• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

ماستودون چیست و چرا کاربران توییتر را به خاطر آن ترک می کنند؟

  • کد خبر : 43987
  • 15 نوامبر 2022 - 0:25
ماستودون چیست و چرا کاربران توییتر را به خاطر آن ترک می کنند؟

از زمانی که ایلان ماسک مالکیت توییتر را در دست گرفت، برخی از کاربران به ماستودون ،که یک پلت فرم اجتماعی جایگزین است مهاجرت کردند. ماستودون خود را به عنوان یک “پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز منبع باز رایگان” توصیف کرده است.

از زمانی که ایلان ماسک قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر را در ۲۷ اکتبر به پایان رساند، تلاش کرد تا نگرانی‌ها در مورد گسترش احتمالی اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌انگیز در این پلتفرم را کاهش دهد. در این میان، برخی از کاربران توییتر به دنبال پلتفرم های رسانه های اجتماعی جایگزین هستند. یکی از محبوب ترین آنها ماستودون است که تخمین زده می شود ۴٫۵ میلیون حساب کاربری داشته باشد.

ماستودون چیست؟

Mastodon (ماستودون) که در سال ۲۰۱۶ توسط توسعه‌دهنده نرم‌افزار Eugen Rochko راه‌اندازی شد، خود را به عنوان یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز رایگان و منبع باز توصیف می‌کند که هدف آن «یک جایگزین مناسب برای توییتر» است. این پلت فرم از نام یکی از بستگان منقرض شده ماموت ها و فیل ها نامگذاری شده است.

نرم افزار آن توسط Mastodon gGmbH، یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی به رهبری آقای Rochko، توسعه یافته است.

منبع باز بودن به این معنی است که کد منبع اصلی ماستودون در دسترس عموم است و می توان آن را مجددا توزیع و تغییر داد. افراد می توانند با یافتن و رفع اشکالات، افزودن ویژگی های جدید و ترجمه رابط کاربری آن به زبان های مختلف، در کدی که زیربنای ماستودون را پشتیبانی می کند، مشارکت کنند.

این مطلب را از دست ندهید. آیا آی مسیج از اینترنت استفاده می کند؟

به گفته کاربران ماستودون، قبل از نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک در ۲۷ اکتبر، رشد ماستودون ۶۰ تا ۸۰ کاربر جدید در هر ساعت بود اما صبح دوشنبه پیش، ۳۴۵۸ نفر در مدت یک ساعت به این پلت‌فرم پیوستند. روچکو، ماستودون را سال ۲۰۱۶ وقتی این شایعه پخش شد که پیتر تی‌یل، موسس پی پال و متحد ایلان ماسک، می‌خواهد توییتر را خریداری کند، راه‌اندازی کرد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.