• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

آخرین جزییات حمله تروریستی به شاهچراغ / داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت

  • کد خبر : 43713
  • 27 اکتبر 2022 - 1:01
آخرین جزییات حمله تروریستی به شاهچراغ / داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت

عصر امروز چهارشنبه چهارم آبان سه فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تعدادی از زائران را شهید و مجروح کرد.در این عملیات تروریستی ۱۳ نفر به شهادت رسیدند. گروهک تروریستی تکفیری داعش با منتشر کردن بیانیه ای مسئولیت حمله تروریستی به شاهچراغ را به عهده گرفت.

حمله تروریستی داعش به شاهچراغ

سه مهاجم بعد از ورود به شبستان امام خمینی و مضجع شریف، به سمت خادمان و زوار تیراندازی کردند.تا این لحظه در این عملیات تروریستی ۱۳ شهید و ۲۱ زخمی از این اقدام تروریستی گزارش شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس دراینباره گفت:‌ هدف عامل تروریستی، احتمالا نماز جماعت بود که به دلیل بسته بودن در ورودی شبستان، نیت پلید خود را در کنار مضجع شریف اجرا کرد.

خوشبختانه در ورودی شبستان محل برپایی نماز جماعت بسته شد و عامل تروریستی پس از مضروب کردن خدام در ورودی حرم، نتوانست وارد محل برپایی نماز جماعت شود.پس از آن عامل تروریستی درکنار مضجع شریف ۱۳ نفر را به شهادت رساند و ۲۳ نفر را مجروح کرد.

فرد ضارب مجروح و دستگیر شده است، اینکه برخی برای رسیدن به اهداف پلید خود، دست به هر اقدامی از جمله ریختن خون افراد بیگناه می زنند تأسف برانگیز است.

داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت

پس از حمله داعش، مسئولیت حمله تروریستی به شاهچراغ را برعهده گرفت پیش از منابع امنیتی اعلام کرده بودند که عامل تروریستی، ملیت ایرانی نداشته و از عناصر تکفیری وهابی بوده است.

اعلام ۳ روز عزای عمومی در شیراز

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس با صدور پیام مشترکی ضمن محکومیت اقدام تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سه روز را در این استان عزای عمومی اعلام کردند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام و محمد هادی ایمانیه در این پیام، شهادت ۱۵ تن از زائران حرم مطهر حضرت شاهچراغ را تسلیت گفت.

تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

بر اساس اعلام تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه‌السلام شهدای حادثه تروریستی عصر امروز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه‌السلام فردا پنجشنبه تشییع خواهند شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.