• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

کریسمس چارلز سوم چه تفاوتی با ملکه الیزابت دوم خواهد داشت؟

  • کد خبر : 44787
  • 22 دسامبر 2022 - 11:26
کریسمس چارلز سوم چه تفاوتی با ملکه الیزابت دوم خواهد داشت؟

شاه چارلز سوم اولین کریسمس خود را به عنوان پادشاه بریتانیا جشن می گیرد که همچنین اولین کریسمس بدون مادرش است. پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در ماه سپتامبر، خانواده سلطنتی برای جشن سالانه خود در ساندرینگام گرد هم می آیند. اما جشن ها امسال کمی متفاوت به نظر می رسند.

پادشاه چارلز در حال ایجاد برخی تغییرات عمده در جشن کریسمس خانواده سلطنتی است

خانواده سلطنتی به سنتی که ملکه در اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد، ادامه خواهند داد و برای جشن کریسمس در املاک کشور اسکاتلند پادشاه در ساندرینگام گرد هم می آیند.

اولین کریسمس چارلز در مقایسه با سال‌های گذشته «کمتر رسمی» و «کم‌تر بسته‌شده» خواهد بود. این بدان معناست که پروتکل سختگیرانه تعطیلات برای یک حال و هوای آرام تر کنار گذاشته می شود.

چارلز به سنت دیرینه ارائه پیام تلویزیونی روز کریسمس ادامه خواهد داد. با این حال، چارلز به جای اینکه همه برای تماشای سخنرانی او دور هم بنشینند، سخنرانی خود را به بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع از قبل ضبط کرد. و خانواده روز را به یاد ملکه می گذرانند.

شاه چارلز تزئینات کریسمس را برای تمام املاک سلطنتی تغییر داد

از زمان مرگ ملکه، شاه چارلز تمام املاک سلطنتی را تصاحب کرده است. و تاریخ تمام نمایش های کریسمس مربوطه خود را اعلام کرد.

در یک پست رسانه اجتماعی از حساب رسمی خانواده سلطنتی آمده است: “تزیینات کریسمس قلعه ویندزور از ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته خواهد شد.” “تزیینات در کاخ هولیرود از ۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. رویدادهای ویژه در ماه دسامبر شامل تورهای عصرانه انحصاری کریسمس برای بزرگسالان و یک روز فعالیت کریسمس برای کودکان است.”

در طول سلطنت ملکه، تزئینات کریسمس تا ۶ فوریه به عنوان ادای احترام به پدرش، پادشاه جورج ششم، حفظ شد. او در ۶ فوریه ۱۹۵۲ هنگامی که ملکه ۲۵ ساله بود درگذشت.

پیاده روی سنتی خانواده سلطنتی تا کلیسا ادامه خواهد داشت

هر سال در روز کریسمس، ملکه و سایر اعضای خانواده اش در مراسم صبحگاهی کلیسای سنت مریم مجدلیه، ساندرینگام شرکت می کردند. این یک کلیسای روستایی است که قدمت آن به قرن شانزدهم بازمی‌گردد و مادربزرگ ملکه الیزابت، ملکه ویکتوریا، از آن بازدید می‌کرد.

هنگامی که خانواده سلطنتی در سال ۱۹۸۸ کریسمس را در ساندرینگهام سپری کردند، پیاده روی صبحگاهی سالانه به سمت کلیسا آغاز شد. صدها هوادار هر ساله برای خوش آمدگویی به خانواده سلطنتی جمع می شوند و در حالی که به سمت کلیسا می روند به آنها هدایایی می دهند.

شاه چارلز سوم ممکن است در اولین سخنرانی خود در کریسمس در حال برنامه ریزی یک «حرکت با وقار قدرت» باشد، اما نیمی از بریتانیا اعتراف می کنند که هنوز با او هماهنگ نیستند.

این سنت با پادشاه چارلز ادامه خواهد یافت، زیرا انتظار می رود که او در صبح کریسمس به همراه ملکه، کامیلا پارکر بولز، در کلیسا شرکت کند. انتظار می رود شاهزاده و پرنسس ولز به همراه فرزندانشان، شاهزاده جورج، پرنسس شارلوت و شاهزاده لوئیس نیز در این مراسم شرکت کنند.

شاهزاده هری و مگان مارکل ظاهراً به گردهمایی کریسمس خانواده سلطنتی دعوت شده بودند، اما انتظار نمی رود که آنها بخشی از جشن باشند.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.