• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

ترامپ: ایرانی‌ها هیچ جنگی را نبرده‌اند ولی بازنده هیچ مذاکره‌ای نبوده‌اند

  • کد خبر : 4382
  • 30 جولای 2019 - 5:35

رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه در پیامی در توئیتر نوشت که ایرانی‌ها هرگز جنگی را نبرده و هرگز مذاکره‌ای را نباخته‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهار نظر خود در مورد ایران تلویحاً گفت که جمهوری اسلامی برنده هیچ جنگی نخواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا در توییتی دوشنبه هفتم مرداد نوشت: فقط به یاد داشته باشید، ایرانی‌ها هیچ جنگی را نبرده‌اند ولی بازنده هیچ مذاکره‌ای نبوده‌اند

​دونالد ترامپ پس از خارج کردن آمریکا از توافق هسته ای شش قدرت جهانی با ایران موسوم به برجام خواستار مذاکره با ایران برای دستیابی به توافقی تازه‌ای شده است.

وی بارها گفته که برجام بدترین توافقی بوده که دیده است و به دنبال دستیابی به قراردادی تازه با تهران است که علاوه بر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، فعالیت‌های موشکی و نقش ایران در منطقه را نیز در بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین هفته گذشته تاکید کرده بود که هیچ عجله‌ای برای دستیابی به یک توافق جدید با ایران ندارد.

با این حال وی تصریح کرده بود «روز به روز برای من سخت‌تر می‌شود تا با ایران به توافق برسم، چون آنها خیلی بد رفتار می‌کنند».

ایرانی‌ها-هرگز-جنگی-را-نبرده-و-هرگز-مذاکره‌ای-را-نباخته‌اند

ترامپ: ایرانی‌ها هیچ جنگی را نبرده‌اند و هرگز مذاکره‌ای را نباخته‌اند

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز دوشنبه گفته است، دولت آمریکا پیشنهاد محمدجواد ظریف درباره پروتکل الحاقی را رد کرده است.

رسانه‌های بین‌المللی، از جمله روزنامه گاردین، روز پنج‌شنبه ۲۷ تیر گزارش داده بودندکه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در دیدار با خبرنگاران غربی گفته است: به دولت آمریکا پیشنهاد می‌کنیم در قبال تصویب دائمی پروتکل الحاقی در ایران، آمریکا تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند.

مقام‌های آمریکا هنوز به اظهارات عباس موسوی واکنشی نشان نداده‌اند.

پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت پارسال، مقام های آمریکایی گفته‌اند با تشدید تحریم های اقتصادی در چارچوب «کارزار فشار حداکثری» ایران مجبور خواهد شد تا پای میز مذاکره حاضر شود.

مقام‌های ایران هرگونه مذاکره مجدد بر سر برجام را رد کرده و خواهان بازگشت آمریکا به این توافق و لغو همه تحریم‌ها شده‌اند.

به رغم تشدید تنش بین ایران و آمریکا، رهبر جمهوری اسلامی، پیشتر در تبین رویکرد تهران در قبال واشینگتن تاکید کرده بود: «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.»

رهبر انقلاب اسلامی همچنین گفت‌وگو با واشینگتن را «سم» خوانده و مذاکره با دولت ترامپ را «سم مضاعف».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4382

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.