• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

۱۰ ماشین تخصصی شگفت انگیزی که باید ببینید

  • کد خبر : 42763
  • 31 جولای 2022 - 15:41

ماشین های تخصصی تجهیزاتی هستند که می توانند کارهای خاصی را انجام دهند که همتایان معمولی آنها قادر به انجام آنها نیستند. چنین ماشین آلاتی به ویژگی های خاصی مانند توانایی عملکرد بهتر و سریعتر از تجهیزات معمولی مجهز هستند. ماشین‌های تخصصی به جزء ضروری پروژه‌های معدن، ساخت و ساز و تاسیسات در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. آنها با بالا بردن عملکرد خود، ابعاد جدیدی به این پروژه ها بخشیده اند. ما لیستی از برخی از ماشین های تخصصی را جمع آوری کرده ایم که باید آنها را ببینید.

ماشین نصب سنگفرش های منحنی

SMB Bridge Paver for Parabolic-shaped, Banked Curves نوع خاصی از سنگفرش های پل برای ساخت منحنی شکل استفاده می شود. این سنگفرش‌های مجهز به غلتک‌های دقیق کنترل‌شده به انجام فشرده‌سازی دقیق سطوح شیبدار جاده کمک می‌کنند.

مسیر جاده دارای منحنی ها یا قوس هایی هستند برای ساخت چنین منحنی هایی ، از نوع منحصر به فردی از سنگفرش پل استفاده می شود. چیدمان دقیق و باکیفیت سطوح منحنی جاده توسط غلتک های دقیق کنترل شده سنگفرش پل انجام می شود این غلتک‌ها که با وینچ‌های کابل هیدرولیک الکتریکی پشتیبانی می‌شوند، نیروی قدرتمندی را برای انجام کارهای ساختمانی سخت ارائه می‌کنند.

سنسورهای بسیار دقیق نصب شده در فینیشر منحنی شیب دار، ریل های مرجع مجاور شاسی سنگفرش را شناسایی و اسکن می کنند. سنسورها پس از اسکن موفقیت آمیز از همه طرف، این داده ها را به سیستم محاسباتی متمرکز منتقل می کنند. این به سیستم های هیدرولیک تجهیزات اجازه می دهد تا شاسی سنگفرش را به طور دقیق و در موقعیت های مناسب حرکت دهند.

سنگفرش پل از طریق یک مخزن ذخیره سازی جانبی تغذیه می شود که از طریق یک بیل مکانیکی یا یک ماشین پر کردن مجدد پر می شود. فیدرهای نوار نقاله پیچی مواد را به کف سنگفرش حمل می کنند و توزیع یکنواخت را در کل عرض تضمین می کنند.

ماشین پیوند درخت

Dutchman’s Curved-Blade  پایه کامیون ۱۰۰ اینچی Curved-Blade از صنایع Dutchman برای حفر درختان تا ارتفاع ۱۲ اینچی ایده آل است. تیغه های منحصربفرد آن همراه با قفل دکل بالابر باورنکردنی قدرت حفاری عالی را تضمین می کند.

پیوند درختان بزرگ که در آن پیوند دستی بسیار پر زحمت و وقت گیر است استفاده می شود. این بیل درختی که برای حفاری تا ۱۲ اینچ طراحی شده است، یکی از تخصصی ترین دستگاه ها در دنیای پیوند درختان است. بیل درختی در پشت کامیونی نصب شده است این دستگاه مجهز به تیغه‌های مخصوص «فرم سرد» است که درختان را احاطه کرده، زمین را حفر می‌کند و سپس درختان را از روی زمین بلند می‌کند. سپس درختان ریشه دار را برای پیوند یا کاشت مجدد به محل طراحی شده می برند.

