• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
30

داستان عاشقانه و رسوایی پادشاه چارلز سوم و معشوقه اش کامیلا و همسرش پرنسس دایانا

  • کد خبر : 43251
  • 10 سپتامبر 2022 - 13:51
داستان عاشقانه و رسوایی پادشاه چارلز سوم و معشوقه اش کامیلا و همسرش پرنسس دایانا

چارلز و کامیلا پادشاه و ملکه بریتانیا شدند. خانواده سلطنتی نیم قرن سعی کردند آنها را از هم جدا کنند، اما فقط زندگی پرنسس دایانا در این میان تباه شد. ما یک داستان عاشقانه را که منجر به رسوایی شد را برایتان بازگو میکنیم .

در ۱۰ فوریه ۲۰۰۵، شاهزاده چارلز نامزدی با معشوق دیرینه خود، کامیلا پارکر بولز را اعلام کرد. رابطه آنها در اوایل دهه ۱۹۷۰ آغاز شد، اما کامیلا برای خانواده سلطنتی به عنوان همسر وارث تاج و تخت مناسب نبود. از آن زمان، آنها چندین بار از هم جدا شده اند و دوباره به هم می رسند، ازدواج های ناخوشایند، تمسخر و نفرت جامعه بریتانیا را تجربه کرده اند. اما تقریباً نیم قرن بعد، این الیزابت بود که نقطه پایانی را در شناخت رابطه چارلز و کامیلا قرار داد. او اعلام کرد که کامیلا به محض رسیدن چارلز به تخت سلطنت رسماً مقام سلطنتی را دریافت خواهد کرد. داستان آنها یکی از رسوایی ترین ماجراهای عشقی تاریخ خانواده سلطنتی بریتانیا را به یاد می آورد.

کامیلا شبیه دختران اطراف چارلز نبود. به جای لباس و کفش، شلوار سوارکاری و چکمه‌های سربازی را ترجیح می‌داد، تقریباً از آرایش استفاده نمی‌کرد و هیچ‌وقت به پول او کاری داشت. او و چارلز سرگرمی های مشترکی داشتند  اسب، سگ و شکار. آنها حتی همان برنامه های کمدی رادیویی را دوست داشتند. در عرض شش ماه ، رابطه آنها به یک عاشقانه طوفانی تبدیل شد. در نوامبر ۱۹۷۲، چارلز از قبل به این فکر می کرد که از کامیلا بخواهد با او ازدواج کند. اما او جرات نداشت و می دانست که خانواده سلطنتی این موضوع را تایید نمی کنند.

امروزه، برخی از مورخان و زندگی نامه نویسان می گویند که اگر خانواده سلطنتی بلافاصله به وارث تاج و تخت اجازه می دادند با کامیلا ازدواج کند، می توانستند از همه رسوایی های بعدی جلوگیری کنند.

روابط عاشقانه متعدد کامیلا

اما در دهه ۱۹۷۰، این موضوع دور از ذهن بود. کامیلا از یک خانواده نجیب زاده ثروتمند، اما نه چندان نجیب – اشراف خرده پا بدون عنوان انگلیسی. اما حتی این هم مهم نبود. شهرت شاهزاده خانم آینده برای دربار سلطنتی مهم بود. خانواده به معنای واقعی کلمه بر این واقعیت تأکید داشتند که منتخب چارلز باید باکره باشد. در سال ۱۹۷۱، روزنامه نگاران چنین پرونده ای را در مورد کامیلا جمع آوری کردند که الیزابت دوم را به سادگی وحشت زده کرد. کامیلا با علایق و آدابش و علاوه بر این، با روابط عاشقانه متعدد، با تصویر یک بانوی پارسا مطابقت نداشت.

بنابراین، در دربار سلطنتی، رابطه چارلز با کامیلا به عنوان یک “تجربه از روی کنجکاوی” تلقی می شد، نه چیزی بیشتر. اما وقتی مشخص شد که شاهزاده به طور جدی عاشق است، در ژانویه ۱۹۷۳ او را به یک سفر هفت ماهه با نیروی دریایی بریتانیا به دریای کارائیب فرستادند.

با این حال ، خود کامیلا کاملاً فهمید که ازدواج با چارلز برای او درخششی ندارد. معشوق سابق او، اندرو پارکر بولز، نیز هیچ شانسی برای ارتباط با خانواده سلطنتی نداشت. در بهار سال ۱۹۷۳، اندرو پرنسس آن که با خواهر چارلز در ارتباط بود او را ترک کرد و بلافاصله به کامیلا اعتراف کرد.

