• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
5

اولتیماتوم ایران به متا: تا ۱۰ روز دیگر، نماینده خود را معرفی کنید!

  • کد خبر : 44509
  • 08 دسامبر 2022 - 12:00

نامه رسمی ایران به متا برای معرفی نماینده تا ۱۰ روز دیگر!

جمهوری اسلامی ایران، به اینستاگرام مهلت ۱۰ روزه داده است تا نماینده خود را معرفی کرده و مطابق با قوانین کشورمان عمل کند! مرکز ملی فضای مجازی خبری را در وب سایت رسمی خود منتشر کرده مبنی بر این که طی نامه ای رسمی به متا، به رفتار متا اینستاگرام اعتراض کرده و برخی از عملکردهای این پلتفرم را مغایر با قوانین جمهوری اسلامی دانسته است. مهلت ۱۰ روزه ایران به متا برای معرفی نماینده در این نامه قید شده و این مرکز، اینستاگرام را به «بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر» و «عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در خصوص مکاتبات رسمی توسط نهادهای مسئول ایرانی» اعتراض کرده است. اما ماجرا از چه قرار است؟! آیا متا این موارد را می پذیرد؟ این به معنی ایجاد تغییر در اینستاگرام است؟ در ادامه مطلب، جزئیات این خبر را بررسی می کنیم.

مهلت ۱۰ روزه ایران به متا برای معرفی نماینده!

بیش از دو ماه از فیلتر شدن اینستاگرام در کشور می گذرد و مسئولین در این مدت، به شکل های مختلفی این شبکه اجتماعی را به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران و اقدام در راستای دامن زدن به اغتشاشات اعتراض کرده اند. این در حالی است که روابط ‌عمومی مرکز ملی فضای مجازی، از ارسال نامه رسمی به مارک زاکربرگ،  مدیر عامل متا خبر داده است. «عدم رعایت قوانین مصوبه کشور ایران» مهم ترین بخش این نامه است و در  کنار آن، شاهد مهلت ۱۰ روزه ایران به متا برای معرفی نماینده هستیم. درواقع این مرکز عنوان کرده است که متا از زمان دریافت نامه، تا ۱۰ روز فرصت دارد که «به منظور فراهم شدن امکان فعالیت پایدار سکوهای مذکور» نمایندگی رسمی و مسئولیت‌ پذیر مستقر در ایران معرفی کند.

محتوای نامه ایران به اینستاگرام برای معرفی نماینده در کشور

در نامه ای که مهلت ۱۰ روزه ایران به متا برای معرفی نماینده در داخل کشور را به این شرکت اطلاع می دهد، اعتراضات جمهوری اسلامی به عملکرد اینستاگرام ذکر شده اند. براساس گزارشی که روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی منتشر کرده است، ایران، اینستاگرام را به انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، ترویج رفتارهای تبعیض ‌آمیز و نفرت ‌پراکنی، ترغیب خشونت و ناآرامی‌ های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران ازطریق اعمال استانداردهای دوگانه و زمینه‌ سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر سکوهای وابسته به شرکت متا اعتراض کرده است. همچنین گفته شده متا  با نقض قوانین جمهوری اسلامی، به تعمیق شکاف ‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی، تجزیه طلبی و زمینه سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر، ترویج رفتارهای نامتناسب جنسی در قبال کودکان و نوجوانان، ارائه خدمات جنسی و روسپیگری و آموزش رفتارهای ناهنجار و خلاق قوانین کشور دامن زده است.

واکنش اینستاگرام به اولتیماتوم ۱۰ روزه ایران

درحالی که چند ساعت از انتشار خبر نامه مرکز ملی فضای مجازی و مهلت ۱۰ روزه ایران به متا برای معرفی نماینده می گذرد، گمانه زنی ها در خصوص واکنش اینستاگرام به این مسئله شروع شده است. باید توجه داشت که متا یک شرکت آمریکایی است و فعالیت آن در ایران مشمول تحریم‌ های ایالات متحده‌ امریکا خواهد شد. این بدان معناست که این شرکت اساسا نمی تواند نماینده ای در ایران داشته باشد! اما باید دید که تجاری ‌سازی و کسب درآمد از حدود ۵۰ میلیون کاربر ایرانی، زاکربرگ را به پذیرش شرایط جمهوری اسلامی ترغیب می کند یا نه!

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44509

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.