پایه کامیون ۱۰۰ اینچی Curved–Blade دارای یک دستگاه حفاری است که از سیلندرهای هیدرولیک برای فشار دادن تیغه های حفاری به داخل خاک استفاده می کند. این سیلندرها به تیغه ها و یک قاب مدور متصل می شوند. قاب دایره ای این تجهیزات فضای زیادی را برای قرار دادن درختان پهن ارائه می دهد.

این قاب همچنین دارای مکانیزم قفل هیدرولیکی است تا هنگام فشار دادن تیغه های حفاری به داخل زمین باز نشود. یک “دکل بالابر قفل” وجود دارد که حرکت بیل را حذف می کند و حمل و نقل را راحت و ایمن تر می کند. بیل درخت همچنین دارای صفحات خراش دهنده برای جلوگیری از چسبیدن خاک است.

ماشین بتن ریز سه بعدی با هدایت لیزری

دستگاه Screed 3D Concrete Ligchine Screedsaver Elite که دارای سر ۱۲ فوتی با جابجایی جانبی و یک جارو بزرگ است، می تواند کف های بتنی را مانند به صورت حرفه ای درست کند.

این ماشین یک مدل جدید با هدایت لیزری در میان خط انحصاری ماشین آلات تخصصی است. دستگاه کف کشی با سر شیفت جانبی ۱۲ فوتی بزرگترین موانع را می کشد. دارای بخش های بوم سنگین است که تا ۱۸ فوت می رسد. ترکیب تخصصی سر و جارو باعث افزایش متراژ مربع نهایی در هر پاس می شود که ۲۱۶ فوت مربع / پاس است.

دستگاه بتن‌کشی سه‌بعدی همچنین دارای یک سیستم لایه‌کشی سه‌بعدی با لیزر است که دقت و تولید حجم بالا را برای قرار دادن بتن کانتور سه‌بعدی تضمین می‌کند.

مدل Elite با طول ۱۴ فوت و ۶ اینچ و ارتفاع ۵ فوت و ۵ اینچ، دارای طراحی شاسی باریک برای جهت یابی بهتر است. سیستم چهار چرخ متحرک آن امکان جابجایی بیشتر کف را از محل کار به محل قرار می دهد. همچنین کنترل های بهتری برای تونل پذیری بیشتر و دقت اسکلت وجود دارد.

ماشین تمرین قدرتی پرتاب نیزه

Kraft Training Gerat، با نام مستعار آموزش کرافت Gerat یا “KTG” یک تجهیزات آلمانی قدرت ساز ویژه برای پرتاب کنندگان نیزه است تا قدرت و سرعت خود را توسعه دهند. سورتمه دستگاه وزنه هایی را با ۲۲ پوند برای حداکثر وزن ۳۰٫۴۲ پوند بارگیری می کند.

تجهیزات مورد استفاده توسط یوهانس وتر، دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ آلمان، به ورزشکاران اجازه می دهد تا پرتاب کامل را با کمترین خطر آسیب داشته باشند.

دستگاه تمرین قدرتی تخصصی دارای یک سورتمه دستی با وزن ۸٫۳۶ پوند است که به یک تیر شیبدار متصل شده است که تا وزن ۳۰٫۴۲ پوند را تحمل می کند. ورزشکاران می توانند سورتمه را برای تقلید از پرتاب نیزه پرتاب کنند. سپس ماشین سرعت دقیق پرتاب را همراه با مسیر را در زمان واقعی نمایش می دهد.

ماشین اژدهای قرمز

ماشین شعله ور چهار ردیفه اژدهای قرمز Red Dragon در وجین شعله ای با سوخت پروپان برای از بین بردن علف های هرز بدون علف کش یا آفت کش استفاده می شود.

ویکی از محدود اما تخصصی ترین ماشین آلات مورد استفاده در زمینه کشاورزی سنتی و ارگانیک است. این دستگاه دارای یک مخزن تامین پروپان است که شعله های حرارتی تا ۲۵۰۰ درجه فارنهایت را به سمت علف های هرز هدف قرار می دهد. دمای بالاتر باعث می شود آب موجود در علف های هرز بجوشد و دیواره سلولی آنها را بشکند. در نتیجه گیاه تمام رطوبت خود را از دست می دهد و در نهایت می میرد.