برخی از زندگی نامه نویسان خانواده سلطنتی معتقدند که شور زندگی کامیلا اصلاً شاهزاده چارلز نبود، بلکه اندرو پارکر بولز بود. کامیلا در سن ۱۷ سالگی عاشق او شد. از آن زمان، آنها به دلیل خیانت های مداوم اندرو از هم جدا شدند، اما هنگامی که او دوباره پیش کامیلا بازگشت، کامیلا با خوشحالی موافقت کرد که با او ازدواج کند.

پس از ازدواج کامیلا چارلز به مدت شش ساعت گریه کرد

شاهزاده چارلز هنگامی که در مارس ۱۹۷۳ در روزنامه نامزدی کامیلا و اندرو را خواند بسیار ناراحت شد. به گفته شاهدان عینی، چارلز به مدت شش ساعت گریه کرد و خود را در کابین حبس کرد. عروسی در جولای همان سال برگزار شد. این مراسم با حضور دوست دختر سابق اندرو، پرنسس آن و سایر اعضای خانواده سلطنتی برگزار شد. چارلز نیز دعوت شد، فرماندهی حتی حاضر بود به او مرخصی دهد، اما شاهزاده نپذیرفت.

کامیلا و اندرو در یک املاک روستایی مستقر شدند، و به زودی صاحب دو فرزند شدند. چارلز کم کم دوباره با کامیلا ارتباط برقرار کرد و حتی پدرخوانده پسرش شد. در این سال ها رابطه آنها دوستانه بود.

در ابتدا کامیلا واقعاً به یک خانواده شاد امیدوار بود. با این حال هیچ اتفاقی نیفتاد. اندرو تغییری نکرد و با هرکسی که پیدا کرد به خیانت به همسرش ادامه داد. او ترجیح می داد زمان بیشتری را در یک آپارتمان اجاره ای در لندن بگذراند و در آنجا مهمانی هایی را با دوستانش ترتیب می داد.

رابطه شاهزاده با لیدی سارا اسپنسر

در سال ۱۹۷۸ شاهزاده چارلز ۳۰ ساله شد. خانواده سلطنتی به فکر ازدواج با وارث تاج و تخت افتادند. در این مدت، چارلز چندین داستان عاشقانه زودگذر داشت. اما یافتن نامزدهایی که با ارزش های خانواده سلطنتی مطابقت داشته باشند از قبل در محافل اشرافی در آن زمان دشوار بود.

داستان رابطه شاهزاده با لیدی سارا اسپنسر بسیار گویا بود. در آغاز سال ۱۹۷۸، آنها با هم در یک استراحتگاه سوئیس تعطیلات را سپری کردند و سارا در آنجا پذیرفت که با روزنامه نگاران انگلیسی مصاحبه کند. سارا در مورد مبارزه خود با مستی صحبت کرد. و وقتی نوبت به رابطه آنها با شاهزاده رسید، سارا گفت که “او فرد باورنکردنی است، اما من او را دوست ندارم و با کسی که دوستش ندارم ازدواج نمی کنم، حتی اگر او پادشاه انگلیس باشد.”

پس از آن چارلز شروع به بازدید از املاک پارکر-باولز کرد. اندرو مخالف چنین بازدیدهایی نبود ، ازدواج او با کامیلا در آن زمان قبلاً وارد مرحله “روابط آزاد” شده بود. همه اینها البته از توجه مطبوعات دور نماند که از نزدیک زندگی شخصی وارث تاج و تخت را دنبال می کردند.

دربار سلطنتی زنگ خطر را به صدا درآورد. الیزابت دوم به طور جدی نگران بود که شاهزاده ممکن است راه “عموی دیوانه” خود، پادشاه ادوارد هشتم را دنبال کند، که برای ازدواج با والیس سیمپسون آمریکایی دو بار طلاق گرفته بود.

الیزابت دایانا را برای همسری چارلز برگزید

بنابراین ، آنها فوراً شروع به جستجوی عروس برای چارلز کردند. و انتخاب به خواهر کوچکتر دوست دختر سابقش سارا اسپنسر دایانا افتاد. او کاملاً با الزامات دربار مطابقت داشت: او از یک خانواده اصیل، هرچند فقیر بود، به عنوان یک دختر آرام و متواضع شهرت داشت. اما نکته اصلی این است که او قبل از شاهزاده چارلز هیچ رابطه عاشقانه ای نداشت، بنابراین به احتمال زیاد باکره بود.

دربار سلطنتی “برای بدست آوردن دارایی با ارزشی مانند دیانا بسیار عجله داشت.” هیچ کس به این فکر نکرد که آیا این جوان ۲۰ ساله می تواند فشار عظیمی را که با عضویت در خانواده سلطنتی وارد می شود تحمل کند. و چارلز وقت کافی برای آشنایی با همسر آینده خود را نداشت. او فقط می دانست که او بچه ها را خیلی دوست دارد. بنابراین، شاهزاده تردید داشت که آیا باید در این پیشنهاد عجله کند. سپس پدرش، شاهزاده فیلیپ، این موضوع را در دست گرفت. اگرچه او زندگی در سایه همسرش الیزابت دوم را دوست نداشت، اما با غیرت از ارزش های خانواده سلطنتی دفاع کرد. او پسرش را تحت فشار قرار داد و گفت که وقت آن رسیده است که “کار درست را برای کشور و خانواده اش انجام دهد.”

