• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

سال نو میلادی ۲۰۲۳ / تاریخ تعطیلات و جشن های کریسمس و نماد و رنگ سال

  • کد خبر : 44823
  • 25 دسامبر 2022 - 13:40
سال نو میلادی ۲۰۲۳ / تاریخ تعطیلات و جشن های کریسمس و نماد و رنگ سال

سال نو میلادی ۲۰۲۳ روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ مصادف با اول ژانویه آغاز می‌شود. سال نو میلادی از یکم ماه ژانویه آغاز می‌شود. این مناسبت در فصل زمستان است .

سال نو میلادی ۲۰۲۳

جشن سال نو میلادی یکی از بزرگترین رویدادهای جهان است و در شب آخرین روز سال میلادی (۳۱ دسامبر هر سال) در  اروپا، آمریکا، استرالیا، بخش‌هایی از آسیا و آفریقا برگزار می‌شود. در سال نو میلادی تحویل سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب در نظر می گیرند و مردم با آتش‌بازی، خواندن آواز، برپایی مهمانی و پختن غذاهای مخصوص جشن می گیرند.

سال نو میلادی مناسبتی است که توسط خود انسان‌ها خلق شده و به طبیعت و نجوم و مذهب ربطی ندارد. انتخاب اولین روز ژانویه به عنوان روز آغاز سال نو میلادی به زمان‌های قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. حدود ۴۶ سال قبل از میلاد مسیح، ژولیوس سزار برای بر طرف کردن پیچیدگی‌های تقویم رومی، دستور داد تا اول ژانویه به عنوان اولین روز سال نو میلادی در نظر گرفته شود. علت این انتخاب، هم نامی ماه ژانویه با ژانوس (خدای آغازها و پایان‌ها) بود.

تفاوت کریسمس و سال نو میلادی چیست؟

تاریخ جشن کریسمس با جشن سال نو میلادی متفاوت است. این دو جشن با فاصله هفت روز از یکدیگر برگزار می‌شوند. جشن کریسمس هر سال زودتر از جشن سال نو میلادی و به مناسبت میلاد عیسی مسیح برپا شده و یکی از بزرگترین جشن‌های مسیحیان جهان به شمار می‌رود. جشن سال نو میلادی به مناسبت آغاز سال جدید و هفت روز بعد از میلاد مسیح و کریسمس، در اولین روز ژانویه برگزار می‌شود. این جشن‌ها در کشورهای مختلف با سنت‌ها و آداب و رسوم متفاوت همراه است که هر کدام ریشه در فرهنگ مردم آن کشور دارد.

تاریخ سال نو میلادی ۲۰۲۳

تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۳ در تقویم میلادی برابر با روز یکشنبه ۱ ژانویه سال ۲۰۲۳ است.

تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۳ در تقویم شمسی مصادف با روز یکشنبه ۱۱ دی سال ۱۴۰۱ است.

تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۳ در تقویم قمری هم زمان با روز یکشنبه ۸ جمادی‌الثانی سال ۱۴۴۴ است.

سال ۲۰۲۳ میلادی از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تا دی ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

تعطیلات سال نو میلادی چند روز است؟

تعطیلات سال نو میلادی از هفت روز قبل از آغاز سال نو و هم زمان با جشن روز کریسمس آغاز شده و تا دوازده روز بعد از آن ادامه دارد. این تاریخ در تقویم میلادی از بیست و پنجم دسامبر تا پنجم ژانویه و در تقویم شمسی از چهارم دی ماه هر سال آغاز و در پانزدهم دی ماه به پایان می‌رسد.

رنگ سال ۲۰۲۳

مرجع جهانی پنتون هر سال قبل از آغاز سال جدید میلادی رنگ آن سال را اعلام می‌کند. پنتون یا پانتون (Pantone) نام شرکتی است که منبع معتبر و مشهور جهانی در زمینه رنگ است. این مرجع رنگ Viva Magenta (قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز قرمز) را برای سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. در سال جاری از این رنگ در صنعت مد، پوشاک، دکوراسیون، مبلمان و لوازم جانبی بیشتر استفاده خواهد شد.

نماد سال ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۳ سال خرگوش آبی است که از ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳ (سال نوی چینی) شروع می شود و در ۹ فوریه ۲۰۲۴ (شب سال نو چینی) به پایان می رسد. علامت خرگوش در فرهنگ چینی نمادی از طول عمر، صلح و رفاه است. پیش بینی می شود سال ۲۰۲۳ سال امید باشد.

افرادی که در سال خرگوش به دنیا می آیند، “خرگوش” نامیده می شوند و اعتقاد بر این است که هوشیار، شوخ، تیزبین و باهوش هستند. سازگارترین علائم زودیاک برای خرگوش ها بز، سگ و خوک هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.