• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

جزئیات آتش‌سوزی در زندان اوین چه بود؟/ نیروی انتظامی به انتظامات زندان کمک کرده است+عکس

  • کد خبر : 43626
  • 16 اکتبر 2022 - 11:22
جزئیات آتش‌سوزی در زندان اوین چه بود؟/ نیروی انتظامی به انتظامات زندان کمک کرده است

شب گذشته تصاویر و ویدیوهایی از آتش‌سوزی در زندان اوین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد در پی درگیری در اوین بین تعدادی از  زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق شد.

پس از درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل شدند و ایستگاه آتش‌نشانی زندان بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز کرد و آتش‌سوزی مهار و خاموش شد. نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هرچه زودتر آرامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است.

جزئیات آتش‌سوزی در زندان اوین

یک منبع آگاه درباره جزئیات اتفاقات و آتش‌سوزی زندان اوین گفت: ساعاتی پیش زندانیان بند ۶ و بند ۷ که بند مخصوص سارقان و بند محکومان مالی است با یکدیگر درگیر می‌شوند اما به‌دلیل درگیر شدن تعداد قابل‌توجهی از این زندانیان با یکدیگر، وکیل بندها با کمک نیروهای حراست سعی در متفرق کردن زندانیان می‌کنند.در این حین، برخی زندانیان با سوءاستفاده از فضای پیش‌آمده، انبار لباس را آتش می‌زنند. مدیریت زندان از آتش‌نشانی برای اطفای حریق کمک گرفت و بعد از مدتی آتش خاموش شدو اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: بسیاری از اعضای بند ۶ و ۷ زندان در این درگیری مشارکت نداشتند، به رفتار افراد مؤثر در این درگیری رسیدگی خواهد شد.در درگیری امروز زندانیان، هیچ زندانی امنیتی دخالت نداشت و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی جداست و با آن فاصله دارد.

او تأکید کرد: درگیری امروز زندانیان هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد و اساساً بند مرتبط با زندانیان امنیتی از بندهای سارقان و محکومان مالی که آتش و درگیری آنجا رخ داده است جداست و با آن فاصله دارد.

برگرفته از تسنیم

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.