• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
16

مرگ دختر ۸ ماهه بر اثر انفجار موبایل: ۱۲ دلیل آتش گرفتن گوشی های هوشمند

  • کد خبر : 43291
  • 14 سپتامبر 2022 - 16:33
مرگ دختر 8 ماهه بر اثر انفجار موبایل: 12 دلیل آتش گرفتن گوشی های هوشمند

مرگ دختر ۸ ماهه بر اثر انفجار موبایل در بارلی رخ داد این دختر هشت ماهه در اثر انفجار باتری تلفن همراهی که در حالت شارژ در کنار او قرار داشت جان باخت.

مرگ دختر ۸ ماهه بر اثر انفجار موبایل

دختر هشت ماهه در اثر انفجار باتری تلفن همراهی که در حالت شارژ در کنار او قرار داشت جان باخت.کودک را به بیمارستان منتقل کردند اما او در حین درمان جان باخت.

 در حادثه دیگری در اوایل سال جاری، گوشی هوشمند یک مسافر در هوای پرواز ایندیگو آتش گرفت و باعث وحشت شد. در چند سال گذشته تعدادی بر اثر انفجار یا آتش سوزی ناگهانی باتری موبایل جان خود را از دست داده یا دچار سوختگی شده اند.

دلیل آتش گرفتن گوشی های هوشمند

علائم هشدار دهنده را بشناسید اولین و واضح ترین باتری برآمده یا متورم است. در حادثه بارلی که دخترک کوچک جان باخت نیز باتری موبایل متورم شده بود. اگر باتری متورم شد، فوراً گوشی را از بین ببرید. استفاده از گوشی با باتری باد کرده می تواند خطرناک باشد.

هرگز از تلفنی که از جایی آسیب دیده یا شکسته است استفاده نکنید. صفحه نمایش یا قاب بدنه ترک خورده ممکن است اجازه دهد آب یا عرق در دستگاه یا باتری نفوذ کند و به اجزای داخلی آسیب برساند که منجر به واکنش شیمیایی شود. این آسیب همچنین می تواند منجر به اتصال کوتاه، گرم شدن بیش از حد و دلایل دیگری شود که می تواند باعث انفجار یا آتش گرفتن گوشی هوشمند شود.

استفاده از شارژرهای تقلبی یا تکراری

در مورد شارژرهایی که استفاده می کنید بسیار مراقب باشید. همیشه به گوشی‌هایی که همراه با گوشی‌های هوشمند شما ارائه می‌شوند پایبند باشید یا فقط به سراغ شارژرهای تأیید شده شرکت بروید. هرگز سعی نکنید با خرید شارژرهای ارزان قیمت یا تکراری در هزینه خود صرفه جویی کنید. همچنین، استفاده از شارژرهایی با توان بالاتر ممکن است به باتری گوشی شما فشار وارد کند.

استفاده از آداپتور شخص ثالث، یا کابل‌ها و آداپتورهای تطبیقی

همیشه توصیه می شود گوشی هوشمند خود را با کابل و آداپتور اصلی شارژ کنید. استفاده از شارژر هر برند دیگری ممکن است به باتری گوشی هوشمند شما آسیب برساند. کابل ها و آداپتورهای شارژ شخص ثالث می توانند دستگاه را بیش از حد گرم کنند و منجر به اتصال کوتاه در باتری شوند. همچنین مطمئن شوید که هرگز کابل ها و آجرهای برق را با هم ترکیب نکنید، زیرا واحدهای مختلف دارای سطوح وات متفاوتی هستند.

استفاده از کابل/سیم آسیب دیده

مراقب کابل های خود باشید اگر سیم شارژر فعلی شما در حال ساییدگی است یا به نظر می رسد که ذوب شده است، وقت آن رسیده است که یک کابل جدید تهیه کنید. سیم های آسیب دیده نه تنها می توانند منجر به مشکلات شارژ شوند بلکه خطر آتش سوزی نیز هستند. سعی کنید سیم ها را خیلی محکم نپیچانید. همچنین، همیشه به یاد داشته باشید که به جای بیرون کشیدن سیم، شارژر را از دوشاخه جدا کنید.

