• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

سومین حمله موشکی یمنی‌ها طی دو روز

  • کد خبر : 4479
  • 03 آگوست 2019 - 8:04

نیروهای یمنی جمعه شب، با چند فروند موشک و کاتیوشا یک مقر «شبه‌نظامیان سودانی» وابسته به ائتلاف سعودی را در شمال غرب یمن هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته (جمعه) اعلام کرد که در جریان حمله موشکی به مقر استقرار نیروهای سودانی که در قالب ائتلاف سعودی فعالیت می‌کنند، ۱۴ نفر از آنها کشته و نه نفر زخمی شدند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، این مقام نظامی یمنی همچنین گفت که مقر مورد نظر در منطقه «الطینه» در غرب شهرک «حیران» در استان «حجه» و مشرف به مرز عربستان قرار دارد و حمله موشکی و راکتی پس از رصد دقیق اطلاعاتی صورت گرفته است. تا کنون هیچ یک از مقامات ائتلاف سعودی یا سودانی واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

این سومین حمله موشکی نیروهای یمنی به مواضع ائتلاف سعودی در دو روز گذشته است. یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن روز پنجشنبه گذشته در دو حمله جداگانه و منحصربفرد یک هدف نظامی در منطقه «الدمام» در عمق ۱۴۰۰ کیلومتری عربستان را با موشک بالستیک «برکان ۳» و اردوگاه نظامی الجلاء در شهر «عدن» را هدف قرار داد .

سومین حمله موشکی یمنی‌ها

سومین حمله موشکی یمنی‌ها طی دو روز؛ ۱۴ مزدور سودانی کشته شدند

ما در خصوص حمله موشکی شب گذشته، از آن‌جایی که طبق گزارش‌های خبری، نیروهای ارتش سعودی تمایلی برای حضور در مناطق مرزی ندارند، به جای آنها نیروهای سودانی مستقر شده‌اند. مناطق غربی یمن از جمله ساحل «الحدیده» نیز از دیگر مراکز حضور مزدوران سودانی است.

تعداد نیروهای سودانی حاضر در یمن هیچ زمانی به طور رسمی اعلام نشده است اما مقامات سودانی پیش از این آمادگی خود را برای اعزام شش هزار نیرو به یمن اعلام کرده بودند. اولین نیروهای سودانی بالغ بر ۴۰۰ افسر و سرباز در مهر ماه ۹۴ وارد جنوب یمن شدند. در تیرماه سال گذشته نیز روزنامه العربی الجدید اعلام کرد که قریب به ۸۵۰ نیروی سودانی از زمان حضور در یمن، کشته شده‌اند.

سال گذشته بسیاری از احزاب و نمایندگان پارلمان سودان خواستار خروج نیروهای این کشور از یمن شدند اما مسئولان سودانی از جمله «عمر البشیر» رئیس جمهور وقت این کشور، به بهانه دفاع از «مقدسات اسلامی در عربستان» با خروج این نیروها مخالفت کردند. در مقابل نیز عربستان سعودی چه در زمان البشیر و چه در دوره شواری انتقالی نظامی خود را متعهد به حمایت کامل از خارطوم اعلام کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4479

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.