ازدواج چارلز با دایانا

چارلز وظیفه خود را انجام داد – در ژوئیه ۱۹۸۱، عروسی برگزار شد و دایانا شاهزاده خانم ولز شد. دایانا در حفظ وجهه خانواده سلطنتی کار بزرگی انجام داد. او به سرعت به محبوبیت عمومی تبدیل شد، و نه تنها در بریتانیا، بلکه در سراسر جهان.

چارلز و دایانا دو پسر داشتند، شاهزاده ویلیام در سال ۱۹۸۲ و شاهزاده هری در سال ۱۹۸۴٫ اما رابطه این زوج به سرعت از هم پاشید. پیش از تولد دومین پسرش، دایانا به کاخ کنزینگتون و چارلز – به اقامتگاه کشور هایگرو نقل مکان کردند.

خیانت چارلز به پرنسس دایانا

دایانا کامیلا را حتی قبل از عروسی می شناخت و می دانست که او و چارلز بیش از روابط دوستانه با یکدیگر ارتباط دارند. در واقع، از همان روزهای اول ازدواجشان، او مشکوک شد که چارلز و کامیلا با هم قرار می گذارند. به تدریج، این یک ایده وسواسی برای دایانا شد. و رفتن چارلز به هایگرو به این وسواس دایانا دامن زد. این اقامتگاه به معنای واقعی کلمه چند دقیقه با ماشین از املاک پارکر-بولز، جایی که کامیلا زندگی می‌کرد، فاصله داشت.اما چارلز اصرار دارد که حداقل تا سال ۱۹۸۶ به دایانا وفادار مانده است، زمانی که ازدواج آنها “به طور جبران ناپذیری به هم خورد”. و برای مدت معینی که به تنهایی در هایگرو زندگی می کرد، حتی سعی نکرد با کامیلا تماس بگیرد، بلکه نقاشی می کرد، باغبانی می کرد و غمگین بود.

خیانت های دایانا به چارلز برای انتقام

در حدود سال ۱۹۸۶، دوران طلایی برای روزنامه های بریتانیایی آغاز شد. چارلز با کامیلا به همسرش خیانت کرد و دایانا با هرکسی – مربی سوارکاری، محافظ، فروشنده آثار هنری، فروشنده ماشین – به همسرش خیانت کرد. در مطبوعات، خیانت های دایانا اغلب به عنوان انتقام از یک شوهر خیانتکار معرفی می شد و کامیلا تبدیل به قربانی اصلی شد. او به عنوان “ویرانگر خانواده سلطنتی” شناخته شد و توسط پاپاراتزی ها شکار شد. با این حال، زندگی نامه نویسان سلطنتی هنوز در مورد اینکه چه کسی اول شروع به خیانت کرد – چارلز یا دایانا – توافق ندارند.

خانواده سلطنتی از زمان کناره گیری ادوارد هشتم، چنین ضربه ای به شهرت خود تجربه نکرده بودند. شاهزاده فیلیپ خشمگین بود. او با پسرش به خاطر نرمش و از عروسش به خاطر مصاحبه های خیلی صریح درباره زندگی شخصی اش عصبانی بود. از این گذشته ، در زمان الیزابت ، خانواده سلطنتی به تمام رسوایی های مربوط به او مطابق با اصل “هرگز شکایت نکن ، هرگز توضیح نده” واکنش نشان می دادند. فیلیپ به دایانا نوشت: “می خواهم به شما یادآوری کنم که عضویت در خانواده سلطنتی یک مسابقه محبوبیت نیست، بلکه کار مشترک ما برای خیر این موسسه است.”

طلاق دایانا و چارلز

در سال ۱۹۹۳، مطبوعات مکالمات تلفنی صمیمی بین چارلز و کامیلا و همچنین دیانا با یکی از عاشقانش را منتشر کردند. خانه سلطنتی مجبور شد رسماً اعتراف کند که چارلز و دایانا مدت زیادی است که با هم زندگی نکرده اند و آغاز روند طلاق را اعلام کنند.

در سال ۱۹۹۶ تمام تشریفات مربوط به طلاق دایانا و چارلز انجام شد. از نظر شهرت، چیزی برای از دست دادن وجود نداشت، بنابراین شاهزاده سرانجام تصمیم گرفت از معشوق دیرینه خود کامیلا که یک سال قبل نیز طلاق گرفته بود، جدا نشود. او انتظار داشت که به تدریج هم خانواده سلطنتی و هم مردم را برای ازدواجشان آماده کند.