استفاده از باتری های شخص ثالث یا تقلبی

این هم یک نه بزرگ است. هرگز از باتری های شخص ثالث یا تقلبی استفاده نکنید. استفاده از چنین باتری هایی می تواند مشکلات ایمنی جدی ایجاد کند. یک باتری لیتیوم یون ضعیف می تواند بیش از حد گرم شود، آتش بگیرد و منفجر شود.

استفاده از آداپتورهای شارژ خودرو برای شارژ گوشی

استفاده از پاوربانک برای شارژ گوشی در حین رانندگی در مقایسه با استفاده از آداپتورهای شارژ خودرو ایمن تر است. این به این دلیل است که در هند، اکثر صاحبان خودرو لوازم جانبی را از فروشندگان شخص ثالث نصب می‌کنند و کیفیت سیم‌کشی همیشه مشخص نیست و می‌توان به آن اعتماد کرد. ممکن است منجر به افزایش ناگهانی برق شود که ممکن است باعث انفجار تلفن شما شود.

شارژ بیش از حد گوشی

همیشه لازم نیست گوشی خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید. این عادت خوبی است که شارژ باتری را بعد از ۹۰٪ متوقف کنید زیرا این کار باعث افزایش طول عمر باتری می شود. فراموش نکنید شارژ بیش از حد گوشی ممکن است باعث بزرگ شدن باتری و خطرناک شدن آن شود. به یاد داشته باشید که این موضوع قابل بحث است و مطالعه روشنی در این مورد وجود ندارد، اما این احتمال وجود دارد که شارژ یک شبه ممکن است بر باتری گوشی شما تأثیر بگذارد. شارژ بیش از حد معمولاً در عرض یک ماه یا سال به باتری گوشی هوشمند آسیب نمی رساند. آسیب، اگر ایجاد شود، معمولاً پس از یک دوره طولانی شارژ یک شبه ایجاد می شود.

ماندن گوشی هوشمند در دمای شدید برای مدت طولانی

باتری گوشی های هوشمند برای کار در یک محدوده دمایی خاص بهینه شده اند. قرار دادن مرتب گوشی هوشمند در معرض دمای شدید می تواند باعث آسیب طولانی مدت به باتری شود. یک گوشی هوشمند زمانی که برای مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید یا خودروی بسته باقی بماند، ممکن است بیش از حد گرم شود. مطمئن شوید که گوشی شما در هنگام شارژ شدن در معرض گرمای غیر ضروری قرار نگیرد. بنابراین، آن را از نور مستقیم خورشید یا سایر منابع گرما دور نگه دارید، به ویژه هنگامی که در حال شارژ است. در حالی که گرما بدترین دشمن باتری گوشی شما است، دمای بیش از حد سرد نیز ممکن است به آن آسیب برساند. باتری تلفن شما برای کار در محدوده دمایی معین – بین ۳۲ تا ۹۵ درجه فارنهایت بهینه شده است.

استفاده از نوار برق

استفاده از نوار برق یا سیم کشی خطر اتصال کوتاه را افزایش می دهد. از شارژ گوشی خود با استفاده از این موارد خودداری کنید.

تلفن خود را در تعمیرگاه های معتبر تعمیر کنید

فقط به مراکز خدمات مجاز شرکت مراجعه کنید. مغازه های محلی ممکن است ابزار و دانش مناسبی برای تعمیر یک دستگاه خاص نداشته باشند و ممکن است مدار را به هم بریزند.

بارگذاری بیش از حد چیپست گوشی

استفاده زیاد در بازی و چند کار می تواند باعث گرم شدن سریع گوشی هوشمند شود. دلیل اصلی گرما پردازنده است. برای ایمن نگه داشتن دستگاه ها، سازندگان مکانیسم های خنک کننده متعددی را برای ایمنی اضافه می کنند. با این حال، همچنان توصیه می شود که اگر احساس می کنید گوشی هوشمند بیش از حد گرم می شود، چند دقیقه استراحت دهید.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.