• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

ایران و گوگل به مقابله پرداختند

  • کد خبر : 44064
  • 21 نوامبر 2022 - 10:36
ایران و گوگل به مقابله پرداختند

از حدود ۳هفته قبل گوگل‌پلی بعد از هشدار امنیتی نصب روبیکا در ایران به‌طور کامل فیلتر شد.، اکنون گوگل ۳پیام‌رسان و ۲پلتفرم اصلی حمل‌ونقل هوشمند ایرانی و ۲ اپلیکیشن زیرمجموعه یکی از سوپراپلیکیشن‌ها هم از گوگل‌پلی حذف شده است. علاوه بر حذف خود این اپلیکیشن‌ها، حساب‌های کاربری آنها هم حذف شده است.

درباره علت حذف این اپلیکیشن‌ها، مواردی ذکر شد که یکی از آنها تحریم‌ها بود و مدیران بعضی از این اپلیکیشن‌ها، به ایمیل گوگل مبنی ‌بر نداشتن امکان استفاده از گوگل‌پلی به‌ دلیل بند ۵/۱۶ قوانین توسعه‌دهندگان اشاره کرده بودند؛ این بند می‌گوید: «محصولاتی که روی گوگل‌پلی قرار می‌گیرند ممکن است مشمول قوانین صادرات، تحریم و مقررات ایالات متحده و دیگر حوزه‌های قضایی باشند.» ناگفته نماند پلتفرم «گوگل‌پلی» نزدیک به دو ماه است که فیلتر شده و هنوز هیچ توضیح رسمی و دقیقی درباره چرایی فیلترینگ این پلتفرم ارائه نشده است.

واکنش وزارت ارتباطات به اقدام گوگل برای حذف پلتفرم های ایرانی

از ۲۰روز پیش، کاربران هنگام دانلود روبیکا از گوگل‌پلی با هشدار google protect روبه‌رو می‌شدند در نتیجه وزارت ارتباطات با یک بیانیه نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و در مدت کوتاهی و در یک اقدام عملی، ‌بخش زیادی از سرویس‌های گوگل ازجمله فروشگاه اپلیکیشن این شرکت فیلتر شدند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در واکنش به اقدام گوگل‌پلی گفت این موضوع را همچنین از طریق مجامع بین‌المللی دنبال خواهد کرد. او همچنین با اشاره به دوگانگی رفتار آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت :از یک طرف تحریم‌های حوزه فناوری اطلاعات را برای مردم ایران برمی‌دارند، اما در همین حال دسترسی به سرویس‌های محبوب ایرانی را که حاصل تلاش جوانان نخبه ایرانی در شرکت‌های دانش‌بنیان است، محدود می‌کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.