• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

پوتین نیروهای بیشتری را برای جنگ اوکراین بسیج می کند او می گوید غرب می خواهد روسیه را نابود کند

  • کد خبر : 43360
  • 21 سپتامبر 2022 - 11:11
پوتین نیروهای بیشتری را برای اوکراین بسیج می کند او می گوید غرب می خواهد روسیه را نابود کند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در حالی که نیروهای روسیه در حال نبرد با ضد حمله های اوکراینی ها هستند که برخی از اراضی اشغالی را پس گرفته‌اند، بسیج نظامی اعلام کرد.

او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که بسیج نسبی ذخایر نظامی ۲ میلیونی برای دفاع از روسیه و سرزمین های آن است و مدعی شد که غرب می خواهد روسیه را نابود کند و خواهان صلح در اوکراین نیست.

پوتین نیروهای بیشتری را برای اوکراین بسیج می کند

او گفت: برای حفاظت از میهن، و حاکمیت آن لازم می دانم از تصمیم ستاد کل در مورد بسیج نسبی حمایت کنم.پوتین مجدداً تاکید کرد که هدفش «آزادسازی» منطقه مرکزی صنعتی دونباس در شرق اوکراین است و اکثر مردم این منطقه نمی‌خواهند به آنچه او «یوغ» اوکراین می‌خواند بازگردند.

غرب درگیر باج‌گیری هسته‌ای بوده است

پوتین همچنین گفت : که غرب درگیر باج‌گیری هسته‌ای بوده است، اما روسیه «سلاح‌های زیادی برای پاسخ دادن» دارد و او بلوف نمی‌زند.

روسیه در حال حاضر لوهانسک و دونتسک را که مجموعاً منطقه دونباس را تشکیل می دهند که در سال ۲۰۱۴ تا حدی تحت اشغال مسکو بود، به عنوان کشورهای مستقل می داند. اوکراین و غرب تمام مناطق اوکراین را که در اختیار نیروهای روسیه است به طور غیرقانونی اشغال شده می دانند.روسیه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از دونتسک را در اختیار دارد و تقریباً تمام لوهانسک را تا ماه ژوئیه پس از پیشروی های آهسته طی ماه ها درگیری شدید تصرف کرده بود.

این دستاوردها اکنون پس از بیرون راندن نیروهای روسی از استان همسایه خارکف در این ماه و از دست دادن کنترل خطوط اصلی تدارکات خود برای بسیاری از خطوط مقدم دونتسک و لوهانسک، در معرض تهدید قرار دارند.

در اقدامی ظاهراً هماهنگ، شخصیت‌های طرفدار روسیه روز سه‌شنبه همه‌پرسی را برای روزهای ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر در استان‌های لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژژیا، که حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین یا منطقه‌ای به وسعت مجارستان را تشکیل می‌دهند، اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.