• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14

ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی درگذشت

  • کد خبر : 43238
  • 09 سپتامبر 2022 - 0:54
ملکه انگلستان در سن 96 سالگی درگذشت

ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی درگذشت .کاخ باکینگهام اعلام کرد ملکه الیزابت دوم در سن ۹۶ سالگی درگذشت .مرگ ملکه به طولانی ترین دوره سلطنت در تاریخ بریتانیا پایان داد. او همچنین مسن ترین رئیس دولت جهان بود.

ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی درگذشت

کاخ باکینگهام اعلام کرد: “ملکه امروز بعدازظهر با آرامش در بالمورال درگذشت. پادشاه و همسر ملکه امروز عصر در باالمورال خواهند ماند و فردا به لندن بازخواهند گشت.”

ملکه الیزابت دوم طولانی ترین پادشاه تاریخ بریتانیا و مسن ترین رئیس دولت جهان بود.پس از مرگ او، چارلز، شاهزاده سابق ولز، پسر ارشد و وارث ملکه، پادشاه بریتانیا و ۱۴ قلمرو مشترک المنافع شد.

وی در بیانیه‌ای گفت: درگذشت مادر عزیزم، اعلیحضرت ملکه، لحظه‌ای از بزرگترین اندوه برای من و همه اعضای خانواده‌ام است. ما عمیقاً در سوگ درگذشت یک فرمانروای گرامی و یک مادر بسیار عزیز سوگواری می کنیم. من می دانم که غم  از دست دادن او عمیقاً در سراسر کشور، قلمروها و کشورهای مشترک المنافع و افراد بی شماری در سراسر جهان احساس خواهد شد.

“در طول این دوره سوگواری و تغییر، من و خانواده ام با آگاهی از احترام و محبت عمیقی که ملکه در آن به طور گسترده ای مورد توجه قرار می گرفت، تسلی و تسکین خواهیم یافت.”

مراسم تدفین ملکه انگلستان

هیچ جزئیات رسمی در مورد آنچه در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد منتشر نشده است، اما پیش بینی می شود که ملکه مراسم تشییع جنازه ای را به طور کامل در ایالت انجام دهد، همانطور که در مراسم مرگ یک پادشاه مرسوم است. همچنین انتظار می رود که جسد او را نگه خواهند داشت تا مردم بتوانند ادای احترام کنند.

یک دوره عزای عمومی در بریتانیا آغاز شده و قرار است تا مراسم تشییع جنازه که تا ۱۰ روز دیگر برگزار شود، ادامه خواهد داشت.جسد او به کاخ باکینگهام منتقل خواهد شد و احتمالاً به مدت پنج روز در آنجا باقی خواهد ماند.

بیوگرافی ملکه الیزابت دوم

پرنسس الیزابت الکساندرا مری در ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ در لندن به دنیا آمد. در آن زمان، هیچ کس انتظار نداشت که او ملکه شود، زیرا او در ردیف سوم تاج و تخت پس از عمو و پدرش قرار داشت.

او در طول سلطنت رکوردشکنی خود، زندگی خود را وقف خدمت به کشور و کشورهای مشترک المنافع کرد.

او در یک سخنرانی رادیویی در سال ۱۹۴۷ به مناسبت تولد ۲۱ سالگی خود گفت: “من در حضور همه شما اعلام می کنم که تمام زندگی من، خواه طولانی باشد یا کوتاه، باید وقف خدمت شما و خدمت به خانواده بزرگ امپراتوری ما باشد که همه ما به آن خدمت می کنیم. تعلق داشتن.”

پرنسس الیزابت در سال ۱۹۵۲ در سن ۲۵ سالگی، زمانی که پدرش، پادشاه جورج ششم، درگذشت، ملکه شد.

تاج گذاری او ۱۶ ماه بعد در کلیسای وست مینستر انجام شد.ملکه عناوین دیگری نیز داشت که اکنون به طور خودکار به پسر و وارث او می رسد.او رئیس مشترک المنافع، فرمانده کل نیروهای مسلح بریتانیا و فرماندار عالی کلیسای انگلستان بود. او همچنین حامی بیش از ۶۰۰ موسسه خیریه و سازمان بود.

او در سال ۱۹۴۸ شاهزاده چارلز و دو سال بعد پرنسس آن را به دنیا آورد. شاهزاده اندرو و پرنس ادوارد – که به ترتیب در سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴ به دنیا آمدند .دوک ادینبورگ «شوهر محبوبش» تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۱ همیشه در کنار ملکه بود.

او دوک را به عنوان “قدرت و ماندگاری دائمی” خود توصیف کرد و در سال ۲۰۱۷ این زوج هفتادمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند.

همسر، مادر، مادربزرگ

او به دور از وظایف رسمی، همسری فداکار و مادری چهار فرزند و مادربزرگ فداکار هشت نوه و ۱۲ نوه بود.در سال ۱۹۴۷، او با معشوقه دوران جنگش شاهزاده فیلیپ در کلیسای وست مینستر، با یک مراسم نسبتا ساده ازدواج کرد، زیرا کشورش هنوز در حال بهبودی از جنگ بود.

رکورد سلطنت

سلطنت ملکه شاهد ۱۵ نخست وزیر مختلف بود، از سر وینستون چرچیل تا لیز تراس. او از دیپلماسی آرام برای نمایندگی بریتانیا در سراسر جهان استفاده می‌کرد.در سال ۲۰۱۵، او همچنین با پشت سر گذاشتن رکورد مادربزرگ بزرگش ملکه ویکتوریا، طولانی‌ترین پادشاه بریتانیا در تاریخ شد.ملکه الیزابت دوم و به طور خستگی ناپذیر تلاش می کرد تا اطمینان حاصل کند که سلطنت در طول یک دوره تغییرات عظیم اجتماعی، تکنولوژیکی و اقتصادی باقی بماند.پس از مرگ ملکه، شاهزاده چارلز بلافاصله پادشاه جدید شد و او به عنوان پادشاه چارلز سوم شناخته می شود.

انتظار نمی رود دولت بریتانیا هیچ کار دیگری انجام دهد مگر اینکه فوری باشد، تا اجازه دهد تمرکز کامل روی راسم ملکه باشد. رویدادهای مهم ورزشی به نشانه احترام به تعویق خواهند افتاد و مسابقات فوتبال جمعه – برنلی – نوریچ سیتی و ترانمر روورز – استاکپورت کانتی لغو شده است.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.