• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

جریمه نقدی برای بدحجاب‌ها / ون‌ گشت ارشاد مجهز به دستگاه کارت خوان می‌شود؟

  • کد خبر : 43037
  • 25 آگوست 2022 - 12:21
جریمه نقدی برای بدحجاب‌ها / ون‌ گشت ارشاد مجهز به دستگاه کارت خوان می‌شود؟

براساس طرح ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با بدحجابی وارد فاز تازه‌ای شد بدحجاب‌ها جریمه نقدی خواهند شد. متخلفان به جای پرونده‌سازی و مجازات‌هایی که در قانون آمده است، شخص جریمه نقدی می‌شود.

هاشمی‌گلپایگانی با بیان اینکه میراث فرهنگی حتی یک شورای ترویج حجاب تشکیل نداده است، گفت: ما در طرح جدید حجاب، جرم کشف حجاب را به تخلف تخفیف دادیم، اما کارآمد و اثرگذار است و قابلیت اجرا دارد. متخلفان به جای پرونده‌سازی و مجازات‌هایی که در قانون آمده است، شخص جریمه نقدی می‌شود.

گرچه وی صحبتی در مورد میزان و مقدار جرایم در نظر گرفته شده نکرده است، اما در فضای مجازی اخباری در مورد میزان این جرایم منتشر شد که تاکنون تایید یا رد نشده است.

جریمه نقدی برای بدحجاب‌ها

بعد از اظهارات هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، در فضای مجازی اخباری در مورد میزان این جرایم منتشر شد هرچند که این اخبار غیر رسمی تا به این لحظه تائید یا رد نشده است. با این حال براساس این مطالب، گفته می‌شود که جریمه افتادن شال و روسری ۳۰۰ هزار تومان، کوتاه بودن مانتو ۱۵۰ هزار تومان، پوشیدن مانتو جلوباز ۱۰۰ هزار تومان، نداشتن مانتو ۵۰۰ هزار تومان و آرایش غلیظ ۸۵ هزار تومان خواهد بود.

ون‌ گشت ارشاد مجهز به دستگاه کارت خوان می‌شود؟

مشخص نیست برخورد گشت‌های ارشاد با افراد بدحجاب در خیابان و جامعه چگونه خواهد بود و آیا ون‌های گشت ارشاد مجهز به دستگاه کارت خوان خواهند شد یا این جرایم از طریق تشکیل پرونده و پیگیری آن در محاکم قضایی محقق می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.