این تجهیزات شامل براکت های نصب برای پایه های نوار ابزار، شیلنگ ها، صافی سوخت، مشعل ها، کلید خاموش کننده اصلی، محافظ سوپاپ و کیت مشعل است. این ماده روی پروپان غیر سمی، غیر آلوده کننده و تمیز کار می کند. این به تولیدکنندگان ارگانیک و کشاورزان سنتی اجازه می دهد تا علف های هرز را بدون هیچ گونه آفت کش یا علف کش مدیریت کنند. شعله ور با سوخت پروپان مقرون به صرفه است و روی طیف وسیعی از محصولات مانند هویج، ذرت، میلو و کاهو بهترین عملکرد را دارد.

ماشین جاروبرقی

سیستم جاروبرقی بستر/برگ Litter Master™ ۹۰۰۰ به اعضای خدمه جمع‌آوری زباله اجازه می‌دهد تا به میانگین نرخ جمع‌آوری زباله در کنار جاده تا ۱۲ کیلومتر در ۶ ساعت دست یابند.

این ماشین یکی از تخصصی ترین ماشین آلات در صنعت جاروبرقی است. با میانگین سرعت جمع‌آوری زباله در کنار جاده تا ۱۲ کیلومتر در هر شیفت ۶ ساعته، سیستم جاروبرقی نصب شده روی خودرو جایگزین سریع‌تری برای جمع‌آوری زباله دستی است. آن را روی یک سینی ابزار استاندارد یا تریلر سفارشی آن نصب کنید تا کار تمیز کردن را در کمترین زمان انجام دهید.

این تجهیزات دارای یک سیستم جمع آوری کیسه های منحصر به فرد است که تضمین می کند زباله ها به کیسه نصب شده در آن می روند. این موتور قدرت خود را از یک موتور بنزینی استارت برقی بالا می گیرد در حالی که یک فن پروانه توربین قدرتمند ۱۲ پره فشار را ایجاد می کند. این دستگاه همچنین دارای شیلنگ های مجرای هشت اینچی یا اختیاری پنج اینچی برای سرعت جریان هوای بالا است. برای استفاده در مسیرهای باریک عالی است و برای جمع آوری زباله های کوچک از جمله آب نبات، ته سیگار، دانه ها و شیشه های شکسته ایده آل است. این ابزار همه کاره همچنین می تواند خاک اره، ضایعات گیاهی، برگ ها، کاغذ خرد شده و غیره را به راحتی جمع آوری کند.

جاده مدولار ماشین جاده باز کن

Faun Trackway C40 Roadway Dispenser یک سیستم حمل و نقل است که به راحتی در زمین های خشن از جمله جنگل ها و زمین های باتلاقی حرکت می کند. جاده مدولار برای عبور از زمین های دشوار مانند جنگل ها و مناطق باتلاقی ساخته شده است. مسیر مدولار را می توان با استفاده از واحد توزیع کننده C40 به راحتی و به سرعت بازیابی و بازیابی کردبا استفاده از یک صفحه آداپتور و اتصالات هیدرولیک کمکی، دستگاه می تواند مسیر را در کمتر از سه دقیقه باز کند و آن را در کمتر از پنج دقیقه بازیابی کند. هنگامی که قرقره خالی شد، می توان آن را رها کرد و با یک قرقره کامل جایگزین کرد.

ماشین یخ زدای هواپیما

Elephant® BETA 15 DeIcer بالاترین برد سیار یخ زدای هواپیما است. این تجهیزات با دسترسی به نازل بیش از ۲۵ متر، برای یخ زدایی از راه دور با موتورهای در حال کار هواپیما ایده آل هستند.

