• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16

مجری رادیو جوان بازداشت شد !

  • کد خبر : 43412
  • 26 سپتامبر 2022 - 11:42

مجری رادیو جوان بازداشت شد! فردی که با ادعای برنده شدن در مسابقه‌ای در رادیو جوان ، ۱۰ میلیارد ریال از ۲۵ شهروند کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس فتای شهرستان خدابنده دستگیر شد.

مجری رادیو جوان بازداشت شد

مجری رادیو جوان بازداشت شد! فردی که با ادعای برنده شدن در مسابقه‌ای در رادیو جوان ، ۱۰ میلیارد ریال از ۲۵ شهروند کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس فتای شهرستان خدابنده دستگیر شد.

این فرد کلاهبردار با تماس با شهروندان خود را مجری معرفی می‌کرد و از آن‌ها وجوهی را سرقت می‌کرد. ۷ همدست دیگر متهم که خود را مجری رادیو جوان معرفی کرده بود نیز در این خصوص شناسایی و دستگیر شدند.

شما یکی از افراد خوش شانسی هستید!

او با تماس تلفنی با شهروندان مدعی می شد که مجری برنامه رادیو جوان است و شما یکی از افراد خوش شانسی هستید که برنده مبلغ ۵۰ میلیون ریالی هزینه سفر به عتبات عالیات شده اید و می گفت شما  می‌توانید بین سفر به عتبات و دریافت هزینه سفر یکی از گزینه‌ها را انتخاب کند و وقتی گفته میشد که هزینه سفر را دریافت می‌کند. مجری برنامه شماره کارت او را برای واریزی وجه درخواست کرده و سپس خواستار رمز دوم وی شده است و پس از گرفتن رمز دوم حساب فرد را خالی میکردند.

متهم از شگرد دیگری نیز برای سرقت وجوه استفاه می‌کرده و از قربانی می‌خواسته که برای واریز کردن هدیه، رمز دوم کارت را فعال و آن را ارسال کند که به محض اعلام رمز دوم کارت، متهم که از قبل آماده انتقال و سرقت پول مال باخته به صورت اینترنتی بوده، با دریافت رمز، حساب قربانی را تخلیه می‌کند.

با ارجاع پرونده‌هایی به پلیس فتای شهرستان خدابنده درباره کلاهبرداری تلفنی از چند شهروند توسط یکی از مجریان رادیو جوان ، موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

ماموران در تحقیقات متوجه شدند، متهم پس از اطمینان از حضور قربانی در پای دستگاه خودپرداز ابتدا از او می‌خواهد که موجودی کارت را استعلام کند و سپس او را به قسمت انتقال وجه هدایت‌ می‌کند و از او می‌خواهد کد چند رقمی که ابتدا با دو صفر آغاز می شود را در قسمت انتقال وجه وارد کند. در واقع این کد همان میزان موجودی کارت مالباخته است که به محض وارد کردن کد، توسط کاربر موجودی متناسب با ظرفیت خودپرداز به سرقت می رود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.