• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14

دستگیری گرداننده سایت همسریابی در شیراز به جرم کلاهبرداری

  • کد خبر : 43125
  • 01 سپتامبر 2022 - 10:25
دستگیری گرداننده سایت همسریابی در شیراز به جرم کلاهبرداری

دستگیری گرداننده سایت همسریابی در شیراز که از طریق فضای مجازی و راه اندازی سایت همسریابی، اقدام به کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد ریالی کرده بود، وی پس از وعده خواستگاری و ازدواج و جلب اعتماد، کارت بانکی آنها را به منظور کار آفرینی و واریز حساب ارزی اخذ و سپس اقدام به کلاهبرداری از این شهروندان کرده است.

دستگیری گرداننده سایت همسریابی

سرهنگ فرج شجاعی درباره دستگیری گرداننده سایت همسریابی بیان کرد: چند نفر از شهروند خانم با ارائه مرجوعه قضائی به کلانتری ۳۱ جنت شیراز مراجعه و اعلام کردند در سایت همسریابی با شخصی که خود را دکتر معرفی کرده آشنا و پس از وعده خواستگاری و ازدواج و جلب اعتماد، کارت بانکی آنها را به منظور کار آفرینی و واریز حساب ارزی اخذ و سپس اقدام به کلاهبرداری از این شهروندان کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فروش صوری مواد اولیه پلاستیک و شتر مرغ

سرهنگ شجاعی در ادامه گفت: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که متهم پس از اخذ کارت بانکی، در یکی از سایت های فضای مجازی اقدام به فروش صوری مواد اولیه پلاستیک و شتر مرغ می‌کند و خریداران پس از واریز وجوه اولیه بابت بیعانه،این فرد گوشی خود را خاموش و دیگر پاسخگو آنان نبوده و از این طریق نیز اقدام به کالاهبرداری کرده است.

ماموران کلانتری ۳۱ جنت تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کلاهبردار ۳۵ ساله را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و دستگیر کنند.

متهم در بازجویی اولیه به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از حدود ۴۰۰ نفر شهروند اقرار کرده است، تاکنون ۶۰ نفر از شکات جهت پیگیری به کلانتری مراجعه کرده‌اند.

در بازرسی از کیف دستی این متهم سه قطعه کارت شناسایی شرکت ملی نفت، کارت هلدینگ بازرگانی تجاری، تعدادی کارت به نامهای افراد مختلف، اوراق از قبیل اقرارنامه، تعهدنامه، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت و چک‌های بانکی کشف شده است.

سرهنگ شجاعی هشدار داد: برخی سایت‌ها و کانال های فضای مجازی که با عنوان همسریابی، دوست یابی و… فعالیت می‌ کنند، غیر قانونی هستند و اکثر افرادی که در این فضا فعالیت می کنند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و … هستند و هویت های آنها واقعی نیست، از این رو شهروندان به هیچ عنوان فریب وعده‌های دروغین را نخورند و به آنها اعتماد نکنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.