپی پشت و رو

کپی پشت و رو علاوه بر صرفه جویی در وقت در هزینه هم بسیار موثر است. کپی دو طرفه با دستگاههای جدید و قدیمی کار دشواری نیست. در دستگاه هایی که دارای قابلیت گرفتن کپی پشت و رو هستند با انجام تنظیمات و فشردن دکمه به راحتی کپی دو رو را انجام می شود. چگونگی کار با دستگاه کپی، علاوه بر دفترچه ای که به همراه دستگاه وجود دارد توضیح داده شده است و هم توسط نصاب متخصص به کاربران آموزش داده می شود. با این حال ما در این مقاله نحوه کپی پشت و رو را به شما آموزش خواهیم داد. اگر در روند انجام مراحل به مشکلی برخوردید می توانید از مشاوره رایگان نمایندگی تعمیر دستگاه کپی  بهره مند شوید.

آموزش کپی پشت و رو

بعضی از دستگاه ها قابلیت اتوماتیک کپی پشت رو را دارند اما در بعضی از دستگاه ها این کار را می توانید به صورت دستی انجام دهید. برخی از اسناد نیاز است که حتما به صورت پشت رو کپی گرفته شوند مخصوصا در محیط های آموزشی که باید در مصرف کاغذ صرفه جویی شود و هزینه کمتری هم به خود اختصاص دهد. کپی پشت و رو با دستگاه های کپی های جدید بسیار ساده است و دورو گرفتن کپی را برای تمامی صفحات به صورت اتوماتیک انجام می دهند و هنگام خرید دستگاه کپی اگر مجهز بودن دستگاه به این قابلیت برای شما اهمیت دارد و نیز با تعداد بالا میخواهید کپی پشت و رو انجام دهید، بهتر است حتما در زمان انتخاب و خرید دستگاه کپی به مجهز بودن آن به این قابلیت توجه داشته باشید.

کپی پشت و رو در دستگاه های قدیمی

در صورتی که دستگاه شما قابلیت اتوماتیک کپی دو رو را دارا نیست، باید برای دسترسی به این قابلیت به صورت دستی اسناد را به صورت دو طرفه کپی بگیرید. ابتدا یک بار کاغذ را در سینی قرار دهید و یک روی سند مورد نظر را کپی بگیرید. وبعد باید کاغذی که یکطرف آن را کپی کرده اید به صورت برعکس در دستگاه قرار دهید و دوباره کپی بگیرید. برای این کار نیاز به وقت و دقت و تنظیم دستی دقیق دارید و اگر برگه را درست در دستگاه قرار ندهید کپی صفحه وارونه و برعکس کپی می شود.

کپی پشت و رو در دستگاهای جدید

همانطور که گفته شد کپی پشت و رو در دستگاههای جدید بسیار ساده است .اسناد خود را دسته بندی کرده و آماده کپی کنید. ورق ها کاملا را صاف بر روی و در یک خط قرار دهید. در صفحه اسکنر معمولا یک خط کش بخ صوزت عمودی و  افقی وجود دارد که اندازه کاغذه ها بر روی آنها درج شده است، با توجه به نوع کاغد خود A3 ، A4 ، A5 و.. آنها را روی صفحه اکسنر تنظیم کنید چراکه در صورت تنظیم نامناسب ممکن است بخشی از کاغذ کپی گرفته شده سیاه به صورت ناقص کپی گرفته شود.

 قبل از انجام فرآیند کپی، باید تعداد کپی هایی را که می خواهید مشخص کنید. حداکثر تعداد کپی هایی که می توانید در یک فرآیند فتوکپی بگیرید، معمولا بستگی به ظرفیت دستگاه دارد و مشخص است. تنظیم درست کنتراست، باعث خوانا تر شدن متون و بهتر دیده شدن تصاویر چاپ شده بر روی کاغذ می شود. در اکثر دستگاه های کپی، تنظیم کنتراست از طریق منو انجام می گیرد. بسته به نیاز خود می توانید کنتراست بالا یا پایین را انتخاب کنید. برخی از دستگاه ها تنها قادر به انجام کپی به صورت سیاه و سفید هستند اگر دستگاه شما هم قابلیت گرفتن کپی به صورت رنگی و هم سیاه و سفید دارد، مشخص کنید که چه نوع کپی مد نظر شما می باشد. دکمه مورد نظر را فشار دهید و نوع رنگ کپی را مشخص کنید.

برای اینکه به خوبی از اسناد شما کپی گرفته شود، داستگاه باید اندازه کاغذی را که بر روی آن متن را چاپ خواهد کرد بداند و براساس آن به صورت خودکار بزرگنمایی یا کوچک کردن تصاویر را انجام دهد. بنابراین مشخص کردن اندازه کاغذ مورد استفاده در دستگاه بسیار مهم است. پس اندازه کاغذ را در دستگاه تنظیم کنید.

پس از انجام تنظیمات، روی نمایشگر گزینه چاپ دو رو را انتخاب کرده و دکمه OK را بزنید تا فرآیند کپی آغاز شود. در صورتی که نیاز به توقف عملیات کپی باشد، بسته به نیازتان می توانید از دکمه های Stop یا Cancel استفاده کنید.

پیشنهاد می شود قبل از اینکه به تعداد دلخواه کپی بگیرید ، یک کپی به عنوان نمونه، بردارید تا از کیفیت خوب کپی اطمینان حاصل کنید. در صورتی که از کیفیت کپی رضایت ندارید، تنظیمات خود را تغییر دهید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42675

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.