مرگ دایانا در یک تصادف رانندگی

اما اتفاقی غیر منتظره افتاد. در آگوست ۱۹۹۷، دایانا در یک تصادف رانندگی درگذشت. این یک تراژدی در مقیاس جهانی شد. مردم بلافاصله کامیلا را متهم کردند که تقریباً باعث این حادثه شده است. بعد از آن دیگر خبری از بیرون آمدن آنها با هم نبود. ملکه از چارلز خواست تا کامیلا را ترک کند. و وقتی او نپذیرفت، الیزابت و فیلیپ به جشن تولد ۵۰ سالگی پسرشان در سال ۱۹۹۸ به یک مهمانی خصوصی نرفتند.

تلاش چارلز برای به رسمیت شناختن کامیلا

اما چارلز هنوز تسلیم نشد و از حدود سال ۱۹۹۹ کمپین طولانی را برای به رسمیت شناختن کامیلا به عنوان همراه خود آغاز کرد. در ابتدا این زوج به سادگی سعی کردند تا حد امکان کمتر در انظار عمومی ظاهر شوند. در سال ۲۰۰۰، الیزابت دوم برای اولین بار در یک رویداد خصوصی با کامیلا ملاقات کرد. در سال ۲۰۰۳، این زوج به کلارنس هاوس، محل اقامت سابق اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا نقل مکان کردند. و در ۱۰ فوریه ۲۰۰۵، چارلز و کامیلا نامزدی خود را اعلام کردند – تقریباً ۳۵ سال پس از ملاقات.

عاقبت چارلز و کامیلا با هم ازدواج کردند

در نهایت، رابطه آنها توسط همه – خانواده سلطنتی، پارلمان بریتانیا و حتی کلیسای انگلستان – تایید شد. آخرین تأیید یکی از مهمترین آنها بود، زیرا طبق قوانین، پادشاه آینده نمی تواند با زن مطلقه ازدواج کند. اما برای این مورد، یک مانور فرار اختراع شد. برای اولین بار در تاریخ خانواده سلطنتی بریتانیا، مراسم عروسی به صورت مدنی و نه به عنوان یک مراسم کلیسا برگزار شد. چارلز و کامیلا مراسم را در تالار شهر ویندزور برگزار کردند، سپس از اسقف اعظم کانتربری برکت گرفتند و تنها پس از آن به استقبال رسمی ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ رفتند.

کامیلا با تبدیل شدن به عضوی از خانواده سلطنتی سعی کرد توجه زیادی را به خود جلب نکند. پس از عروسی، او تمام القاب چارلز، از جمله شاهزاده خانم ولز را دریافت کرد. اما به نشانه احترام به دایانا، کامیلا از این عنوان استفاده نمی کند، او یک عنوان کمتر پر سر و صدا را انتخاب کرد – دوشس کورنوال. فرزندان شاهزاده چارلز، ویلیام و هری، گاهی اوقات با پدر خود دعوا می کردند، اما همیشه از کامیلا به خوبی صحبت می کنند.

هری می گوید”من و ویلیام همیشه رابطه خوبی با کامیلا داشتیم. او شبیه یک نامادری شیطانی از افسانه ها نیست. بنابراین برای من یا ویلیام متاسف نباشید، کمی با او همدردی کنید. او زن فوق العاده ای است و او را برای من ساخته است. پدر بسیار خوشحال است، که مهمترین چیز برای ما است. ما او را بسیار دوست داریم.”

عاقبت کامیلا عنوان ملکه را گرفت

چارلز و کامیلا بیش از ۱۷ سال است که ازدواج کرده اند. و تا همین اواخر، آخرین سوال حل نشده باقی می ماند – کامیلا چه عنوانی پس از به قدرت رسیدن چارلز دریافت خواهد کرد. در عرف بریتانیایی، همسر پادشاه سلطنتی را همسر ملکه می نامند، اما به شوهر ملکه سلطنتی، همسر شاهزاده می گویند نه همسر پادشاه.

پس از نامزدی اش با چارلز در سال ۲۰۰۵، انتظار می رفت که کامیلا به یک همسر شاهزاده خانم استثنایی تبدیل شود، یعنی همسر پادشاه بدون عنوان سلطنتی. اما الیزابت دوم همچنان تصمیم گرفت این سنت را زیر پا نگذارد. و در سخنرانی اخیر به افتخار هفتادمین سالگرد سلطنت خود، او گفت که می خواهد کامیلا پس از تاج گذاری شاهزاده چارلز به طور خودکار همسر ملکه شود.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.