• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

برنامه آرتمیس ناسا قرار است انسان ها را به ماه و فراتر از آن ببرد

  • کد خبر : 43092
  • 29 آگوست 2022 - 8:51
برنامه آرتمیس ناسا قرار است انسان ها را به ماه و فراتر از آن ببرد

برنامه آرتمیس ناسا قرار است انسان ها را به ماه و فراتر از آن ببرد اولین پرواز آزمایشی موشک آرتمیس بدون سرنشین قرار است روز دوشنبه انجام شود. در حالی که سفر به ماه فقط چند روز طول می کشد، سفر به مریخ حداقل چند ماه طول می کشد.

۱۲ مرد بین سال های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ روی ماه قدم زدند و یکی از اهداف آرتمیس قرار دادن اولین زن و فرد رنگین پوست در سطح ماه است.

برنامه آرتمیس ناسا قرار است انسان ها را به ماه و فراتر از آن ببرد

آرتمیس ۱: پرواز آزمایشی

آرتمیس ۱ یک پرواز آزمایشی از موشک سیستم پرتاب فضایی ۳۲۲ فوتی (۹۸ متری) و کپسول خدمه اوریون است که در بالای آن قرار دارد. Blastoff برای ساعت ۸:۳۳ صبح (۱۲۳۳ GMT) دوشنبه از مرکز فضایی کندی در فلوریدا برنامه ریزی شده است. مانکن های مجهز به حسگر، جای خدمه پرواز را خواهند گرفت و سطح ارتعاش، شتاب و تشعشع را ثبت می کنند. اوریون قبل از پاشیدن در اقیانوس آرام به دور ماه خواهد چرخید.

آرتمیس ۲: خدمه اول

آرتمیس ۲ که برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، یک پرواز خدمه ای خواهد بود که به دور ماه می چرخد ​​اما روی سطح فرود نمی آید، مشابه کاری که آپولو ۸ انجام داد.نام چهار نفر از خدمه تا قبل از پایان سال اعلام خواهد شد. انتظار می رود یک کانادایی نیز در میان آنها باشد.

آرتمیس ۳: فرود روی ماه

سومین ماموریت آرتمیس، اولین ماموریتی است که از زمان آپولو ۱۷ در دسامبر ۱۹۷۲، فضانوردان را روی ماه قرار می دهد.ناسا برای اولین بار یک فضاپیمای خدمه دار را در قطب جنوبی ماه فرود خواهد آورد، جایی که آب به شکل یخ شناسایی شده است.فرودهای قبلی ماه در نزدیکی خط استوا انجام شد.

آرتمیس ۳ برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است، اما طبق ممیزی مستقل این برنامه، ممکن است تا سال ۲۰۲۶ زودتر اجرا نشود.با شروع با آرتمیس ۳، ناسا قصد دارد حدود یک بار در سال ماموریت های خدمه ای را انجام دهد.

کاوشگر ماه اسپیس ایکس

ناسا اسپیس ایکس ایلان ماسک را برای ساخت کاوشگر ماه برای Artemis 3 انتخاب کرده است. استارشیپ اسپیس ایکس که هنوز در دست توسعه است، به عنوان یک شاتل از کپسول خدمه اوریون به سطح ماه خدمت خواهد کرد.

ایستگاه فضایی دروازه

برنامه آرتمیس همچنین خواستار ساخت یک ایستگاه فضایی به نام دروازه است که به دور ماه می چرخد.

پرتاب دو عنصر اول – ماژول محل زندگی و سیستم نیرو و نیروی محرکه – برای اواخر سال ۲۰۲۴ توسط موشک فالکون هوی اسپیس ایکس برنامه ریزی شده است.

فضانوردان بین ۳۰ تا ۶۰ روز را در دروازه سپری می کنند و در نهایت به یک فرودگر دسترسی خواهند داشت که به آنها امکان سفر به ماه و بازگشت را می دهد.دروازه همچنین به عنوان یک نقطه توقف برای هر سفر آینده به مریخ عمل می کند.

هدف نهایی برنامه آرتمیس چیزی است که ناسا آن را “جهش غول پیکر بعدی – اکتشاف انسان در مریخ” می نامد.

ناسا از دانش بدست آمده از آرتمیس در مورد لباس‌های فضایی نسل بعدی، وسایل نقلیه، نیروی محرکه، تامین مجدد و سایر مناطق برای آماده شدن برای سفر به مریخ استفاده خواهد کرد.

هدف این است که یاد بگیریم چگونه حضور انسان را در اعماق فضا برای مدت طولانی حفظ کنیم.ایجاد یک “کمپ پایه” در ماه بخشی از برنامه است که فضانوردان تا دو ماه در سطح ماه بمانند.در حالی که سفر به ماه فقط چند روز طول می کشد، سفر به مریخ حداقل چند ماه طول می کشد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.