• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

طالبان کارکردن زنان را هم ممنوع اعلام کرد

  • کد خبر : 44812
  • 24 دسامبر 2022 - 23:33
طالبان کارکردن زنان را هم ممنوع اعلام کرد

طالبان کارکردن زنان را هم ممنوع اعلام کرد پس از اینکه طالبان درس خواندن زنان را ممنوع کرد اکنون زنان از کار کردن هم منع می شوند.

طالبان کارکردن زنان را هم ممنوع اعلام کرد

دولت طالبان روز شنبه به همه گروه‌های غیردولتی خارجی و داخلی در افغانستان دستور داد تا کارکنان زن را به حالت تعلیق درآورند، زیرا گفته می‌شود برخی از کارمندان زن حجاب اسلامی را به درستی نمی‌پوشند. این ممنوعیت آخرین اقدام محدودکننده حاکمان جدید افغانستان علیه حقوق و آزادی های زنان بود.

این تحول تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که طالبان دانشجویان دختر را از حضور در دانشگاه های سراسر کشور منع کردند. زنان افغان از آن زمان در شهرهای بزرگ علیه این ممنوعیت تظاهرات کردند، که نشانه نادری از اعتراض داخلی از زمان به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در سال گذشته است. این تصمیم همچنین باعث خشم و مخالفت در افغانستان و خارج از آن شده است.

هر سازمان غیردولتی که از این دستور پیروی نکند، مجوز فعالیت آنها در افغانستان باطل می‌شود

این دستور در نامه‌ای از قاری دین محمد حنیف، وزیر اقتصاد صادر شده است که گفته است هر سازمان غیردولتی که از این دستور پیروی نکند، مجوز فعالیت آنها در افغانستان باطل می‌شود. عبدالرحمن حبیب، سخنگوی این وزارتخانه، محتوای نامه را تایید کرد.

این وزارتخانه گفت که «شکایت‌های جدی» در مورد کارمندان زن که در سازمان‌های غیردولتی کار می‌کنند دریافت کرده است که حجاب یا روسری «درست» ندارند. هنوز مشخص نیست که آیا این دستور شامل همه زنان می شود یا فقط زنان افغان که در سازمان های غیر دولتی کار می کنند.

روز شنبه ، نیروهای امنیتی طالبان برای متفرق کردن زنان معترض به ممنوعیت تحصیل در دانشگاه برای زنان در شهر غربی هرات از یک ماشین آب پاش استفاده کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.