و یکی از ماشین های بسیار تخصصی است که برای یخ زدایی مطمئن، ایمن و کارآمد هواپیماها شناخته شده است. یخ‌کن استاندارد متحرک دارای بوم تلسکوپ مخصوصی است که نازل اسپری را تا بیش از ۲۵ متر بالا می‌برد. همچنین می تواند سطح چشم اپراتور را بیش از ۱۵٫۵ متر بالاتر از سطح زمین نگه دارد.

این تجهیزات برای هر حالت عملیاتی نیازی به تثبیت خارجی ندارد. سیستم موقعیت یابی دقیق آن (PPS) به یافتن فاصله بهینه بین هواپیما و نازل تجهیزات کمک می کند و در نتیجه حجم کار را کاهش می دهد. دارای یک سیستم انتقال داده (DTS) است که داده های یخ زدایی را در کابین اپراتور جمع آوری، سازماندهی و پردازش می کند. کابین دارای تمام کنترل های لازم برای اطمینان از یک محیط کاری بهینه ارگونومیک درجه یک است.

ماشین دکل حفاری

DL422iE Longhole Drill Rig، یک مته حفاری کاملاً خودکار، استخراج انبوه زیرزمینی را برای دریفت های تولیدی ۴×۴ متر یا بزرگتر بدون انتشار گازهای گلخانه ای انجام می دهدو  می تواند حفره های بلند Ø۸۹-۱۲۷ میلی متری را به صورت تک یا موازی تا عمق ۵۴ متر حفر کند.

این دستگاه کاملاً خودکار می‌تواند فن‌های عمودی و شیب‌دار و همچنین حفره‌های بلند تک یا موازی (Ø۸۹-۱۲۷ میلی‌متر) را تا عمق ۵۴ متر سوراخ کند. این تجهیزات ویژه برای استخراج انبوه زیرزمینی در مقاطع عرضی ۴×۴ متر یا بزرگتر ساخته شده است، تجهیزات حمل و نقل بدون انتشار و ترامیم را ارائه می دهد. بوم تلسکوپی کاملاً مجهز آن ثبات در حفاری و موقعیت یابی دقیق را تضمین می کند.

دکل حفاری امکان حفاری خودکار از طریق تغییر شیفت و جابجایی خودکار سنگ برای زمان‌های چرخه حفاری کوتاه‌تر را فراهم می‌کند. تا ۱۰ درصد افزایش در ضریب نفوذ خالص را ارائه می دهد. سیستم کنترل حفاری هوشمند همچنین حفاری تطبیقی ​​را برای نتایج بهتر تضمین می کند.

بیل مکانیکی جاروبرقی

بیل مکانیکی خلاء XR2 یک بیل مکانیکی با عملکرد کامل و کنترل از راه دور است که جامدات و مایعات را جدا می کند و هزینه های دفع را به حداقل می رساند. دارای مخازن ۱۸۹۲٫۷ لیتری برای ذخیره آب شیرین و دوغاب است. که هم به عنوان یک بیل مکانیکی هیدرولیک و هم به عنوان یک سیستم بازیافت در محل عمل می کند. واحد کنترل از راه دور تمام کارکرد منحصراً با یک تکان دهنده طراحی شده است که جامدات و مایعات را به طور موثر جدا می کند و در عین حال هزینه های دفع را کاهش می دهد. این دستگاه دارای ۵۶۷۸٫۱ لیتر ذخیره سازی در چهار مخزن ۱۸۹۲٫۷ لیتری است که آب شیرین و دوغاب را در خود نگه می دارد.

این ماشین موادی را که از طریق مخزن کاهش سرعت تجهیزات که روی عرشه تکان دهنده وجود دارد که در آن جداسازی مایعات و جامدات انجام می شود، حفاری می کند. یک تسمه نقاله تعبیه شده، مواد جامد را به سمت انتهای تجهیزات به منظور تخلیه حرکت می دهد. علاوه بر این، مخازن ذخیره سازی به عنوان یک دفع برای دوغاب عمل می کنند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42763

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.