• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

سخنان امام جمعه شیراز درباره درخواست داعش از خانواده فرمانده شهید سپاه پاسداران

  • کد خبر : 42828
  • 05 آگوست 2022 - 23:48
سخنان امام جمعه شیراز درباره درخواست داعش از خانواده فرمانده شهید سپاه پاسداران

امام‌ جمعه شیراز درباره حرکت بزرگ خانواده حاج عبدالله اسکندری، فرمانده شهید سپاه پاسداران در رد درخواست داعش گفت: به خانواده شهید می‌گوییم شما تنها نیستید تا آرمان‌های انقلابی و نهضت حسینی مردم ایران تحقق پیدا کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز پس از تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: حدیث “ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاح” در این حدیث بر هدایت خلق تاکید شده چرا که انسان به صورت فردی و اجتماعی نیاز به هدایت دارد.

چراغ فروزان هدایت بشریت امام حسین (ع) است، گفت: امام حسین(ع) برای اینکه چراغ هدایت باشد کاری کرده که ملائکه آسمان به تعجب ایستادند؛ ایشان در روز عاشورا هدایایی به پیشگاه الهی آورد و آنها را بذل کرد تا مردم هدایت شوند.

امام حسین برای اینکه مصباح هدایت باشد پاره‌های جگرش را به میدان آورد علی اکبر و طفل رضییعش را داد تا من و شما راه را گم نکنیم و  امروز با این نورافشانی وجود مقدس امام حسین(ع) راه بر کسی پوشیده نیست.

این چراغ روشن است تا همه بدانند مسیر هدایت از مسیر اهل بیت(ع) می‌گذرد ما نیز باید قابلیت هدایت پیدا کنیم تا از این هدایت برخوردار شویم چرا که در قرآن هدایت و اهتدا به کار می‌رود؛ هدایت‌پذیری کار ما و هدایت‌گری کار امام حسین(ع) است.

امسال شیراز یک سردار شهید سر از تن جدا به میدان می‌آورد

امسال شیراز برای اینکه اثبات کند که مردمش اهل تمسک به سفینه نجات هستند، یک سردار شهید سر از تن جدا به میدان می‌آورد شهید سرافزار و سربلند مدافع حرم و چهره تابناک مقاومت حاج عبدالله اسکندری پس از ۸ سال که سرش از بدنش جدا شده، آمده است هر چند اکنون نیز که بدن کشف شده ما سر را از غاصبان شام طلبکار هستیم.

محبت اهل بیت(ع) هیچ وقت از دل ایرانی‌ها بیرون نرفته است فضای عاشورای امسال شیراز با این صحنه‌ای که پیش آمده باید متفاوت باشد، روز عاشورا همه هیئات برنامه خود را طوری تنظیم کنند که امسال عاشورای زنده شیراز را همه مردم جهان به تماشا بنشینند.

سخنان امام جمعه شیراز درباره درخواست داعش از خانواده یک فرمانده شهید سپاه پاسداران

وی در پایان گفت : حرم سوم اهل بیت امسال عاشورایی تازه خواهد داشت، بگذارید همه مردم دنیا فریاد لبیک شما را از حرم سوم اهل بیت در تشییع جنازه شهیدی که در دفاع از حریم اهل بیت به شهادت رسیده بشنوند و بدانند که عشق اهل بیت(ع) با رگ، پوست و جان ما آغشته شده و از هر چه دست برداریم از محبت امام حسین(ع) دست بر نخواهیم داشت.

وی با اشاره به حرکت بزرگ خانواده این شهید در رد درخواست داعش افزود: به خانواده شهید می‌گوییم شما تنها نیستید تا آرمان‌های انقلابی و نهضت حسینی مردم ایران تحقق پیدا کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.