• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

کنایه سنگین واتساپ به آی‌مسیج اپل

  • کد خبر : 43659
  • 19 اکتبر 2022 - 11:08

کنایه سنگین واتساپ به آی‌مسیج اپل با نصب یک بنر! متا بنری تبلیغاتی در یکی از ایستگاه‌های قطار شهر نیویورک  نصب کرده است و ادعا کرده که ، واتساپ ایمن‌تر از آی‌مسیج اپل است.

متا سال‌ها است اپل را یکی از جدی‌ترین رقبایش می‌داند (زاکربرگ در کنفرانسی در سال ۲۰۱۸ به صراحت گفته بود بزرگ‌ترین رقیب سرویس‌های پیام‌رسانی متا، آی‌مسیج است.

هر دو سرویس واتساپ و آی‌مسیج رمزنگاری شده‌اند، بااین‌حال پیام‌ها و نسخه‌ی بکاپ آن‌ها در دستگاه ممکن است به شیوه‌ای ذخیره شوند که متا و اپل بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. پیام‌های SMS توسط اپراتورهای مخابراتی ذخیره می‌شوند.

واتساپ از سال ۲۰۱۶ میزبان سیستم رمزنگاری سرتاسری شده است، ولی تا سال قبل فایل‌های بکاپ را رمزنگاری نمی‌کرد.

کنایه سنگین واتساپ به آی‌مسیج اپل

اپل با یک‌سری قابلیت‌های متمرکز بر حریم خصوصی در iOS ضربه‌ای شدید به کسب‌وکار تبلیغاتی متا زده، آن هم در شرایطی که کسب‌وکار تبلیغاتی خودش با سرعت بالا در حال رشد است.

متا، در یک پویش تبلیغاتی جدید سرویس آی‌مسیج اپل را مورد هدف قرار داده است. متا و اپل رابطه‌ پرتنشی با هم دارند و بی شک این تبلیغ علیه آی‌مسیج، تنش را بیشتر خواهد کرد . متا پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا جلوه‌ی مثبتی در ذهن اکثر کاربران ندارد، اعتقاد دارد که سرویسی امن‌تر از اپل ارائه می‌دهد.

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا تصویر بنر تبلیغاتی که در ایستگاه قطار پِن در شهر نیویورک نصب شد را منتشر کرد و مدعی شد واتساپ امن‌تر از سرویس پیام‌رسانیِ اپل و پیام‌های متنی عادی است. زاکربرگ در این پست اینستاگرام نوشت: «واتساپ به‌لطف داشتن سیستم رمزنگاری سرتاسری که در دو سیستم‌عامل اندروید و iOS کار می‌کند، بسیار خصوصی‌تر و ایمن‌تر از آی‌مسیج است.

این مطلب برایتان مفید است. نحوه انتقال واتس اپ از اندروید به iOS

رمزنگاری چیست ؟

رمزنگاری سرتاسری سیستمی است که تضمین می‌کند هیچ‌کس – حتی شرکت ارائه‌دهنده‌ی سرویس پیام‌رسان  توانایی دسترسی به پیام‌های ردوبدل‌شده در بین کاربران را ندارد. عدم دسترسی به متن پیام باعث می‌شود شرکتی مثل واتساپ از لحاظ تئوری نتواند محتویات پیام‌ها را دراختیار سازمان‌های دولتی قرار دهد.

واتساپ سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی حفظ امنیت ندارد

البته گفته می شود که واتساپ در مواردی، دیتای پیام‌ها را دراختیار نهادهای امنیتی قرار داده است و به درخواست‌های نهادهای قانونی نظیر FBI سریعا پاسخ می‌دهد. واتساپ سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی حفظ امنیت ندارد. این پیام‌رسان بارها نقص‌های امنیتی قابل توجهی داشته است و آخرین بار، شاهد یک مشکل امنیتی بحرانی در این سرویس بودیم.

انتقاد گوگل از اپل

البته گوگل هم اخیراً به دلیل ماجرای حباب‌های سبز و حباب‌های آبی از اپل انتقاد کرده است. در گوشی‌های آیفون به هنگام ارسال و دریافت پیام از گوشی اندروید، حباب پیام به رنگ سبز درمی‌آید. بااین‌حال در صورت ردوبدل‌شدن پیام بین دو آیفون،‌ سیستم آی‌مسیج فعال می‌شود و حباب به رنگ ابی درمی‌آید.

گوگل می‌گوید که اپل باید پروتکل RCS را به آی‌مسیج اضافه کند تا گوشی‌های اندرویدی و آیفون بتوانند با قابلیت‌های متنوعی مثل واکنش به پیام‌ها برای یکدیگر پیام بفرستند. اپل سرویس آی‌مسیج را به‌غیر از آیفون و مک و آیپد، برای پلتفرم‌های دیگر منتشر نکرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.